"Årets julkalender propagerar för sex och alkohol"

Det är väl ändå inte upp till dig att avgöra hura alla andras barn ska fostras
:banghead:

Det är upp till oss allihop att hjälpa och stötta barn som inte får det de behöver hemifrån. Citatet du svarar såhär på är att man inte ska skämmas för sin sexualitet och kropp... Menar du att vi inte ska lägga oss i om en förälder gör just det, lär barnet skämmas för det? Det anser jag är att likna med barnmisshandel. O_o

Så du anser att det är helt ok att låta ett barn som upptäcker sin sexualitet tidigt inte veta någonting om det och kanske börja skämmas?

Som förälder kan man inte få allting rätt men att låta ett barn växa upp och inte vara stolt över sig själv, sin kropp och sin sexualitet är inte rätt.
Det har jag inte sagt

Jag säger bara att det kan bli väldigt fel om adventskalendern pratar om snoppen i snippan
Om barnet sen inte har någon att prata med...

En kompis till mig jobbar på fritids
Hen sa att en liten flicka va ledsen och ville prata. Flickan hade förstått att snoppen ska in i snippan när människor gör barn
Flickan hade ingen att prata med hemma, hon hade sett sin pappas stora snopp och va förtvivlad...

Program om sex fungerar om barnen lever i familjer, där det också kan pratas om sex

Det är upp till oss allihop att hjälpa och stötta barn som inte får det de behöver hemifrån. Citatet du svarar såhär på är att man inte ska skämmas för sin sexualitet och kropp... Menar du att vi inte ska lägga oss i om en förälder gör just det, lär barnet skämmas för det? Det anser jag är att likna med barnmisshandel. O_o
Det måste finnas ett samtal efter programmet

Så vad är det du säger? Det är fel på programmet, eller på föräldrarna som inte förberett barnet för något så självklart som att sex nämns på TV? Och vad är din lösning? Ingen säger något till eller i närheten av ett barn (vi kanske kan göra en lista på alla ämnen som ska censureras?) tills de är... Vad, 18 år? Och då får de en "allt du inte visste"-bok? Bara utifall att de skulle ha försumliga föräldrar?

Har du faktiskt din egen ståndpunkt i frågan tydlig och klar för dig själv ens? O_o

För att nån visat teckande gubbar på TV?

Sex måste ha en alldeles speciell särställning i ditt liv, eftersom du verkar behandla samtal om det som nån slags ebolasmitta.

Sex är lika o-konstigt som att kissa. Eller borsta tänderna. Eller väga sig hos sköterskan.

Det blir bara spänt och skrämmande för barn om vi behandlar det som du gör.

Jag tycker nog att det är bortom proportioner faktiskt. Det är ju inte så att programmet handlar om sex, utan det är några sekunder där man nämner hur barn blir till. Jag har svårt att se hur ett barn skulle bli traumatiserat av det.

Det ska väl vara om någon pryd förälder rycker upp dem ur soffan och hojtar "la-la-la-la!" medan de håller för öronen på dem... :cautious:

Det har jag inte sagt

Jag säger bara att det kan bli väldigt fel om adventskalendern pratar om snoppen i snippan
Om barnet sen inte har någon att prata med...

En kompis till mig jobbar på fritids
Hen sa att en liten flicka va ledsen och ville prata. Flickan hade förstått att snoppen ska in i snippan när människor gör barn
Flickan hade ingen att prata med hemma, hon hade sett sin pappas stora snopp och va förtvivlad...

Program om sex fungerar om barnen lever i familjer, där det också kan pratas om sex

Vad ska barnen i familjer där man inte pratar om sex göra då om de inte ens får se program (som är tämligen oskyldiga) om det? :banghead:

För att nån visat teckande gubbar på TV?

Sex måste ha en alldeles speciell särställning i ditt liv, eftersom du verkar behandla samtal om det som nån slags ebolasmitta.

Sex är lika o-konstigt som att kissa. Eller borsta tänderna. Eller väga sig hos sköterskan.

Det blir bara spänt och skrämmande för barn om vi behandlar det som du gör.
Inte i mitt liv
Som jag sa, så finns det föräldrar där barnen kan ta upp frågan

Jag tycker nog att det är bortom proportioner faktiskt. Det är ju inte så att programmet handlar om sex, utan det är några sekunder där man nämner hur barn blir till. Jag har svårt att se hur ett barn skulle bli traumatiserat av det.

Min reflektion också. Det var ETT klipp från ett avsnitt med 70-talet som tema (då en skola ansåg att barn skulle lära sig om sex genom att se sina föräldrar ha det vilket är way crazy O_o).

Jag gissar på att resten av avsnitten inte innehåller så mycket sex.

I klippet säger dom "något" detta något är en information om sex

Menar du att barn inte hör det, eller glömmer det direkt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka