Årets föl 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
@lille skutt Jag tycker att det är extra roligt med Lambobarn! Har fött upp två själv, har kvar en av dem, och hon är underbar.

Kul att han verkade i aveln förra året, jag trodde inte det och tyckte det var tråkigt eftersom han i mina ögon är en väldigt bra hingst.

@lille skutt Jag tycker att det är extra roligt med Lambobarn! Har fött upp två själv, har kvar en av dem, och hon är underbar.

Kul att han verkade i aveln förra året, jag trodde inte det och tyckte det var tråkigt eftersom han i mina ögon är en väldigt bra hingst.
@Görel Vet inte hur många ston han hade förra året men är så glad att jag valde honom! Iår är det ju ett toppenbra pris på honom och även Black Coffee så hoppas att fler får upp ögonen för dessa fina hingstar!

Nu hoppar även jag in i denna tråd med "Kexet" som föddes i måndags kväll. (Har kallat henne kexet när hon låg i magen, hon är ännu odöpt)

Hon är mitt och Räkans första föl och jag tror både jag och Räkan är i lite chock :-) mest Räkan som har fullt sjå att hålla koll på föl och omgivning.

De fick gå ut några timmar igår, Kexet var lite ostyrig först men det gick ganska bra att leda henne med rep runt rumpan. Ganska snart fick hon en stöt av staketet och pep till men skuttade in i hagen igen... Räkan vallade henne till en början men efter att jag tog tag i Räkan och ledde henne så att kexet följde efter så verkade hon förstå att fölet följer henne och att hon inte måste ha den precis framför sig för att ha koll :-)
Bildbomb:

Ni som har lite erfarenhet, tror ni hon behåller sin färg eller kommer hon skimla?

För att färgen är så stark? misstänker nog det jag också, lite synd på så jämna fina strumpor men jag älskar henne oavsett färg såklart...

Jag försökte sätta en grimma som sele på fölet igår, som jag sett på bild här på buke.... Men kunde inte klura ut hur jg skulle sätta den, såg inte alls lika prydligt ut som på @Fenestra s avatar... , Fenestra, om du har tid så skulle jag uppskatta om du kan förklara vart alla remmar ska hamna, typ den som på grimman ska gå mellan käk-och nosrem :confused:

Jag vill oxå veta.
Letar efter en stor grimma med knäpps fram på nosdelen.
Grattis till en fin unge.

Grattis till er som fått smått! Avundas er inte alls ;)

@Ottilia den ska hamna uppe på ryggen, du sätter den upp och ned kan man säga, sidostyckena på grimman hamnar på bebisens sidor. Du kanske har fel storlek på grimman? Man får testa sig fram, vet inte om jag har ngr bra grimmor hemma i år.

Om det är bökigt så kan du annars placera fölungen framför dig och märren brevid så föser du bebisen med din egen kropp.. det har jag gjort på alla ibland innan de följer ordentligt.. Vill inte ha grimma när de är så små.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 795
Senast: thoora
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 063
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar