Arg, förbannad eller ilsken? varför??

Humelibumlan

Trådstartare
Varför är hästen så arg? :confused:
Vad säger bilden dig?
348839_81698.jpg

Vad ser du i denna bilden?
Varför? Vad hände?
Berätta och analysera! :)

Den första känsla jag får upp i huvudet är: "BORT från MIN mat!". Säger väl allt om vad jag tror, egentligen ;)

blicken tycker jag riktas mot fotografen. så jag tycker det är fotografen han ej gillar.

Pållen/pållan är arg för att det står ju en kille och försöker sjunga när h*n ska äta ju...det är väl ganska uppenbart :D :D

Måste jag bli förbannad för att alla skall förstå att jag vill vara ifred med min mat......Kan jag inte få lugn och ro!!

MVH/

Hmz, jag tycker blicken utstrålar en aning rädsla :P
Det är väl självklart fotografen som är monstret. :smirk:

Jag tycker som föregående; att hästen ser mer rädd ut än arg. Osäker på något i omgivningen, kanske människorna eller kameran... eller rädd att någon ska göra illa den. Kan vara så att den då istället ger ett "ilsket" utseende för att skrämma det farliga mer än den själv blir skrämd.

Vad är facit??? :)

H*n ser mer rädd än arg ut, någonting bakom henne i boxen stör henne.
Men vad det kan vara.. ett spöke kanske? :p
Vad är svaret? :)

Är rädd om sin mat, skulle jag kunna tänka mig...
-Ge fan i min mat!!

Eller så får du sluta nypas..hehe :idea:

Jaaa..HUmlan VARFÖR har du inget boxgaller :angel: :angel:

jag tycker mer det ser ut som att hon vill fullfölja en attack, MEN törs inte för att du står där..... :angel:

tycker du inte hon borde ha det då? ser väl att hästen inte mår bra och är farlig?
skulle du vilja bli biten kanske?

Man ser väldigt väl på att hästen inte mår bra (när killen står o sjunger) men det känns lite knäppt om hon skulle installera ett mobilt galler bara för att killen inte kan sjunga...det låter ju absurt, tycker inte du det?
Ska vi inte säga till henne att hon ber killen sluta sjunga istället?! :idea: :angel:

Kanske för att det ingen annan än ägaren som har nåt i stallet att göra....alla andra får skylla sig själv :angel:

Jag har en egen som HELLER inte har galler

nuttearg.jpg

Humlan kanske vill ha en fästman :angel: :angel:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: MiniLi
·
Träning R+ tränare i min omgivning har inga hästar som galopperar för fullt. Deras hästar står och moffar godis och hasar sedan några steg till...
7 8 9
Svar
162
· Visningar
7 826
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka