Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har insett att min egen hästtrailer är för liten att köra både sto och föl i. Det är en tvåhästars, men enaxlad och mindre variant än nya trailers.
Jag har varit kontakt med traktens traileruthyrare och det finns en hästtrailer jag kan låna (IforWilliam). Dock går det inte att ta bort den främre mellanväggen. Är detta ett problem?? Kan man köra fölis lös i en sådan trailer?
På min egen trailer har jag bara en lång bom fram och jag kör alltid mitt sto utan mellanvägg.
/Lizzie
Vilken sötnos!
Nog borde de få plats i ditt.
Sorry för att jag skrivit I ditt citat.
Jag har en Ifor Williams och har löst det genom att låta tillverkar en långa bommar. Skulle inte våga låta fölet åka lös annars. Finns det ingen annan du kan låna? Är din egen 2-hästars verkligen för liten?
Vi har Fautras, och där finns en hingstvägg framför bommen och någon dm bakåt som inte går att ta bort. Jag har tagit bort resten av mellanväggen och kört så, det funkar bra, så fort mammahäst kollat efter att fölet är med.
Vad är det för transport du har? Förr hade jag en gammal Kylinge och den fungerade perfekt. Hade gjort en spilta så att fölet stod lös i sin egen lilla spilta /box medan mamman var bunden som vanligt vid sin sida. Fungerade helt perfekt. Hade en liten lös "boxvägg" där bak istället för bom som jag plockade bort när fölet skulle ut. Och en vägg där fram så fölet inte kunde krypa under bommen.
Jag har ett enaxlat Reko-trailer. Mitt sto kan inte åka smalt så jag kör henne utan mellanvägg även i vanliga fall.
/Lizzie
Ok, du tror inte det hade funkat med mjuk mellanvägg? då kan de ju trampa ut på ett lite större område än sin egen yta sas.
Ok, ja det låter ju som om du känner sitt sto väl. Bäst att göra på det sätt som hon känner sig bekvämast med.
Synd att du inte bor närmare, då kunde du lånat mitt släp som är x-tra långt, brett o högt. När jag åkte på fölmönstring spände jag rep klätt med rörisolering som frambom och fölet hade plats att ligga framför , även om den lilla (3v) stod upp hela resan dit (2,5h). Det stoet är inte helt lättlastat och tyckte att hon såg ju fölet och att hon därför inte hade någon anledning att kliva påFörhoppningsvis funkar det med en större trailer - så får vi ta itu med lastträningen igen när fölis är avvand
/Lizzie
Så fin hon är, så feminin
Är det fler här inne som ska rida igång mammorna i höst? Jag har väl planerat lite löst ungefär om en månad.
Är det fler här inne som ska rida igång mammorna i höst? Jag har väl planerat lite löst ungefär om en månad.