Tack @Charlottee :-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Provar att lägga in bild på min uppfödning, men som var beställd och har annan ägare.
Stammen är Floricello-Don Primero-Gauguin de Lully, poäng fr visning 8,5 8 9,5 8,5 9
Bonusbild på mamma-häst :-)
Jaså? var kan man läsa det ? I så fall är det ju ingen brådska. Men just stelkramp vill man ju gärna ha ett skydd mot.@sassiball
Jag har läst en studie där det efter resultaten rekommenderas att om story i slutskedet på dräktighet blev vaccinerat bör man vänta till efter 6mån då det annars finns kvar för mkt antikroppar i blodet och vaccinet som man ger till fölet inte kan utveckla nog med nya egna antikroppar.
Tillverkaren rekommenderar tidigast 3mån ålder på det preparat jag tittade på.
Här gick det 366 dygn...Nu när fler fått föl så har jag (hästen) nog rekordet i längst dräktighet 364 dygn!
Kul att det går så bra för alla med sina föl...
Grattis till bra poäng @poff .... Han blir nog också stor...
Min prins är väldigt snäll men han kan eg inte bli annat med de föräldrarna, mamman är genomsnäll och enligt uppg är hingsten väldigt trevlig också...
Hur utfodrar ni era föl om ni utfodrar dem extra? Har haft diskussion med en annan som också fått föl och undrar hur ni andra gör härinne...
Jag har en Ifor Williams och har löst det genom att låta tillverkar en långa bommar. Skulle inte våga låta fölet åka lös annars. Finns det ingen annan du kan låna? Är din egen 2-hästars verkligen för liten?Jag har varit kontakt med traktens traileruthyrare och det finns en hästtrailer jag kan låna (IforWilliam). Dock går det inte att ta bort den främre mellanväggen. Är detta ett problem?? Kan man köra fölis lös i en sådan trailer?
/Lizzie
Nog borde de få plats i ditt.Jag har insett att min egen hästtrailer är för liten att köra både sto och föl i. Det är en tvåhästars, men enaxlad och mindre variant än nya trailers.
Jag har varit kontakt med traktens traileruthyrare och det finns en hästtrailer jag kan låna (IforWilliam). Dock går det inte att ta bort den främre mellanväggen. Är detta ett problem?? Kan man köra fölis lös i en sådan trailer?
På min egen trailer har jag bara en lång bom fram och jag kör alltid mitt sto utan mellanvägg.
Hur menar du?
På mitt Kylinge har jag stolpen, en liten kort vägg framtill o bara frambom framför stoet. Binder ej för risk att fölet vurpar, men de gånger de har åkt har föijs stått i di. position under ljumsken
/Lizzie