Ärftlighet allergier

Min nära släkting har även svår äggallergi som inte kommer växa bort. Har förstått att det finns typ två varianter, en som oftast växer bort i tonåren och en som stannar kvar. Hen blev väldigt kattallergisk tidigt i högstadiet och fick äta medicin för att gå i skolan...

Min enda allergi är för nickel, men kan inte påstå att jag lider av den! Min sambo är laktos och det är inte heller en så svår allergi, alltså det är hyffsat lätt att undvika laktosen. Så kan ju hoppas att vi inte får ett speciellt allergiskt barn!!
Laktosintolerans är inte allergi, är du säker på att det är laktosallergi han lider av?

Ja jag håller tummarna för er. Det är ju trots allt en begränsning att ha allergi.

Nu är inte alla dessa allergier men nåväl.
Min mamma gick på nån specialkost under graviditeten där hon skulle utesluta vissa saker (minns ej vad) för att det i sin tur skulle minska risken för allergier hos barnet. Om båda jag och min bror hade blivit helt allergi-fria även om hon inte hade ätit den kosten det kan vi aldrig få svar på.

Pappa är gluten, björkpollen, pälsdjur, eksem och astma. Vet att han inte äter alla typer av nötter med.
Mamma är björkpollen, mjölkprotein.

Jag var nervös när jag fick barn. Har själv fyra autoimmuna sjukdomar,mamma en och syster en. Var allergisk mot mjölkprot och det mesta i matväg när jag var liten. Plus damm,pälsdjur. Nu tål jag allt förutom gluten och laktos men det är ju lätt att leva med. Inga spår av pälsdjursallergier alls.

Min man har inga allergier eller autoimmuna sjukdomar i sin släkt. Vårt barn är nu 1,5år. Konstaterades med mjölkproteinallergi som liten bebis. Klarar det i maten idag utan problem. Dricker dock fortfarande havremjölk då vi inte haft så bråttom att gå över till vanlig mjölk att dricka som sån. Jag höll bort gluten i hans kost tills han var 8 mån trots påtryckningar av bvc.

Vad gäller autoimmuna sjukdomar får man väl se längre fram. Hoppas han brås på sin friska pappa...

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 897
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 136
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 388
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 113
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama