Vi var också ute och visade föl på Vittvång's gård i lördags.
Upprymd Lizette skrittade få steg och den skritt som visades var spänd och lite smygande vilket var lite synd men inget att hänga upp sig på. Domaren tyckte hon hade en väldigt vacker sida och var otroligt väl sammansatt, men hon är lite kraftigare än vad avelsmålet beskriver vilket drog ned på exteriörpoängen.
Poängen blev: 7.5- 7.7 (7.5- 7.5- 8) 8 = 23.2
Vilken snäll fölunge vi har alltså. Hennes mor går inte in innan hon är inne så hon går på transporten först. Efter att vi lastat vår tjej fick vi hjälpa en medtävlande vars föl tyckte så illa om transporten att så fort den fick framfötterna på rampen slog den ikull sig eller reste sig tills den slog över. Till sist fick vi lov att köra in deras buss i ridhuset där vi med hjälp av infångare och mycket gull och lockande fick henne att gå på.
Sen fick Lizette lite extra kramar och kel bara för att hon är så snäll och medgörlig hela tiden
Jag var där och kollade eftersom jag fick avanmäla mitt föl. Har nog en liten videosnutt på din fölis . Du har ett jättefint föl!
Vi såg de som hade problem att lasta. Min gubbe hade ju tröttnat på fölvisningen och gick ut till bilen i väntan på att jag skulle bli klar - de hade hållit på i en timme utan att få in märr och föl. Måste erkänna att det kändes som ett bra val att inte försökt tvinga in min märr i trailern för att komma iväg på visningen.
/Lizzie