Årets namn?

jacko

Trådstartare
Vad tror ni blir årets kometnamn bland fölen?

Jag tror Euphoria kommer att segla upp, med tanke på hur många Cara Mior det föddes året då Måns låt var poppis. :laugh: Kanske det även kommer att födas många Loreen? (Efter Loredes antar jag att det finns en del redan?)

Eller blir det Estelle? :D

Sv: Årets namn?

Blir full i skratt, jag är en av dem som funderat på just det namnet om jag får ett stoföl nästa år! :D

Jag har tyvärr sågat sambons förslag på Iron Maiden, jag vill inte ha ett föl som heter som ett medeltida tortyrinstrument! :crazy:
Jag vet att det ju även är namnet på en hårdrocksgrupp, sambon är inbiten hårdrockare, men jag kan bara tänka på det där horribla tortyrinstrumentet, så det blir ingen Iron Maiden! :crazy:

Där ser man! Får nog hitta på något annat om det blir ett stoföl, man vill ju vara märkvärdig och i allafall komma på något som är liiiite annorlunda! ;)

Trodde min fölunge som föddes i fjol skulle vara ensam om sitt namn, men det var han inte! En häst född på 90-talet hette samma sak.

Hahahahaha..... Neeeej vad roligt! Jag som hade tänkt döpa mitt föl till Euphoria om det blev ett sto... Men nu när jag såg detta så antar jag att jag måste tänka om. Är inte alls inne i "namn- världen" och trodde jag kommit på ett super namn... Hade ingen aning om att Cara Mia blev så poppis... =) Attans!!!!

Stoet är inte betäckt än, men förhoppningsvis tar hon sig med den hingst jag planerat! :laugh:

Förra fölet döpte jag till Noble Art, har funderingar om alla mina föl ska heta något med Art. Men jag vet inte?

Stoet heter Espoir de la Marie, och hon ska betäckas med Cosmeo.

Åh, jag såg Cosmeo på Tullstorps hingstvisning för en månad sen! Vilken gummiboll! :love: Och vilket temperament!

Här kommer några förslag:
Cosmic Art
Cosmetic Art
Cosmopolitan Art
Espeon Art
Commedia dell'Art (det heter ju eg dell'artes - men om man tar bort "es" får man "ditt" Art)
Esmeo Art
Esmeron Art
Mareo Art
Masmeo Art
Marrakech Art
Comic Art
Exposé art
Mariscos Art

Liknande trådar

Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
8 486
Senast: Migo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 689
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024