"Årets julkalender propagerar för sex och alkohol"

Vad händer om barnet frågar den pryda föräldern om det den lärt sig på adventskalendern ?

Men vad menar du egentligen?! Att vi alla ska täcka upp för att föräldrar inte pallar att ta behövliga samtal med sina barn i tid? När ska ungarna med "pryda föräldrar" få veta något då, på universitetet?

Förhoppningsvis är väl vad som händer att den försumliga föräldern tar sig samman och sätter sina hangups åt sidan för att hjälpa barnet förstå något viktigt (men odramatiskt).

Jo men du skrev ju nyss att man inte behövde berätta om sex för barnen. Det är bara att säga att barnen kommer från mammans mage.
Jag tycker att en ska svara på direkta frågor från barnet. Bara på just den frågan
Om barnet frågar om det gör ont att ha sex. Då säger en att det känns bra/skönt/härligt/mysigt/varmt/mjukt... Vad en än väljer

Nej
Det är ju bara fånigt att säga att det blir barn av kramar

Vad jag frågar är om det inte är upp till föräldrarna att snacka om sex med sina barn

Jag tycker det (kan) bli fel om vuxen inte finns som kan svara på frågor ( efter adventskalendern)
Vem har sagt att det blir barn av kramar?

Men vad menar du egentligen?! Att vi alla ska täcka upp för att föräldrar inte pallar att ta behövliga samtal med sina barn i tid? När ska ungarna med "pryda föräldrar" få veta något då, på universitetet?

Förhoppningsvis är väl vad som händer att den försumliga föräldern tar sig samman och sätter sina hangups åt sidan för att hjälpa barnet förstå något viktigt (men odramatiskt).
Det är inte upp till DIG att avgöra vilken förälder som är försumlig

@Lampan

Är inte en del av föräldraskapet att svara på svåra frågor från barnet och göra det som är bäst för den?

En vän berättade att hennes barn ställer "svåra frågor" . Tex varför finns det hemlösa- de kan ju bo hemma hos
oss?
Eller varför har vi mat när andra barn inte har det?

Jag tror att om man inte är villig att ta såna frågor och också rannsaka sig själv ska man nog inte skaffa barn. För barns utveckling handlar mkt om att ifrågasätta och ställa frågor.

Det är väl ändå inte upp till dig att avgöra hura alla andras barn ska fostras
:banghead:

Så du anser att det är helt ok att låta ett barn som upptäcker sin sexualitet tidigt inte veta någonting om det och kanske börja skämmas?

Som förälder kan man inte få allting rätt men att låta ett barn växa upp och inte vara stolt över sig själv, sin kropp och sin sexualitet är inte rätt.

Det är inte upp till DIG att avgöra vilken förälder som är försumlig

Jag gav uttryck för en åsikt, och den står jag sannerligen vid. Jag tycker din inställning är mysko, och ärligt talat inte så lite dum. Barn tillhör inte sina föräldrar, så föräldrarna borde få fatta vilka beslut som helst. Barn har rätt till information som rustar dem väl för livet framför dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka