Årets hingstar! Vem har du valt?

Leikna

Trådstartare
Nu är många av årets hingstbokningar gjorda... Vilken hingst har ni valt till erat vackra sto/ston? :bump:

Sv: Årets hingstar! Vem har du valt?

Vi har valt följande:

Frami från Häringe
Viktor från Diisa
Atgeir från Vatnsleysu
Geysir från Canada

Ingen betäckning i år men om det hade varit så hade det blivit Ask från Gullunge eller Seidur från Gröna Gången.
Till nya "gamm-tanta" har jag ingen aning om vad som matchar så där har jag inte hunnit fundera nåt. :)

Vi har valt följande:

Geysir fra Canada till två lovande ungston:

Meyla från Tavelsjö e. Jórik från Lönneberga ue. Glokollur frá Thverá
Framtid från Tavelsjö e. Askur från Håkansgården u. 1klass sto ue. Svalur frá Glaesibae

Tjaldur fra Skullerup till två riktigar passråttor:

Dúfa från Solbacken e. Jór från Rolsta
Vilta från Tavelsjö e. Randver frá Nyjabae u. 1klass sto ue. Svalur frá Glaesibae

De ston som ska föla hos oss har valt dessa

Hektor från Bråtorpsgård
Geysir fra Canada
Segull frá Skardi
Atgeir frá Vatnsleysu

Nämen har ni Dufa hos er?? :) Vad roligt! Hon var på unghästbete hos oss, det är en kompis som fött upp henne. har du någon bild på henne? :)

Hon är mamma till "min" tävlingshäst och "söka till strömsholms häst" Vinda, den som jag har ett nytt album på facebook på!

Dúfa är en superduper rolig ridhäst med massor av pass och tölt. Töltar jämt i hagen. Har superfint psyke (som hon tyvärr inte har nedärvt till monstret Vinda:devil:) och massor med vilja. Hon är vår bästa ledarhäst på turerna och min chefs favvoridhäst.

Sorry för OT, jag PMar dig bilder!

Nu grusades årets betäckningsplaner av lite olyckliga händelser så det finns inga betäcknings-slantar kvar att betäcka för, men det stod mellan;

Sorti fra Akureyri
Veigar fra Vakurstödum
och Reynir Fra Holshusum

Nu grusades årets betäckningsplaner av lite olyckliga händelser så det finns inga betäcknings-slantar kvar att betäcka för, men det stod mellan;

Sorti fra Akureyri
Veigar fra Vakurstödum
och Reynir Fra Holshusum

vi får ett föl efter Veigar i sommar! han är tokfin juh!

ska inte betäcka men jag skulle nog ha valt Rödull fra Holtsmula
eller möjligen Toti från Gategården...

Lever han (Toti) fortfarande! Han hade jag totalt glömt bort. Står han i Finland?

Hej
Vi har valt Aegir från Skeppargården i år.
Har en avkomma efter honom på samma sto. Är supernöjd!
Kram Suss

Ska bara betäcka två av mina " Svenska" ston i år, det blir en till Ypsilon fra Holtsmula och en till Seidur från Gröna Gången
Mina två ston på Island är inbokade sen ett bra tag tillbaka..en ska till Saer fra Bakkakoti och en till Hrodur fra Refsstödum..

Vi har valt Jór frá Kjartansstödum till "min" tävlingshäst Snudda.
Förhoppningsvis blir det mycket utstrålning och aktion i den lille skrutten/skruttan, däremot blir kanske exteriören lite sämre (Snuddas exteriör är inte jättebra..)

Hon åker i mitten på juni ungefär, någon gång innan vi åker på Landsmót :)

/Anna

Jag är så förtjust i Ypsilon! Jag träffade honom när jag hälsade på Spadi, som mitt sto ska betäckas med (en kompis som ska ha fölet dock) och Ypsilon totalcharmade mig....:love:

1 sto som betäcks i år, men vi har inte valt färdigt ännu! De som ligger högst på listan just nu.

Frami frá Häringe
Kjarkur frá Egilsstaðabæ
Hrimfaxi frá Hvanneyri ligger alltid lite som en bubblare eftersom jag är så nöjd med Styggur som är efter honom.
Sen finns det ju ett par snyggingar i Norge som också lockar

Alltid lika svårt att välja...

Ypsilon totalcharmar alla ;) Det är hans uppgift här i livet.

Jag får äntligen mitt efterlängtade Ypsi-föl.. Fast tösen kanske skall bli dräktig först, innan jag börjar fundera på namn och dylika ;) ...

Tyvärr räcker inte slantarna till en betäckning i år, men det skulle ha blivit Prins från Knutshyttan om de gjort det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 866
Senast: Kristall10
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka