Arg, arg, arg och ledsen.

Sv: Arg, arg, arg och ledsen.

Juridiskt kan jag ju inte göra det, eftersom de enligt papperna är hans. De stog på mig innan separationen men eftersom jag inte kunde ta dem pga rådande situation skrevs de över på honom. :(

Det är hans hundar, han har tröttnat och JA för femtielfte gången min situation har ändrats och jag både kan och vill att de ska få flytta hem till mig men de får inte! :banghead:

Ja, jag vet att han kan skjuta dem om han känner så för det eftersom det juridiskt är hans hundar, som vill vara hos mig och som jag älskar. Det jag inte fattar är varför i h-vete han inte kunde sagt något innan istället för bara skicka ett sms kl 23 på kvällen och säga att nu ska de bort. Jag får inte ta dem, han vägrar prata om det men han vill fortfarande att de ska vara hos mig tills de åker! :rage:

Ja, det är ju knepigt att han inte först frågade dig. Du har inget case juridiskt. Då är frågan vad du tror att han har gjort? Sålt hundarna? Gett bort dem? Planerat att avliva dem? Vill pressa dig att lägga ett bud på dina egna hundar?

Är han elak och vill att du ska våndas? Eller skäms han och vill inte bekänna av den anledningen?

Hur kan du komma åt informationen? Finns det någon fd svärmor eller kompis som du kan ringa upp och fråga om de vet vad han har tänkt?

Vad svarar han när du lugnt och sansat frågar vart hundarna ska? Vad svarar han när du lugnt och sansat ber att få köpa dem? Inte via SMS utan ansikte mot ansikte?

Har du aldrig fått reda på vart 12-åringen hamnade och hur det gick för den?

Jag har försökt prata med honom öga mot öga och det enda svar jag får är att nu är det så. Jag pratade med honom öga mot öga dagen innan sms:et och han sa inget då, jag har pratat med honom öga mot öga efteråt, på telefon och via sms.

Han fick hundarna för att jag inte kunde ta dem då. Nu åker de iväg till varsitt håll utan att jag kan göra något trots att de vill vara hos mig och jag vill att de ska få stanna. Jag har plats, tid och intresse, alla tre är min förtjänst och jag har lagt ner timmar med att gå igenom all data som öht fanns att hitta om linjer och resultat innan de kom till oss.

Han säger att han gör det för hundarnas skull. Jag säger att han gör det för att jävlas iom att han samtidigt säger att han vet att de har det bra hos mig. :arghh:

Juridiskt kan jag ju inte göra det, eftersom de enligt papperna är hans. De stog på mig innan separationen men eftersom jag inte kunde ta dem pga rådande situation skrevs de över på honom. :(

Nä, juridiskt kan du inte det. Men vad skulle han göra tror du? Gå vidare och domstol...Tror inte jag.

Nä, juridiskt kan du inte det. Men vad skulle han göra tror du? Gå vidare och domstol...Tror inte jag.
Precis!!

Mia, skitsamma vem som står som ägare på hundarna. Vägra lämna ut dem. Sen hur han reagerar kan ju ingen förutspå. Kanske rycker han på axlarna och tycker att det är okej. Kanske han ringer polisen. Det får du ta då.

Själv hade jag tagit risken att "göra fel" för att få behålla hundarna. Jag hade i alla fall försökt. Fungerar det inte så har jag i alla fall testat liksom.

Precis!!

Mia, skitsamma vem som står som ägare på hundarna. Vägra lämna ut dem. Sen hur han reagerar kan ju ingen förutspå. Kanske rycker han på axlarna och tycker att det är okej. Kanske han ringer polisen. Det får du ta då.

Själv hade jag tagit risken att "göra fel" för att få behålla hundarna. Jag hade i alla fall försökt. Fungerar det inte så har jag i alla fall testat liksom.

Så hade jag också gjort :bow:

Jag är övertygad om att han ser till att ta tillbaka dem och jag kan inte vakta dem 100 % dygnet runt. :(

Men du har väl lås på ytterdörren ? eller har han fortfarande en nyckel hem till dig eller menar du att han inte skulle dra sig för att bryta sig in hos dig ?

det enda svar jag får är att nu är det så. Jag pratade med honom öga mot öga dagen innan sms:et och han sa inget då, jag har pratat med honom öga mot öga efteråt, på telefon och via sms.

Någon i ert fd gemensamma umgänge måste väl veta vart hundarna ska?
Om han har sålt dem och redan skrivit papper, eller bokat tid för avlivning eller vad han har bestämt?
Vad hände med 12-åringen, fick du aldrig veta det?

Har det aldrig varit på tal förut att du vill ha tillbaka hundarna? Innan det blev aktuellt för honom att lämna bort dem på annat håll?

Bor ni nära varandra? Liten ort? Finns det annonser på blocket som matchar dina hundar?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 679
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 947
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar