Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Görel

Trådstartare
Moderator
Hittas här http://www.asvh.se/avel/siffror-och-statistik

Flest ston fick Armani Code 99 stycken. Inte en enda hingst fick över 100 ston i år. Gamle fantastiske Irco Marco född 1971 fick tre ston. Själv betäckte jag aldrig i år av olika anledningar men skulle valt listans trea Magic Park. Chirlon fick 21 ston vilket glädjer mig mycket.

Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Det står att Al Cendo har betäckt 7 ston. Men 100% är jätte bra :)

Jag ser fel. Al cendo har 9 st föl som född 2013.

*kl*

Alltid lika kul att läsa statistik :)

I år har jag dock lite funderingar. Detta är de preliminära siffrorna men vem väntar med att dra slutsatser till årsskiftet när de slutliga kommer, inte jag i alla fall. Förra året när allt stämde med vår hingst tänkte jag inte alls på det men i år när det är en hel del som inte är inrapporterat än...

Självklart kan man se det allra mesta men tex; tre ston står felaktigt som ej dräktiga vilket blir 8% skillnad i dräktighet? Hur tänker ni när ni läser denna preliminära statistiken?

svårt att ser hur många i sifforna. tack att Emsan hjälp mig :D

Att för de hingstar som har många ston stämmer den säkert på ett ungefär. För hingstar med få ston är den helt ointressant. Och sen spelar en massa andra faktorer in som den "vanliga" stoägaren inte har nån som helst koll på...

att för de hingstar som har många ston stämmer den säkert på ett ungefär. För hingstar med få ston är den helt ointressant. och sen spelar en massa andra faktorer in som den "vanliga" stoägaren inte har nån som helst koll på...

Stor smiley ska det vara här...

men det envisades fem gånger att bli en "slicka sig om munnen" istället... :-D

Senast ändrad:

På första tycker jag enbart det är intressant att se hur många ston hingstarna fått som sagt dräktighetssiffrorna tror jag felar forfarande..

Jag kan inte öppna med denna datorn, ngn som har lust att kolla hur många ston Ravell och Negro fick?

Ravell 8 ston, 5 dräktiga
Negro 10 ston, 9 dräktiga

Tack!

Trodde faktiskt att Negro skulle få fler, jättebra avtal på honom för att vara en så fin utlandsstationerad hingst.

Sen detta med dräktighetssiffror, Ravell har jag två dräktiga med och sperman var jättefin varje gång. Första stoet tog sig i första brunsten också dräktig på 90 dygn och andra stoet i andra brunsten MEN då är hon en treåring som vi inte känner ännu. 90 dygn inte gjort på henne ännu.Alla gångerna har iaf sperman varit fin:)

Med Negro dräktigt på första och jättefin sperma!

Negro fick tio och Ravell åtta.

Vår hingst saknar tre betäckta ston, vet inte om det är så för fler.

Såg sen att du redan hade fått svar...

Senast ändrad:

Det är det nog säkert, alla stationer kanske inte har rapporterat klart

KL

Magini har betäckt ett sto naturligt, det måste ju betyda att han lever. Detta har ju spekulerats om i någon annan tråd.

Jag har slutat läsa Ridsport för jag blir så förbannad på att den blivit så usel.

Magini är 31 år.

Liknande trådar

Avel http://www.asvh.se/avel/siffror-och-statistik Jag lyckas inte länka till själva Exceldokumentet. Common Sense, Luxus, Hip Hop och...
2
Svar
39
· Visningar
3 920
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Vad betyder smågnagande?