Arbetsintervju

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Hörrni. Det här med butik alltså...

Vilken grej! Det var så jäkla kul! Men så himla jobbigt. Jag är helt död både fysiskt och mentalt.

Dock grät jag i morse när jag gick hemifrån. Det var så känslosamt att gå ifrån barnen. Det trodde jag inte, att det skulle bli så jobbigt.

Visst är det skoj! Att du är trött är inte konstigt om du kanske inte rört dig så mycket på sistone och så alla nya intryck. Sen blir man ju hiskeligt trött I början på ett nytt jobb, helt normalt!! ❤️

Legat i sängen i snart en timme.

Är förväntansfull över vad gårdagen kommer erbjuda.
Har stått bakom i kassan idag och bara tittat. Mååååånga grejer att hålla koll på.

Sen har jag plockat varor, städat och gjort snyggt i hyllor och organiserat. Inte haft tråkigt ens en liten stund. Jag gillar ju att byta arbetsuppgifter och det har jag verkligen fått göra idag med fantastisk vägledning och även tagit egna initiativ och frågat mycket.

Dock är jag nervös nu. Börjar känna något illavarslande i kroppen. Vill absolut inte bli sjuk nu.

Igår var jag och skrev på papper så jag får lön i april, lön?!? Jag? Va?

Jag har fortfarande svårt att ta in det här.

I onsdags provade jag på att sitta i kassan. Var otroligt nervös och rädd att göra fel, skakade efter varje kund men kunderna var så otroligt tålmodiga och snälla som tur var. Det gick bättre och bättre för varje kund och jag tror jag stod som längst 25 minuter. Men det är så otroligt mycket grejer att kolla koll på, koder, 7411 olika snus sorter, cigaretter, läkemedel, post etc etc. Är så rädd att misslyckas nu...

Och träningsvärken efter att ha suttit på huk och ordnat med varor, upp och ner på stegar, burit lådor etc etc. Är helt slut i kroppen alltså och huvudet ska vi inte prata om. Men ser fram emot nästa vecka.

Igår var jag och skrev på papper så jag får lön i april, lön?!? Jag? Va?

Jag har fortfarande svårt att ta in det här.

I onsdags provade jag på att sitta i kassan. Var otroligt nervös och rädd att göra fel, skakade efter varje kund men kunderna var så otroligt tålmodiga och snälla som tur var. Det gick bättre och bättre för varje kund och jag tror jag stod som längst 25 minuter. Men det är så otroligt mycket grejer att kolla koll på, koder, 7411 olika snus sorter, cigaretter, läkemedel, post etc etc. Är så rädd att misslyckas nu...

Och träningsvärken efter att ha suttit på huk och ordnat med varor, upp och ner på stegar, burit lådor etc etc. Är helt slut i kroppen alltså och huvudet ska vi inte prata om. Men ser fram emot nästa vecka.

Klart du är trött fysiskt och mentalt; helt normalt fast jag vet hur otroligt trött man känner sig, verkligen! Och du, tänkt inte för mycket! Njut och ha kul och tänk att du grejar det här! Hade de inte trott på dig hade de väl inte anställt dig, eller hur? ❤️

Klart du är trött fysiskt och mentalt; helt normalt fast jag vet hur otroligt trött man känner sig, verkligen! Och du, tänkt inte för mycket! Njut och ha kul och tänk att du grejar det här! Hade de inte trott på dig hade de väl inte anställt dig, eller hur? ❤️

Nej. Chefen är verkligen super gullig och peppande. Hen tror massor på mig och det känns så bra. Nu ska jag bara börja lita på min egen tro till mig själv också. Det är svårare.

Något jag dock tycker är väldigt jobbigt är att jag tar med mig jobbet hem lite grann. Har väldigt lätt för att få ångest över småsaker, tex saker jag gjort eller sagt.

Överanalyserar allt jag sagt under dagen och minsta lilla grej som känns fel blir jobbigt, även fast det inte är fel. Så det är det jag hållit på med idag, och fått ångest, så jäkla dumt. Är det bara jag som är så här? Så klart inte, men det känns lite som det.

Något jag dock tycker är väldigt jobbigt är att jag tar med mig jobbet hem lite grann. Har väldigt lätt för att få ångest över småsaker, tex saker jag gjort eller sagt.

Överanalyserar allt jag sagt under dagen och minsta lilla grej som känns fel blir jobbigt, även fast det inte är fel. Så det är det jag hållit på med idag, och fått ångest, så jäkla dumt. Är det bara jag som är så här? Så klart inte, men det känns lite som det.
Nej det är inte bara du

Det är inte bara du, och det går över!
På mitt förra jobb ångestgrät jag och var övertygad om att de skulle säga upp mig för ett (litet) misstag. Några månader senare tyckte jag på axlarna och tänkte "Im not saving lives, Im saving PDF's"

Inte riktigt samma som för Masqueradee, eftersom för mig gällde det inte ett jobb, men here goes.
När jag ÄNTLIGEN fick köpa min första häst var det 90% ångest första månaden. Jag skrev till och med säljesannonser (som jag aldrig lade ut) för att det kändes så jobbigt, var rädd att jag inte var bra nog osv.
Sen släppte det och vi hade många underbara år ihop!

Min poäng är att det är helt normalt att känna så, och tvivla i början. You've got this! 💪

Kommer inte dröja länge innan du inte kan gå förbi några frukter utan att tänka "åh där ligger lite 4011, 4389 och 4313"!

(Det var 14 ÅR sedan jag satt i kassan senast. Man kan ju tycka att jag borde ha glömt dem by now :cautious::laugh: )

Drömde om 4011 i natt :angel: även 3017 då dottern fick förhöra mig igår.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 174
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
12 511
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: miumiu
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så... 2
Svar
23
· Visningar
3 897
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka