arg. ledsen och besviken...

Ela

Trådstartare
Jag hade tidigare en dobberman tik :love: hon var född 01. Denna hund var värdens goaste hund, alltid snäll och mycket sällskaplig. Accepterade och Älskade människor framför allt barn.
Jag köpte henne som valp och jag hade redan tidigare en äldre blandrastik. I början fungerade allt bra och de kom bra överrens. Jag tränade lydnad och gjorde även några starter i lydnadsklass 1. Vi fick barn och hon fungerade utmärkt i familjen. När vi gick i stora folksamlingar så kunde hon stressa i början men lugnade sig efter ett tag. Samma sak på semestern hon var jobbig första dagen på en ny plats men lugnade sig alltid.

Sen en dag när hon var cirka 2 år rök hon ihop med min gamla tik, vi lyckades aldrig få det att fungera igen så vi delade helt enkelt på dem inne i huset. Dock funkade det att gå promenader i hop med dem.

Sedan fick jag ytterligare ett barn och miljön hemma blev stirrigare och min tid för henne mindre. Eftersom trappades konflikten mellan tikarna upp och dobbermanen blev nervösare. Dock alltid lika tillgiven och snäll, men fasligt rädd för den andra tiken. Hon började även att kissa inne på de ställen där den andra tiken legat....... vi kämpade på och försökte att lösa situationen, men tillslut gav vi upp. :cry:

Jag bestämde mig för att försöka hitta ett nytt hem åt henne där hon kunde få lungn och ro och den tid hon förtjänat.
Efter mycket om och men hittar vi en familj i närheten, de har en vuxen dotter och tidigare erfarenheter av hundar. De hälsar på några gånger och allt känns bra (förutom att jag blir av med en älskad hund) :cry:

I november 06 hämtar de henne. De ska ha henne på prov och jag är noga med att poängtera att jag vill att det funkar innna vi skriver papper.

Jag hälsar på henne och hon verkar trivas och bryr sig inte så mycket om mig när jag kommer :cry:
Jag säger till dem flera gånger att hör av er om jag kan hjälpa till med något eller om du har problem med henne. Men nej allt fungerar bra.

Så i maj i år skriver jag över hunden på dem. Ganska kort därefter börjar ryktena gå att de har problem med henne. Hon ska tydligen göra utfall mot cyklar, barnvagnar, andra hundar medmera. :crazy:
Självklart ringer jag och kollar om det stämmer, men nej allt går bara bra.

I juni blir jag tvungen att ta bort min gamla tik då 14 år gammal. jag ringer då igen och frågar om allt verkligen går bra och om de trivs med henne och det gör dom. Eftersom jag annars hade möjlighet att ta hem henne, vilket jag talade om för dem

För ungefär femveckor sedan köpte jag en ny valp :love:
I onsdags avlivade dem min dobberman :cry:

Detta fick jag reda på genom en bekant, de har inte ens ringt och sagt något till mig :devil::devil: känner mig så arg, ledsen och besviken.
Jag hade velat haft tillbaka henne eller jag hade åtminstånde kunnat fått reda på något. Dessutom hade de muntligt lovat att höra av sig om de inte kunde ha kvar henne.

Är så besviken.....var bara tvungen att skriva av mig lite..

Sv: arg. ledsen och besviken...

Usch, vad trist. Att det ska gå prestige i en sån sak, hellre än att hon hade fått flytta tillbaka till dig. Verkligen trist.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 776
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 934
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV