Årets sista föl eller...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elshacera
  • Startdatum Startdatum
E

Elshacera

Äntligen har vår lilla eller snarare stora fölis anlänt.
Skulle gissa på att hon är bland de sista Hur är det med er andra finns det någon mer som väntar föl?
mvh Elshacera
p.s Hon är bedårande,vacker och superkaxig.. :banana:

Äntligen. Grattis. Du måste skicka kort så Mathias får se. Han frågar nästan varje dag om hon fölat ännu. Crazy´s sto har heller ej fölat ännu, så din blev inte det sista. Grattis ännu en gång.

Skickar bilder imorgon de jag tog idag inne i stallet blev så mörka.Knäpper nya imorgon. Silver i svansen..
mvh Elshacera.

Jo helt riktigt det är Zonis. Vilken mamma fullt kolla på allt, vaktar bäben..
Just nu är Zonis lite förtvivlad pga av bäbens sätt.
Kul människor er måste jag snacka med (till mamma Zonis stora förtvivlan, man vet ju aldrig någon kan ju "snappa"med sig henne)
mvh Elshacera

Zonis... :love: Vad skönt att allt gick bra. Du får gärna skicka en bild till mig med. Kommer i håg när hon fölade (Hannibal) och jag satt ensam i hagen och såg på och var SÅ nervös när det bara kom ett ben men det gick ju bra! :D Hälsa henne och bebis!

Zonis... :love: Vad skönt att allt gick bra. Du får gärna skicka en bild till mig med. Kommer i håg när hon fölade (Hannibal) och jag satt ensam i hagen och såg på och var SÅ nervös när det bara kom ett ben men det gick ju bra till slut! :D Hälsa henne och bebis!

Hej igen klart jag även skickar bilder till dig.Tar med mig kameran och knäpper ute idag.
När det gäller hur länge hon gått över vet inte...
Har inte fått något betäckningsdatum,däremot är hon STOR..
Där vi står föder upp halvblod och fullblod enligt dem gissar de på ca 1månad detta då hon är så stor och välutvecklad.(nästan lika stor som deras fölisar=bjässeföl)
mvh Elshacera :bump:

Skall kolla återkommer imorgon (måste införskaffa "mätmatrial)

Då skulle du se henne på riktigt..
Tempramentet sen,miniGosan.
Hade ju lovat bort henne,men som tur var är köparen mycket förstående..
Har ringt henne och talat om att jag nog inte kommer att kunna sälja henne .Hon är bara för :love:
mvh Elshacera

min väntar fölis...ska komma 3 aug men sen kan d ta längre tid om den inte kommer innan...e glad att hon inte fick tidigare har fått barn själv som kom för tidigt och fick vård på neonatalavdelning och sen har inte vädret varit det bästa i juni...så d hade inte varit en kul start för en liten fjölis...

Nyfiken i en strut...
Vad är det för ras och stam på blivande bäbeb??

mamma e varmblod efter sherwood och aunt san....mellanfux me 3 vita ben o bläs
pappa e halvblod/tinker efter pontiac mamma okänd...brunskäck med lite svart i man och svans och ett glosöga..längtar tills den kommer hur märkte du på din att d va dags...själv kolla vi juvret varje dag om mjölkenn blivit vit...än så länge e den grå grumlig

Hej superkul med fölis, du måste maila kort på den sedan.
Läckert om det blir skäck är svag för den färgen..
Angående juver häng inte upp dig allt för mycket på det.
Zonis släppte jag ut vid 630-tiden hade då ej haft vaxproppar "mjölken"var vattenfärgad.
900 låg fölisen där...

Mitt ena sto fick fol nu den 23.e juli sa hon var ganska sen. Mitt andra stos fol kommer nog bli arets sista eller nasta ars forsta, hon beraknas fa fol den 2 januari 2005 men vi far se nar det kommer...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 067
Senast: MML
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 452
Senast: Viva
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 150
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 752

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat