Årets födda föl!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Årets födda föl!

Äntligen kom han, brun hingst f. 16/4 e. Acacio-Turban Rose-Midas-Steinpilz xx. Vi hann inte ens ta in stoet så han föddes ute, men allt gick bra.
day.php

Äntligen är hon här inatt 17/4 00.15 föddes en mkt långbent dam svartbrun (nästan helt svart) så hon blir nog skimmel som far. Hade en hel del problem att få rätt på de extremt långa benen men med viss support så kom hon på benen en pigg envis krabat som skulle upp direkt.

Hon skall heta Capriola de la Joy
e. Capital Joy F.Damgaard (Casir Ask - Carano)
u. Duschess (Come Back II - Sympatico)

Här ett par bilder helt nyfödd fler kommer på gnägg när jag har sovit.

capriola.jpg

capriola1.jpg

Plopp sa det så var han här! Hingstföl född 8 april, e Dell Ridge Image - Wivex Girl ue. Extrem. Mor och son hälsar från hagen!

Nu har fölis kommit!!! :bump: Kl 00.53 i morse föddes ett mörkbrunt stoföl med stjärn och vita bakfötter. Persefone ska hon antagligen heta!
E: Smashing Hit
U: Demeter
UE: Magritte

Bilder kommer, har dem på telefonen bara.. kunde inte ta några kort med digitalkameran då det var för mörkt!

igår morse kom han! den underbara lilla hingsten Could it be magic! e: Cardento 933 - Adept 540- Kariba ox. Han är brun med stjärn och snopp. Tre strumpor, en på vf och två bak.

Lånar...

Först ut på Överberga är travarmärren "Finlandsfärjan" Kontie Ås, som har fått ett hingstföl efter Pearsall Hanover.
Han ser lite rolig ut i benstället men det fixar till sig om några dagar. På kortet drygt ett dygn gammal.
På tur står nu Piece of Glass.

kontieihop06.jpg

AM

Här föddes ett stoföl morgonen den 18/4, på 329-e dygnet.
Det är en chestnut färgad Quarterhäst
e: BH Enterprice u: MS Son Dee Trouble

Suddig bid...*sorry*

Fancyoflet00019.jpg

En bäbis kvar att vänta på.....

Ännu ett sto född hos oss.
Stoföl född den 18/3.

e. Saigon
ue. Ragazzo

Vi är så stollta! :D

På dag 321, 17/4 föddes mitt första föl!!! Ett sto föl efter Brännapål. Blir troligen samma färg som sin pappa (gulblack). Rasen är nordsvensk travare.

Jaha då kom årets först till oss. Helt oväntat här har man dubbel kollat datum för se om testet man köpt är bra och något att använda i framtiden. Skulle enligt planerna börja ikväll med första provet.
Så vad händer?
Det finns en liten extra häst i hagen när stona ska in igår kväll. Bild kommer när jag fått batterier till kameran.

Extringen är en fuxig hingst e. For Feeling - Krius XX, Pappa upp idagen.

Så är då årets vak äntligen över.
Igår på dag 345 fölade hbl ett mörkbrunt stoföl m stjärn o 2 vita framkotor o 2 vita bakstrumpor. jättefin o ca 110cm.
e. Figaro R- Warsteiner- Good Future- Maraton- Urbino

Nu är det med årets betäckningar istället för vak.... det kan vara ett jobb det också.

Bilder på For Feeling sonen FENOMEN
PIC00010.jpg

PIC00012.jpg

Den lille har förvånandsvärt höga ben lyft på bakbenen och en helt otrolig galopp.

Sådärja! :D Då var årets första fölunge ute här också!
Utan en enda natts vaka :angel:. I kväll när jag tog in dem var FÖRSTA gången jag lyckats kläma ur minsta lilla droppe mjölk, så jag anade väl... Och medan jag satt och slösurfade runt på forumet med övervakningsbilden bredvid mig, så såg jag plötsligt att hon var igång :banana:

Ut kom ett litet fuxfärgat hingstföl (shetland)!
Och det lite komiska med det är att jag önskade mig ett svartskäcksto, men sa alltid att "så jag får väl en fuxhingst" :angel:
Stammen är e. Röding - Smevallens Royal - Brunte u. Hippotekets Cocos.

hpnyf1.JPG

Senast ändrad:

Ännu en bebis född! Hingst brun e. Speyksbosch Dancer - Small Land Martino - Valentino Ridponny!

Natten mellan fredag och lördag (21-22/4) fölade travarstoet i vårt stall och fick sitt tredje hingstföl (av 3 möjliga ;) ). En brun pojke med stjärn och vit kota vänster bak. Minns inte vem som är pappan, men mamman heter Karolina Show (har jag för mig :P, man säger bara Karolina så...).
Hans bröder heter Tuffa Viktor och Tuff Nog, så vi får se vad han får heta :D .

Nu har jag blitt mormor!
Natten mot söndagen föddes en stor hingstunge, Zarcaan
e:Califa XLI u:Guldlock.
Pappan är en PRE hingst och mamman en kallblodstravare.
Han är svart/brun med en stjärn och låååånga ben med mkt man och svans anlag. Han har även de mkt ovanliga zebraränderna på manken, jättefint!
Han har redan fått vara ute och kuta, han har såna spanska rörelser att det är löjligt! En kanon ridhäst är född säger vi.
Supermega söt är han iaf! :bump:

Igår, 23 april, klockan 10.15 kom ett underbart stoföl e: For Feeling - Acapulco Gold!:banana: Fux med 4 vita ben å bläs, precis som mor sin!

242 dygn gick stoet som var förstagångare.
Efter lite knas med att dia mår både sto och föl bra!

Bilder kommer!!

Victovie skrev:
Natten mellan fredag och lördag (21-22/4) fölade travarstoet i vårt stall och fick sitt tredje hingstföl (av 3 möjliga ;) ). En brun pojke med stjärn och vit kota vänster bak. Minns inte vem som är pappan, men mamman heter Karolina Show (har jag för mig :P, man säger bara Karolina så...).
Hans bröder heter Tuffa Viktor och Tuff Nog, så vi får se vad han får heta :D .

Karolina Swing heter hon. Hon stod i samma stall som min häst när Tuffe Viktor föddes. Hon är e:Tap In ue:Mr Drew. De andra två fölen är e:Jobie Tempest, kanske samma pappa till den nya fölungen.

Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 875
Senast: thoora
·
Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 246
Senast: cirkus
·
Avel Här är årets presentationstråd för alla nyfödda föl. Skriv gärna stam och ras och lägg in någon bild. OBS! Som vanligt gäller att det...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
18 486
Senast: EoG
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 361
Senast: anra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III