Hallå, vem har stulit min lilla bebis o satt in denna stora kaxiga saken i hagen?!
Så stora de börjar bli nu!
Hovslagaren hälsade på idag, hon sköter sig så bra lilltjejan så jag får to.m rabatt på verkningen för att hon är så snäll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@axel du bor väl i sthlm? Ring Rosie på Täny och be om hjälp att hitta nån.Är det bara jag som inte har ngt komplikationsfritt?
Fölet har ett litet navelbråck o har efter 3!!! hovisbesök inte fått hjälp o måste nu resa till Strömsholm. med ett 800 kg sto som står o kliver på sitt föl.
Jag är helt slut.
Fy vad jobbigt.Ah, du är inte ensam @axel .. Mina vill inte heller hålla sig friska och problemfria :/
Min var lite ballerina när han kom ut, men rättade långsamt upp sig så att han var rak och fin i frambenen sedan. Men sedan har knäna börjat böja sig igen nu och efter att ha hamnat på boxvila över sårskada (fick upp 10cm pinne lite ovanför bakknä som fick skäras ut av vet.) så har knäna blivit ännu lite sämre och nu på någon dag blivit lite utåttåad även.
Har gett upp på att bandagera såret ens, hur fan får man det att sitta? Föl är ju där och petar med, så när jag väll tycker det sitter okej så biter han bara tag i det och drar, hur ska någonting kunna sitta då :S
Släppte ut dem nu igår över natten för att hoppas att hårdare underlag kan hjälpa benställningen. Vet inte vad man ska riskera mera, såret eller benställningen? Vet föresten inte ens om det är mjuka underlaget som gjort benställningen, men känns som det eftersom det kommit tillbaka efter att ha stått på box. Dessutom är stoet rejält trött på att vara instängd på box och har inte super koll/bryr sig om vart fölet är i boxen, så skadechansen på föl att vara på box allt för mkt känns tyvärr stor...
Mina hästar började dessutom lille föl's nya liv med att stoet var lite dåligt med.
Jag betalar ju nästan hur mkt som helst för att slippa åka.@axel Vad jobbigt det låter. Skulle inte heller vilja traila din stora madame med föl, och risken är ofta stor att de trampar av de där små plastskorna, så allra bäst vore väl att få det gjort hemma, iom att det med största sannolikhet behöver göras om. Du kan ju inte åka iväg varje gång då. Du får kolla med dina kontakter i hovslagarbranchen.
Mitt föl jag köpte hade navelbråck. Ca 1½ cm. Det säger att om det är över 2-3 fingrar man får in i bråcket så bör det opereras. På min var det kvar då vi op honom för OCD i hasorna när han var 10 mån och då tog jag bråcket samtidigt. Tyvärr har det släppt lite så han har fortfarande ca 1 cm bråck och en fulare påse under magen än innan. Men nu får det vara, jag vill inte utsätta honom för ny sövning och konv igen.
Tack.@axel du bor väl i sthlm? Ring Rosie på Täny och be om hjälp att hitta nån.
Hon lär ha bra koll.
Uno yxklinten åker runt men vet inte om han är i sthlm nåt.
Men fatta vilken gummiboll det kommer bli! O med den pappan!Jag har väl taskig smak o blick, men jag gillar Cardhu mindre.
Tror att det 'är huvudet.
t.
Jo kvalitetshäst, men jag behöver bli kärMen fatta vilken gummiboll det kommer bli! O med den pappan!