Ketrawzc
Trådstartare
Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men.
Vad är era bästa tips för att lyckas med köpet och få ett släp med lång livslängd och så få bekymmer som möjligt såklart?
Privat eller firma? Nytt eller begagnat? Nyare budgetmodell eller äldre kvalite? Plyfa eller aleminumväggar? De firmor jag kikat på ger 6månaders garanti och det är ju inte länge. Om man köper ett nybesiktad släp privat så borde det vara ungefär samma säkerhet? Jag kan ingenting om bromsar och vad man kan kolla själv när man kikar på grejerna så förlitar mig helt på det som finns på papper.
Min budget är runt 100.000kr, upp till kanske 120-130 om jag måste. Men kommer gärna ner runt 80-90’.
Jag kikade på begagnade forzab cavallo för runt 100’ men det är väl plyfaväggar? Hur lång är livslängden? Jag har inte möjlighet att förvara det under tak. Så jag tänker att det kanske är värt att kosta på ett futuro, men det är över min budget.
Kikade också på ett helt nytt böckmann man dom är så tunga och jag är rädd att det blir osmidigt med den integrerade sadelkammaren. Vill ha skötardörr och sadelkammare på samma sida samt kunna lasta 2 hästar vid behov utan att det känns supertrångt.
Cheval och andra budget går bort.
Ume? men de är från runt 08-10 i min prisklass och jag vill inte börja med att byta en massa eller hoppas på tur. Jag kan inte göra något själv utan det är verkstad som gäller.
Vad skulle ni aldrig göra om för misstag när ni köper transport? Vad skulle ni aldrig köpa igen? Har fått för många skräckhistorier från bekanta i närheten nu de senaste och vill veta om det går att undvika från början.
Jag letar efter ett släp med relativt låg tjänstervikt, runt 850kg. Men den ska ha sadelkammare. Jag hoppas kunna köpa ett släp att hålla efter väl och ha i många år framöver. Men det är massor med pengar och ibland ångrar jag att jag inte behöll mitt Boj Bravo från -02 och lät renovera upp det...
Vad är era bästa tips för att lyckas med köpet och få ett släp med lång livslängd och så få bekymmer som möjligt såklart?
Privat eller firma? Nytt eller begagnat? Nyare budgetmodell eller äldre kvalite? Plyfa eller aleminumväggar? De firmor jag kikat på ger 6månaders garanti och det är ju inte länge. Om man köper ett nybesiktad släp privat så borde det vara ungefär samma säkerhet? Jag kan ingenting om bromsar och vad man kan kolla själv när man kikar på grejerna så förlitar mig helt på det som finns på papper.
Min budget är runt 100.000kr, upp till kanske 120-130 om jag måste. Men kommer gärna ner runt 80-90’.
Jag kikade på begagnade forzab cavallo för runt 100’ men det är väl plyfaväggar? Hur lång är livslängden? Jag har inte möjlighet att förvara det under tak. Så jag tänker att det kanske är värt att kosta på ett futuro, men det är över min budget.
Kikade också på ett helt nytt böckmann man dom är så tunga och jag är rädd att det blir osmidigt med den integrerade sadelkammaren. Vill ha skötardörr och sadelkammare på samma sida samt kunna lasta 2 hästar vid behov utan att det känns supertrångt.
Cheval och andra budget går bort.
Ume? men de är från runt 08-10 i min prisklass och jag vill inte börja med att byta en massa eller hoppas på tur. Jag kan inte göra något själv utan det är verkstad som gäller.
Vad skulle ni aldrig göra om för misstag när ni köper transport? Vad skulle ni aldrig köpa igen? Har fått för många skräckhistorier från bekanta i närheten nu de senaste och vill veta om det går att undvika från början.
Jag letar efter ett släp med relativt låg tjänstervikt, runt 850kg. Men den ska ha sadelkammare. Jag hoppas kunna köpa ett släp att hålla efter väl och ha i många år framöver. Men det är massor med pengar och ibland ångrar jag att jag inte behöll mitt Boj Bravo från -02 och lät renovera upp det...