Sv: Arg och chockad
Givetvis ska man inte rida på folk. Men inne på tävlingsbanan är det deras sak att se upp inte min. Även om man gör allt man kan för att undvika att något händer så förstår jag de ryttare som väljer att hoppa över funkisar som står framför ett hinder som ingår i tävlingen.
Rider man över personerna med mening, det syns oftast om det är det eller inte så lär det hända saker, då var det ju ingen olyckshändelse.
Ibland har man lust att göra det, speciellt när det är en ryttare som tror att hon äger framridningen och rider in precis framför en och hoppar ett hinder man ropat på precis innan, personen ropar inte ens själv. Okej om hon kanske inte hörde att man ropade, men när det händer flera gånger kan man undra.
Sen att personen rider in och stannar precis bakom oxern på framridningen när man kommer där i full galopp och hindret ligger på 150 cm, då hinner man inte väja undan direkt.
Man undrar vad personen har i skallen.
*nu babblar jag bort mig*
Givetvis ska man inte rida på folk. Men inne på tävlingsbanan är det deras sak att se upp inte min. Även om man gör allt man kan för att undvika att något händer så förstår jag de ryttare som väljer att hoppa över funkisar som står framför ett hinder som ingår i tävlingen.