"Årets julkalender propagerar för sex och alkohol"

Det är inte så att jag tycker att barn BARA måste se extremt tillrättalagda storys om regnbågsfamiljer där alla är snälla och öppensinnade. Jag tycker också att det finns myckte som är superkul i både Sunes jul och Ture Sventon. Men att tycka att det är SÅ hemskt att barnen får se vuxna som pratar om sex samtidigt som man tycker att det är heeeelt OK att de får se en Sune som är rädd för att bli skrattad åt av sina kompisar för att han leker med dockor förstår jag liksom inte.

Nej, jag håller med dig. Tyvärr är den sista idioten inte född :crazy:

Vi kommer inte titta på Julkalendern. Inte av anledningen som pratas om här utan av den anledningen att den totalt vedervärdiga människan Kakan ska medverka. :yuck::wtf::turd::turd:
Vi brukar förvisso inte direkt kolla på julkalendern annars heller men i och med Kakans medverkan kommer vi totalbojkotta den.

Vänta nu här. Det här har jag missat! Nu blev jag bekymrad.

Okej, @Lampan, jag fortsätter på tidigare inlägg.

Mina föräldrar tyckte att sex var väldigt genant att prata om. När jag ställde en allmän fråga till min mamma stövlar min mamma in i vardagsrummet till pappa och ropar "hon frågar ut mig om mitt sexliv!!" vilket inte alls var sant. Sen slutade jag fråga mamma.

Hela anledningen till att jag intresserade mig var att jag hörde om det i skolan. Det var hetaste ämnet där när man var.. Ja under 10 i alla fall. Där hade mina föräldrar behövt gå in och ge en lättare föreläsning. Eller helst innan kanske till och med. När jag var 14-15 någonting och skulle debutera sexuellt med min pojkvän visste jag inte ens vilket hål han skulle in i men låtsades som ingenting och tänkte att det väl löser sig. Visste inte heller hur man skulle bete sig eller vad en orgasm faktiskt var. Sexualundervisning kom först några månader efter min (och många andra i klassens) debut.

Jag minns när jag gick i 5:an-6:an när några klasskamrater pratade om någon som blivit våldtagen, det var någon tv-kändis tror jag. Jag försökte lite försiktigt lirka fram vad det var genom att fråga på vilket sätt osv. Gick inget vidare så jag minns inte om jag frågade hemma sen eller hur det blev.

Så, min slutsats är att man bör ge barnen så mycket information det är nödvändigt för åldern men även små barn behöver få ord för saker de kan utsättas för och hellre att jag berättar för mina tjejer innan de hör läskiga saker i skolan.

Men det kanske borde bli. Så föräldrar kan få välja allt helt själva utan att stora stygga samhället lägger sig i. :)

Ja, eller hur? :)

För full disclosure kan jag säga att jag sas blev home schooled vårterminen i 7:an eftersom jag vägrade gå dit pga mobbing och min första panikångestattack. Jag följde dock läroplanen samt gjorde alla prov. Min mamma är utbildad lärare också (inte för att hon hjälpte mig så mycket, jag gillade att plugga :D).

Jag tror inte det hade någon inverkan på min sexualitet eller min kunskap om hur barn blir till, det hade vi gått igenom på höstterminen :grin:

Men hallå, dela med dig av några då? :pp

Också på mobilen

:up:

Den här bara måste vara ett troll...

I am surprised at how few of the comments show any concern at the fact that paedophiles, perverts and criminals are running our countries. To attack the innocence of children in this way is truly disgusting, destructive and is clearly the product of sick, paedophile minds. These people should be in prison. It is high time we started to protect our children from these vile fiends.

Medan den här bara var ren och skär underhållning!

This cartoon is to be broadcast to children in the same idiotic country (practically the only one on the whole planet) that refused to buy the 1960s children's programme "Skippy, the bush kangaroo" on the grounds that, "We don't want our children to think that kangaroos can fly helicopters or save people's lives!"

Oh? So penises have faces and can sing and dance can they?

You have to live in this country (as I do) to discover how out of touch with reality its government and residents really are.

Och när hen möts med viss oförståelse för vem som egentligen är "out of touch" med exempel från 60-talet (som inte har med saken att göra riktigt...) så blir det bättre!

I'll tell you what I'm "on about", Fredbare: I was describing what was shown in a recent (and frequently repeated) BBC 4 documentary about the very TV show from the 60s that I'm describing to you.

It not only made the factual claim that Sweden was the sole country not buying into the franchise, it also interviewed officials from Swedish Television who acknowledged the reason I gave for not joining the rest of the world in buying it.

I live in Sweden , where Mickey Mouse is called "Musse Pigg" ("Mouse Pig") and Donald Duck is known as "Kalle Anka" ("Karl Duck"). No other country changes the names arbitrarily in this manner.

If you want to take a pop at me online, get your facts in order first; and if you want to be a proper troll, get qualified!

Osv...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka