Årets hingstar! Vem har du valt?

Sv: Årets hingstar! Vem har du valt?

Vi använder Hrimur fr Jupitertorp :dpå det ena stoet,det andra funderar vi på :idea:

Jag ska skicka ena stoet till Ypsilon fra Holtsmula och andra till Seidur från Gröna Gången.

Precis som Kungaskogen !! :)

Senast ändrad:

KL.
Om jag inte bestämmer mig för att träna och tävla Dalla ett år till så får hon gå på dejt med Oddur från Mörtö i sommar :love:

Går allt som vi vill så kommer även 2 av våra ston få hälsa på denna 3 åring (ext. 8,04) både moderna och fadern har 9 för tölt.

index.56.jpg

index.57.jpg

hingst4.jpg

Vist är han när vi fick frågan om att har honom på station i sommar var svart mycket enkelt + att det var ett riktig bra pris.

ändrade planer för oss... min tjej åker till Jór frá Kjartansstöðum!! Älskar hans avkommor!! Kanon Lynne och Kanon gång!!

Det finns så otroligt mycket fina hingstar i vårat avlånga land! Jag är så otroligt förtjust i Ask från Gullunge! Han verkar vara en otroligt trevlig häst och han är så himla vacker :)!

Är det någon som har spanat in alla nya hästar som har kommit till sverige? Óliver frá Kvistum? Illingur frá Tóftum? :)

Óliver var vi intresserat av, men han är ju rätt dyr och har väldig dåliga vilkor.
Blir stoet inte dräktig så kosta det 10.000 kr + moms. Man få ingen ombetäckning året efter.

Även Illingur är fin men lite liten och verka inte ge så stora avkommor.
Mina ston är inte så stora (förutom 2) och jag vill gärna har lite större hästar en rund 130.

Kanske man kan änvända honom om han kommer lite mer söder ut.

Senast ändrad:

vad heter den bork (?) färgade unga snyggingen??

jag e SÅ avundsjuk på erat utbud på hingstar..finland ligger solår efter,med bara ,vad det känns som en handfull hingstar att välja på...det kommer ju nån ny alla år, men det är ändå en pyttedel av alla era.

Han heter Hósías fra Engholm och är inlånat från Danmark.
f. 07 ext bedömd till 8,04
e.Sleipnir fra Moselundgård (8.31, 9 för tölt)
ee. Stefnir frá Sandhólaferju (8.51, 9.5 för tölt, 1-klass för avkomor)
u. Hátíð frá Garði (8.05, 9 för tölt)
ue. Þokki frá Garði (7.96, 8.5 för tölt, Hederspremie för avkommor)

Han heter Hósías fra Engholm och är inlånat från Danmark.
f. 07 ext bedömd till 8,04
e.Sleipnir fra Moselundgård (8.31, 9 för tölt)
ee. Stefnir frá Sandhólaferju (8.51, 9.5 för tölt, 1-klass för avkomor)
u. Hátíð frá Garði (8.05, 9 för tölt)
ue. Þokki frá Garði (7.96, 8.5 för tölt, Hederspremie för avkommor)

Underbart vacker häst :love:

Vi kommer att använda Fákur från Hästeryd - är mycket förtjust i den hingsten och alla hans resultat. Ger trevliga och lätthanterliga avkommor..

Jag har valt Svartur vom Hochwald.Älskar den hingsten..mitt sto ska föla inom den närmsta veckan så jag är spänd av förväntan..:)

Är hon dräktig med honom? För han stå ju i DK numera. Hade han haft en annan hingsthållare hade han varit mycket aktuellt nu när han är så pass nära.

ändrade planer för oss... min tjej åker till Jór frá Kjartansstöðum!! Älskar hans avkommor!! Kanon Lynne och Kanon gång!!

Mina damer som ska betäckas i år är båda e.Jór frá Kjartansstöðum :)

Dom är båda lugna och väldigt kloka och har fin kroppsform (enl.mig) Inte för grov men inte heller för tanig. Den ena har dock bara visat trav i hagen. Men man vet aldrig vad som finns att plocka fram så småningom...

Mina damer som ska betäckas i år är båda e.Jór frá Kjartansstöðum :)

Dom är båda lugna och väldigt kloka och har fin kroppsform (enl.mig) Inte för grov men inte heller för tanig. Den ena har dock bara visat trav i hagen. Men man vet aldrig vad som finns att plocka fram så småningom...

Verkligen underbara hästar! =) Där jag har mina hästar har dom MASSOR av avkommer efter Jór! det var dom som tog hem henom från Island..;)
och även dom som fött upp dom flesta av hans underbart fina bedömda avkommor. Musö avkommorna =)

Funderar än men väljer nog gaukur i år med, nära och bra + jag endast fått föl efter han jag är nöjd med....

De andra 2 stona ska valvis förhoppningsvis låna på foder så vem/vilka hon väljer till de 2 damerna vet jag ej...

Jenny

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 871
Senast: Kristall10
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar