Årets sommarpratare?

Mia_R

Trådstartare
Har ni hittat någon favorit? Jag har jobbat som en galning hela sommaren så jag har inte hunnit lyssna men tänker göra det på nätet. Några förslag på bra sommarpratare? :)

Upplevde i år i början att det skulle vara så politiskt korrekt.
Bara elände - allvar är ok men när jag upplevde det som uppläxningar. Så jag har förträngt några och andra var bara tråkiga.
Sen blev det bättre.
Doc Forest var inte som alla andra - kul.
Lantz helt ok och Marit Paulsen.
Malou von Sivers var gripande.
Maj Sjöwall intressant, likaså Sven Hagströmer o Bertil Hult.
Edward Blom - jag tyckte det var sådär.
Emil Jensen var riktigt bra. Story med hjärta och rolig.
Rogland värd att lyssna på. Jensfeldt också.

Jag skulle råda alla att lyssna på Gloria Ray Carlmark! Gillade lyssnarnas sommarpratare Emilia Lind. Sedan var Gunhild Stordalen, Anders Kompass, Ingvar Carlsson, Tom Malmqvist, Johan Olsson och Emil Jensen också bra och intressanta.

Jag brukar åtminstone försöka lyssna på alla, för ibland upptäcker man ju nåt som man på förhand kanske inte alls trodde skulle passa en. Men det gäller att berättartekniken är rätt för min smak, annars tappar jag tålamodet direkt :angel:

Jag skulle råda alla att lyssna på Gloria Ray Carlmark! Gillade lyssnarnas sommarpratare Emilia Lind. Sedan var Gunhild Stordalen, Anders Kompass, Ingvar Carlsson, Tom Malmqvist, Johan Olsson och Emil Jensen också bra och intressanta.

Jag brukar åtminstone försöka lyssna på alla, för ibland upptäcker man ju nåt som man på förhand kanske inte alls trodde skulle passa en. Men det gäller att berättartekniken är rätt för min smak, annars tappar jag tålamodet direkt :angel:
Håller helt med om Gloria Ray Carlmark. Vilket mod! Och det från så unga människor som 14 år. :bow:

Emil Jensen var jättebra! Jag visste inte ens vem han var innan men fastnade verkligen.

Tyckte att Ingvar Carlsson var intressant. Annika Lantz överträffade mina förväntningar. Gunhild Stordalen var också bra.

Jag ligger låååångt efter med lyssningen ska sägas.

Jag har inte hört så många hela program och ibland har jag noll koll på vem som pratat. Vissa har varit så urtrista så jag stängt av men vissa andra har varit väldigt intressanta. De jag minns nu är Ingvar Carlsson, Gloria Ray Carlmark, hon från Norge (Gunhild?), Marit Paulssen och Sara Mohammad.
Som tur var hade jag inte tid att lyssna idag och ikväll avstår jag. Carola känns inte som någon jag orkar lyssna på nu.

Har bara lyssnat på Johan Olsson. Tyckte det var bra, men kan tänka mig att det inte är så kul om man inte känner till honom och är intresserad av skidor eller i alla fall sport.

Jag har bara lyssnat på ett par-tre program. Eftersom de senaste har varit tillsammans med min man och ett glas vin i varsin trädgårdsstol har jag inte lyssnat på någon av de som kan tänkas prata om något alldeles för tungt och mörkt än. Idag fick det bli Danica Kragic Jensfelt, som jag tyckte var riktigt bra. Blev lite filosofisk diskussion i solen efter programmet.

Jag gör mig varje år föresatsen att lyssna men varje år glömmer jag bort det (de flesta av gångarna) men ska också ta och beta av några såhär i efterhand. Blir att börja med Emil Jensen, är en trogen besökare på hans konserter så det är ett självklart val.

Lyssnade på Emilia Lind idag när jag var ute och sprang. Snacka om att sätta ord på hur det kan kännas att förlora en förälder när man är i tonåren. Blev nästan lite läskigt när hon började prata om sin nystart i Umeå, dit hon flyttade 2012. Umeå blev en nystart även för mig, fast fem år tidigare, mycket på grund av vad som hände och skedde efter mammas död.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 013
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel