Årets första ridtur

ptr

Trådstartare
Kom precis in från årets första ridtur.

Vi kom iväg lite för sent bara så vi missade fyrverkeriet. Hade varit nyttigt för fyraåringen, numera fem.

Red ner till sjön i stället, vackert det med.

Ptr

Sv: Årets första ridtur

SOM jag hade sett fram mot en längre ridtur idag! Och så är det snorhalt ute.
Här regnade det nyårsafton så hela stallplanen är en enda stor skridskobana...

Sv: Årets första ridturer

Här är inte riktiigt så illa.

Isbana lät inget roligt, går det inte att rida i orörd snö, där kan vara lite grepp kvar, även om ridningen blir mer av varianten åka häst.

Men blött är det. Tänkte jag skulle hinna med tre hästar idag.

Ptr

Årets första blev ett innepass då det var galet halt ute. Nyharvat och ensam i stora ridhuset med solen som gassade genom fönstren. Inte helt fel :-)

Samma här.. dessutom blåser det något kopiöst.. så jag får nog vänta till det har lugnat sig.:mad:

Här med. Jag fick brodda för att ta mig till paddocken idag. Det är 50 meter mellan stallet och paddocken, men det känns ändå dumt att chansa även om man går försiktigt!

Dagens ridtur:

Ryttare och häst är på tur i skogen. Häst skrittar och travar fint. Ryttare lägger en galoppfattning. Häst kör en bockserie som heter duga. Ryttare gör en saltomortal och landar i en snödriva. Häst stannar, tittar förvånat på ryttare, undrar varför det roliga tog slut så fort. Ryttare häver ur sig fula ord. Häst får månadens morotsranson indragen. :devil:

Den garvade jag gott åt!

Men döm inte hästen för hårt, för då skickar jag ett presentkort på några påsar morötter till din häst!

Ptr

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 961
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 106
Senast: Freazer
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
754
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar