Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tjugotvå dagar över tiden, med en mor som har varit väldigt sjuk under en stor del av dräktigheten, så kom han till sist, vår lille frieserhingst efter Brandus.
rest sig
diat
bajsat
kissat
efterbörden släppt
matte gråter hysteriskt (efter nästan ett dygn, då nervositet och oro äntligen släppt)
Nu gör vi oss redo och väntar på nästa stora begivenhet vilken blir en Figaroavkomma, beräknad till juni.
Ska nu sova gott efter en månads vak och konstant uppsikt (Hmmm, vi missade fölningen trots detta...)
1 mars 2006. Vi har fått vårt första föl! Efter 338 dagars väntan kom så en svart hingst, med bruten strimbläs och vita sockor båda bak, till dagens ljus.
Stolt och erfaren mamma Cedra betraktar oss lugnt när vi gullar med sonen, nu döpt till Up´s Sky Walker. Pappa Marwin har skickat sin hälsning, -" jättefint föl". Bilder, javisst det kommer!
I går morse vid 6-tiden föddes min lilla Sandakan-Vivaldi-Vagabond bebis. Brun som Sandakan lär hon bli eftersom även mamman har den färgen och till skillnad från övriga föl stoet har fått hade den här ett stort vitt tecken i huvudet. Lägger in bild när jag får dem på onsdag.
Har själv varit och fått barn den 30 mars så stoet står hos kompisen som äger henne. Men hon var helt lycklig för att det äntligen hade kommit en med lite mer vitt än en ynka pyttestjärn.
I går vid 11 tiden på förmiddagen kom vårat första föl för året och det gick bra till slut även om det började lite fel . Det blev en hingst ,fux, stjärn han ska heta slättens Mowgli.
Jag fick ju inget eget föl men mitt stos kompis har nu nedkommit med ett vackert stoföl e Qalle. Mamman är e Corrado WL - Tiger. Fölet föddes 4 april och på filmen är hon en dag gammal.
Imorse kom min lilla fux hingst som fått heta Texas.
Allt har gått super, och mitt kära sto är en klippa och skötte allt själv.
Har bild, men vet inte hur man sätter in?
Nån som vill förklara?
Inatt föddes en liten "fux-ska-bli-skimmel" på Silver Arabians i Sala. Det är ett hingstföl efter Premier (Monogramm x Premiera/Piechur), undan Jubilanta (Chock x Jerzaleka/Marszalek).
i förrgår natt, klockan fyra födde varmblodstravaren Sanna ett litet hingstföl (tjuvbetäckning, pappan är okänd). Har tyvärr inga bilder än, men lägger upp så småningom!
En solskenshistoria detta, hon blev räddad från slakt för cirka en månad sen av en bekant till mej. Har stått på lösdrift hela vintern utan nånstans att gå in, och var i mycket dåligt skick (mager och loppor och jag vet inte allt), men hon klarar allting själv och det är så man gråter när man ser dom Han är lite ljusare brun, med en liten halvstrumpa på vänster bak och en stjärn. ser mer ut som en åsna än som en häst om jag ska vara ärlig, men hur gullig som helst
Ägaren har dock inte kommit på något namn åt honom ännu. Eddy är på tal. Eller Zid.
Kl 22.50 igår den 10 April föddes han vi väntat på så länge, närmare bestämt 360 dagar
Rasen är welsh cob. Stolt fader är Tyrrestrups Highlight RWD 19 alias HalyBailey, och lika stolt och extremt mammig förstagångsmoder är Buckswood Summer Queen "Sammy".
Allt löpte på bra. Kl 19 på kvällen syntes inga tendenser men några timmar senare var allt klart! Han är en stor kille med bläs och fyra vita strumpor, på pricken lik sin far.
I natt födde Belle ett litet stoföl som ska heta Bliq.
Svart, blir skimmel som mor och far, med strimbläs och två vita kotor.
Allt gick fort och smidigt.
Bliq var på benen efter bara ca 45 minuter och åt första gången när hon var en knapp timme gammal.
Hon är så sööööööt att man får magknip!
Första gången på benen!
Inte ens torr bakom öronen (usch blod på väggen... )
Hästmänniskan Ja, nu lät det kanske som att jag förväntar mig en perfekt häst. Så är det verkligen inte. Men den ska inte ha en pågående skada eller...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.