Arg och chockad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arg och chockad

Rider man över personerna med mening, det syns oftast om det är det eller inte så lär det hända saker, då var det ju ingen olyckshändelse.

Ibland har man lust att göra det, speciellt när det är en ryttare som tror att hon äger framridningen och rider in precis framför en och hoppar ett hinder man ropat på precis innan, personen ropar inte ens själv. Okej om hon kanske inte hörde att man ropade, men när det händer flera gånger kan man undra.
Sen att personen rider in och stannar precis bakom oxern på framridningen när man kommer där i full galopp och hindret ligger på 150 cm, då hinner man inte väja undan direkt.
Man undrar vad personen har i skallen.

*nu babblar jag bort mig*

Givetvis ska man inte rida på folk. Men inne på tävlingsbanan är det deras sak att se upp inte min. Även om man gör allt man kan för att undvika att något händer så förstår jag de ryttare som väljer att hoppa över funkisar som står framför ett hinder som ingår i tävlingen.

Det här var ingen som stog i vägen, det var en funktionärs barn som sprang rakt ut på banan för att komma till sin mamma och sina syskon som redan befann sig där ute. Men rider inte över ett barn. Om man inte är rädd om barnet så är man i alla fall rädd om sin ponny. Den hade säkerligen också skadat sig om det smällt.

Att fortsätta då man tycker att säkerheten klickar är kanske inte så klokt?

Det här var ingen som stog i vägen, det var en funktionärs barn som sprang rakt ut på banan för att komma till sin mamma och sina syskon som redan befann sig där ute. Men rider inte över ett barn. Om man inte är rädd om barnet så är man i alla fall rädd om sin ponny. Den hade säkerligen också skadat sig om det smällt.

Att fortsätta då man tycker att säkerheten klickar är kanske inte så klokt?

Jag reagerade inte på att hon avbröt just den ritten. Jag reagerade på att ni strök er från hela tävlingen. För den typen av saker kan alltid hända och ingen kan garantera att det inte är en hund som sliter sig nästa gång och rusar in på banan. Även på stora tävlingar som Falsterbo Horse Show händer det att det kommer in hundar på banan.

Fast det här var ett litet barn... Och hundar brukar oftast vara aningen bättre på att komma undan än ett litet barn.

Att kritisera föräldrar kan vara skapligt mkt "take a walk on the wildside"!

Min uppfattning är att de föräldrar som tål kritik av barnen (eller sin uppfostran av barnen) är de föräldrar som redan har full koll! Ställer deras barn till ngt ngn enstaka gång, då är det ju ingen idé att säga till, det var ju ändå bara en miss, inget som sker pga nonchalans.

De som släpper barnen vind för våg och anser att det är alla andras ansvar att inget händer deras barn, de föräldrarna får man oftast räkna med nära nog biter skallen av den som vänligt försöker be dem lugna ner barnen/hålla sig en bit längre bort/inte låta barnen leka just där osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 454
Senast: bigganl
·
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
2 027
Senast: sanio
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 128
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix