Arbetsredskap till fyrhjuling

Sv: Arbetsredskap till fyrhjuling

Är inte ytorna större så är en riktig röjsåg med gräsklinga ett helt realistiskt alternativ.

Ptr

Njaa.. sambon fick gå med röjsåg utmed stängslet i somras och bara det tog en jäkla tid. Skulle han fått gå med röjsågen i hela hagen hade han blivit tokig :p
 
Sv: Arbetsredskap till fyrhjuling

Njaa.. sambon fick gå med röjsåg utmed stängslet i somras och bara det tog en jäkla tid. Skulle han fått gå med röjsågen i hela hagen hade han blivit tokig :p

Antagligen är problemet att din sambo inte kan hantera röjsågen korrekt. Det kan inte jag heller, men jag har sett de som kan.
 
Sv: Arbetsredskap till fyrhjuling

Sen att man har rätt utrustning monterat, och att det är vasst.

Tråd blir man fort tokig på, bara bra där det kan bli dumt med klinga. Som vid staket.

Är det lite sly så är det slyklinga, och bra gräs så en gräsklinga.

Gräs intill stenar och så struntar man i. Det blir en meditativ rytm i det hela, och har man fått till inställningarna på sele och hantag så att man går med rak rygg och händerna vilande på handtagen så knallar det på. Men trött i ryggen blir man! Viktigt är också att man inte kör för långa pass i början närman inte är van. En tank om dan kan vara lagom.

Och varför jaga ut sambon! En vanlig röjsåg för skogen brukar ha en kort "rigg" röret ner till klingan. Det bllir ofta för kort till gräskörning! Likaså med handtagen som är nog så korta.

Men då tjejer ofta är lite kortare (för jag bara gissar att det är så utan att veta hur och vem och så) så passar de bättre för dem till det.

Ptr
 
Sv: Arbetsredskap till fyrhjuling

Delvis kl

Ska man köra röjare gäller det att ha en bra röjsåg. Jag jobbar med såna maskiner och man kan få en hyffsat maskin för 4-5000 med gräshuvud/gräsklinga/sågklinga. Kruxet är selarna, jag rekommenderar alla tjejer att införskaffa Husqvarnas nya sele, med ställbar ryggplatta.

Vi köpte in Aktiv röjare förra året, de är inte dyra men har faktiskt ganska bra kapacitet. Deras selar kan man slänga direkt iofs. En Husqvarna 327 kostar 5000 och den klarar man sig ganska bra med på en mindre gård skulle jag säga, då medföljer en standardsele som är ganska bra, men är man kort kan den bli lite stum om man ska gå länge.
 
Sv: Arbetsredskap till fyrhjuling

håller med dig där, är 190 cm och har en stihl 460. längden på mig kontra riggen gör att vinkeln på huvudet blir anus, däremot funkar det jättebra för hon_hästägaren vilket gör att arbetsfördelningen är rätt lätt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 177
Senast: escodobe
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 335
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 095
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp