Ardennergalopp?

K

Klintan

Finns det galopptävlingar för ardennerhästar? En tjej i stallet nämnde det, och själv har jag aldrig hört talas om det *mycket man inte vet*.

Finns det, och var i så fall? Skulle gärna vilja se det, det måste vara läckert! Någon som vet?

Sv: Ardennergalopp?

nej de finns det inte men de har varit ett uppvisningslopp med ardenner hästar.

Är du helt säker på att det inte finns? Har fått för mig att jag har läst det i någon häst tidning. Ska kolla om jag hittar artiklen.

Det har varit ardennergalopp på Ardennerföreningens riksutställningar, nu senast i Tingsryd. Jag har aldrig sett det men det måste vara mäktigt när en hel hop ardennrar galopperar sida vid sida. Något står det om det i tidningen Hästens senaste nummer. .

Senast ändrad:

Aktiviteter på Riksutställningen....

...blir det massor av. Båda utställningsdagarna blir det:

Ardennergalopp, Ardennertrav, Brukskörning, Westernridning, Dressyr, Maraton, Gymkhana, Parallellhoppning, Olika köraktiviteter

Ridning på både ponny och ardenner

Givetvis är det fri entré!

Kom och se vad den härliga ardennern kan göra!

Vill ni delta med er ardenner? Ring Andreas Hagström 0511-521 00
Mer info www.ardennerforeningen.nu

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 354
Senast: Nevermind
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 005
Senast: Gunnar
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 296
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 992
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar