Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roligt att det är så otroligt många fina fölungar. Hoppas på en lika fin själv. Nu vill jag också ha en liten, lite knappa fyra veckor kvar till bf. Hoppas den behagar komma ut då. Tills vidare kollar jag på alla era fina ungar :love: Känns som att det blivit både bra och intressanta kombinationer i år!

Grattis till er som fått smått! Avundas er inte alls ;)

@Ottilia den ska hamna uppe på ryggen, du sätter den upp och ned kan man säga, sidostyckena på grimman hamnar på bebisens sidor. Du kanske har fel storlek på grimman? Man får testa sig fram, vet inte om jag har ngr bra grimmor hemma i år.

Om det är bökigt så kan du annars placera fölungen framför dig och märren brevid så föser du bebisen med din egen kropp.. det har jag gjort på alla ibland innan de följer ordentligt.. Vill inte ha grimma när de är så små.
Tack! Ska prova idag, har spänne på både nos och nackrem så det ska nog gå att justera =) hade nackremmen över ryggen när jag provade sist :P

@sassiball så söt han är! Småstegringarna är verkligen hingstiga, han tycker själv han är snygg :)

Ja visst tycker han haha. Han är väldigt busig, en sån enorm skillnad det är på ston och hingstföl!!

Har tränat lite på att lyfta fötterna och det går han med på, bara han samtidigt får bita mig i huvudet :meh: Och så fort man tar fram handen och ska rätta till grimskaftet eller så så måste han bara bita en i armen. Hingstföl säger jag bara!
Jag gör så att jag puttar undan honom, en liten knäpp på näsan och ett nej har han fått också.

Grattis till alla fölen!

Frans var för tunn för att ha en grimma som sele, jag satte på han sin grimma som vanligt och så la jag grimskaftet runt hans rumpa och så höll jag under hans haka så det blev som en ring runt hans bak. Då drog jag inte i huvudet utan bara i rumpan men när han blev lite starkare kunde jag hålla emot framåt via grimman.

@Pontevecchio
Tack - ja det är en riktigt sötis.
Vi väntar ytterligare två - en Luxus CML-Master (tredje helsyskonet) och en Temptation-Don Primero.
Jaha. så även du har valt T T i år:love:

Han var i min smak.

Usch. nu får man kanske mersmak, men jag ska bara ha en avkomma till mig själv, men å andra sidan måste man ju ha 2 hästar o mitt sto är 17.
väntar till nästa år o ser vad du får.
Du har inte fyllt i i hingsttråden.
bara Wine-tee står under honom.

Senast ändrad:
Jaha. så även du har valt T T i år:love:

Han var i min smak.

Usch. nu får man kanske mersmak, men jag ska bara ha en avkomma till mig själv, men å andra sidan måste man ju ha 2 hästar o mitt sto är 17.
väntar till nästa år o ser vad du får.
Du har inte fyllt i i hingsttråden.
bara Wine-tee står under honom.

Men jag väljer inte Temptation 2014 utan får föl e. honom om ett par veckor om allt går som det ska..:)

Några bilder från i dag!
Stoföl e: Canterbury-Be My Chief Född 11/5
20140514_094707_5373c6d5e087c3322fb7f994.jpg

20140514_095125_5373c745ddf2b37d9fccf4e6.jpg

mias_bild_2_145_5373c88e9606ee712256da19.jpg

Den sista bilden är tagen av Mia Palm

Vet att de första dygnen är kritiska men hur länge ska man vara nervös?

Mitt föl är pigg och glad, äter och sover. Är rätt nojig pga de som hänt innan

@Ottilia Åh så gulligt! Märks att stoet är lite lätt förvirrad över allt det nya-men både hon och ungen är ju bara så himla söta! Vem är fadern?

@Ottilia Åh jag dör så söta! Jag har en känsla av att det är ungefär så det kommer se ut när min fått sin också. Lite smått förvirrat och lite kontrollfreak innan hon lugnar ner sig. Blir ju hennes första också så hon kommer nog vara bra förvirrad ;)

Förvånad över hur snabbt de växer och blir "riktiga" hästar. Denna damen kommer springande gnäggande i full galopp före mamma när jag ropar på henne på betet. Så underbart att se. Och hon vill gärna följa med ut från hagen när man går.

Fått sitt namn nu, Catch my Heart (just nu har hon även ett hjärta på mulen) :)
Click and Cash - Heartbeat
10364460_10152390770644002_1035218003_n.jpg

10358082_10152390773489002_503510612_n.jpg

10323098_10152372882599002_1273649463_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 795
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar