Är det fler här inne som ska rida igång mammorna i höst? Jag har väl planerat lite löst ungefär om en månad.
Nej, jag väntar tills i vår nån gång. Nu får de gå och bara vara mammor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det fler här inne som ska rida igång mammorna i höst? Jag har väl planerat lite löst ungefär om en månad.
Men hurru - det är obligatoriskt att lägga in stam och sånt
Grattis till fin fölunge på distans!
Min är också långt bort - 65 mil sisådär.
I morgon bär det av på fölvisning o jag är nervös så jag vill kräkas! Inte för visningen men för lastningen o transporten... Mammahäst fick panik i transporten förra sommaren o repade upp ett framben, vilket förmodligen har satt mer spår i mig än henne... Men vi chansar! Resan tar ca 10 min så vi hoppas mammahäst o fölis är lugna... Själv kommer jag nog inte kunna andas under resan! Så håll en tumme för mig i morgon så jag kommer iväg o får visa upp min lilla primadonna
Grattis @mooi
Då är vi två som lipar
Vi var också i Svärdsjö, vi bor i grannbyn!
Efter många om och men tog vi oss i väg till Svärdsjö! Men den här gången var det inte mammahäst som trilskades utan fölis... Det tog bara två timmar, fyra baklängesvolter o en skaplig fläskläpp på fröken Felice.. Föl o mamma skötte dock sig exemplariskt inne på banan o vi gick vidare till final Vi var många som fick trängas i ridhuset MEN vi tog hem det! Så nu kan Felice titulera sig som Dalachampion för Hoppföl 2014 poängen blev 24.33 vi fick 9-7,33 (7-8-7)-8 Jag är så stolt Dock tog det en timme att lasta hem också... Inte lika stolt då!
Grattis!Grattis @mooi
Då är vi två som lipar
Efter många om och men tog vi oss i väg till Svärdsjö! Men den här gången var det inte mammahäst som trilskades utan fölis... Det tog bara två timmar, fyra baklängesvolter o en skaplig fläskläpp på fröken Felice.. Föl o mamma skötte dock sig exemplariskt inne på banan o vi gick vidare till final Vi var många som fick trängas i ridhuset MEN vi tog hem det! Så nu kan Felice titulera sig som Dalachampion för Hoppföl 2014 poängen blev 24.33 vi fick 9-7,33 (7-8-7)-8 Jag är så stolt Dock tog det en timme att lasta hem också... Inte lika stolt då!
Grattis @mooi
Då är vi två som lipar
@Jennyzen gick visningen bra? Vart var det?
Min fd hästs föl visades i Svärdsjö idag och vann bland dressyrfölen nästan så jag lipar lite här hemma
Grattis @mooi
Då är vi två som lipar
Tror att Wilda är avis och vill ha en egen bebisTror jag blir knäpp! Skrev för ett tag sen att jag försökt släppa ihop fölis + mamma med mitt 7 åriga sto och att det inte gick så bra (7 åringen jagar fölis o mamma häst skyddar henne inte). Försökte igen i fredags med samma resultat :-(. Idag tittar jag ut genom fönstret strax innan jag ska gå ut och rida och då står fölis och 7 åringen på var sin sida av staketet och betar väldigt nära varandra, skit att det inte ska gå att släppa ihop tänker jag då. När jag 5 min senare kommer ut och ska rida 7 åringen hittar jag fölis (hon har tydligen tagit sig genom el över staketet...) i hennes hage och bägge går och betar och det är hur lugnt som helst, mammahäst skiter fullständigt i att fölis är i fel hage och går lugnt och betar. Mammahäst och 7 åringen gick ihop tidigare.... Varför funkar det inte??? Kan nån förklara....