Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag förstår verkligen inte problemet med att prata om sex och omkring sex med barn, varför är det just ämnet sex som är så oerhört tabu för folk?
Jag menar små barn får leksakspistoler och diverse andra saker att leka krig med, något som i alla fall jag känner är en bit mer av vuxenvärlden än vad de behöver men ändå är det helt okej hos de flesta? Men sex, nej fy, det ska de små minsann inte ha en aning om!
Barn är utforskande och frågvisa av naturen, känner man sig inte redo att svara på barns frågor och underlätta för deras utveckling gör man nog bäst i att låta bli att skaffa kids överhuvudtaget.
Jag kommer heller inte ihåg när jag lärde mig hur barn bli till. Det är något jag "alltid" har vetat
Du svarade på dina barns frågor om hur barn blir till, då blir det ju inga konstigheter
Det är en helt annan sak om informationen kommer på ett barnprogram, det finns barn som aldrig ens har funderat på det själva
Klippet va bara tramsig. En fånig karl öppnar en bok och svamlar några meningar om "vuxenskönt"...jisses
Nä, det verkar snarare vara andra i tråden som tycker att det är lämpligt med den typen av information "utbildning" för barn i adventskalendern
(Även du verkar det som)
Men vadå.., utbildning?Nä, det verkar snarare vara andra i tråden som tycker att det är lämpligt med den typen av information "utbildning" för barn i adventskalendern
(Även du verkar det som)
Jag tycker det mest är olämpligt och ren trams
Jag läste huvudinlägget
Nä, det verkar snarare vara andra i tråden som tycker att det är lämpligt med den typen av information "utbildning" för barn i adventskalendern
(Även du verkar det som)
Jag tycker det mest är olämpligt och ren trams
I tidigare svar från dig och andra kan vi läsa att det är bra att ämnet tas upp, för att barn inte ska vara ovissa om sexWow, du hänger verkligen med.
Nej, jag och andra i tråden tycker inte att julkalendern är att se som sexualundervisning för barn. Däremot tycker jag/vi att det är totalt odramatiskt att sex nämns i julkalendern, eftersom ingenting karln sa bör vara i närheten av något chockerande mysterium för något barn.
Och ja, det har framgått att du tycker det är olämpligt. Hittills har du verkligen inte lyckats förklara varför dock. Jag vet inte ens om du försökt? Din inställning är totalt obegriplig.
Tyvärr tror jag inte att adventskalendern med snoppar och snippor hade förhindrat händelsen
I
Jag har aldrig påstått att adventskalendern sänds i utbildningssyfte.
Det va andra ( även du) som tyckte det kunde vara bra info för barnen
Läs tråden igen, om du har missat det
Jag har förklarat att det är olämligt att ämnet tas upp för dom barnen som sen inte har någon att prata med om saken. Barnen får bara höra den meningen i klippet och sen inte merWow, du hänger verkligen med.
Nej, jag och andra i tråden tycker inte att julkalendern är att se som sexualundervisning för barn. Däremot tycker jag/vi att det är totalt odramatiskt att sex nämns i julkalendern, eftersom ingenting karln sa bör vara i närheten av något chockerande mysterium för något barn.
Och ja, det har framgått att du tycker det är olämpligt. Hittills har du verkligen inte lyckats förklara varför dock. Jag vet inte ens om du försökt? Din inställning är totalt obegriplig.
I tidigare svar från dig och andra kan vi läsa att det är bra att ämnet tas upp, för att barn inte ska vara ovissa om sex
Jag har förklarat att det är olämligt att ämnet tas upp för dom barnen som sen inte har någon att prata med om saken. Barnen får bara höra den meningen i klippet och sen inte mer
Vad ska ett barn med den informationen till, om hen inte har någon att tala med efteråt?
I familjer där det pratas öppet om sex, där behövs ju knappast infon i adventskalendern
Eller så är det bra att det tas upp för att barn som inte vet ska få chans att få det förklarat av sina föräldrar. De pryda lär ju inte visa något de inte sett själva menar jag.I tidigare svar från dig och andra kan vi läsa att det är bra att ämnet tas upp, för att barn inte ska vara ovissa om sex
Men hur ska barn som inte har någon att tala med göra med annan info?Jag har förklarat att det är olämligt att ämnet tas upp för dom barnen som sen inte har någon att prata med om saken. Barnen får bara höra den meningen i klippet och sen inte mer
Vad ska ett barn med den informationen till, om hen inte har någon att tala med efteråt?
I familjer där det pratas öppet om sex, där behövs ju knappast infon i adventskalendern
Men om man nämner krig, mobbning, flygande mattor och sånt då? Det kanske är jättekänsligt för någon annan?Jag har förklarat att det är olämligt att ämnet tas upp för dom barnen som sen inte har någon att prata med om saken. Barnen får bara höra den meningen i klippet och sen inte mer
Det vet jag välDet är bra (eller snarare väldigt viktig) info för barn! Info som dock barnen redan borde ha, det ska inte vara någon jäkla nyhet för dem utan föräldrarna ska redan ha förklarat den biten för länge sen. Om de nu aldrig fått höra något liknande innan, ja då är det bra att de får höra det nu då.
Jag har förklarat att det är olämligt att ämnet tas upp för dom barnen som sen inte har någon att prata med om saken. Barnen får bara höra den meningen i klippet och sen inte mer