Arbetsintervju

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Om jag började tveka på att jag fixar detta dock? Ja! Det blir första gången någonsin jag jobbar heltid. Skrev till maken för att få lite stöd och fick tillbaka.

- klart du fixar detta!! Jag har sett dig gå ifrån att vara rädd för allting, isolera dig, sett ner på dig själv och hur värdelös du var som inte fixade någonting, till någon som fixar mer än jag någonsin skulle göra och lite till. Det är bara dina hjärnspöken som kan ställa till det för dig nu, skräm bort dom. Du är stark!

Tur jag har honom ändå :heart

Senast ändrad:
Jag vet inte. Har bara fått för mig att det är läskigt. Folk blir otåliga, de är stressade, man kanske gör fel etc etc.

Man måste ju få vara ny! När jag jobbade i kassalinjen en sommar så höll jag på att stressa ihjäl mig (nä jag gjorde ju inte det, jag lever ju! ;) ) bara för jag lixom såg en lång kö; tips! Titta inte på den! Ha bara fokus på kunden framför dig! Det är roligt och framförallt om man är social som människa 😃. Så roligt ju! Massa lycka till- sparkar i ändan 💪.

Man måste ju få vara ny! När jag jobbade i kassalinjen en sommar så höll jag på att stressa ihjäl mig (nä jag gjorde ju inte det, jag lever ju! ;) ) bara för jag lixom såg en lång kö; tips! Titta inte på den! Ha bara fokus på kunden framför dig! Det är roligt och framförallt om man är social som människa 😃. Så roligt ju! Massa lycka till- sparkar i ändan 💪.

Tack för tipset. Ska jag tänka på.

Var inne idag och handlade i butiken jag ska jobba i och såg kön :nailbiting: Men det är bara att ta ett djupt andetag och köra.

För ett tag sedan hade jag aldrig ens sökt det här jobbet, det fanns inte på kartan. Nu ser jag bara att jag kan utvecklas ytterligare som människa för varje grej jag testar. En helt annat inställning på livet och utmaningar överlag. Det är så himla skönt att inte se problem i allt.

Tack för tipset. Ska jag tänka på.

Var inne idag och handlade i butiken jag ska jobba i och såg kön :nailbiting: Men det är bara att ta ett djupt andetag och köra.

För ett tag sedan hade jag aldrig ens sökt det här jobbet, det fanns inte på kartan. Nu ser jag bara att jag kan utvecklas ytterligare som människa för varje grej jag testar. En helt annat inställning på livet och utmaningar överlag. Det är så himla skönt att inte se problem i allt.

Fick tipset av de vana anställda när jag blev överväldigad, men det som inte dödar, det härdar 🤣. Nej men seriöst hade jag gärna fått tipset i förväg så därför ville jag dela med mig till dig 🤗.

Härligt!!! Superbra inställning och härligt att vända det i positiv riktning än som du skrev innan, om att vara rädd för allt. Din text peppar även mig 🤗❤️.

Fick tipset av de vana anställda när jag blev överväldigad, men det som inte dödar, det härdar 🤣. Nej men seriöst hade jag gärna fått tipset i förväg så därför ville jag dela med mig till dig 🤗.

Härligt!!! Superbra inställning och härligt att vända det i positiv riktning än som du skrev innan, om att vara rädd för allt. Din text peppar även mig 🤗❤️.

Jag tror på att ta emot rädslan, som nu när jag gick in i butiken och såg kön, se det som det är och sen göra nåt bra av den. Jag vet ju om att jag är skeptisk mot nya saker, det är tyvärr en del av min personlighet. Jag kommer dessutom få anpassad anställning och de vet om mina bekymmer så då känns det extra bra.

Va härligt att jag peppar dig :heart

Jag tror på att ta emot rädslan, som nu när jag gick in i butiken och såg kön, se det som det är och sen göra nåt bra av den. Jag vet ju om att jag är skeptisk mot nya saker, det är tyvärr en del av min personlighet. Jag kommer dessutom få anpassad anställning och de vet om mina bekymmer så då känns det extra bra.

Va härligt att jag peppar dig :heart

Men det är ju skönt!, Toppen!

Ja men känner igen mig i texten du skrev om dig själv ovan och innan dess var jag inte alls så; vill verkligen tillbaka till den jag var innan (inte utom mina erfarenheter men du förstår nog hur jag menar) och din text om hur du utvecklas och ser hur du kan fortsätta göra det peppar mig med, som sagt ❤️.

Jag har personligen aldrig riktat min irritation mot kassapersonalen när det tar lång tid. Krångliga pensionärer är de som får ta emot mina tysta förbannelser :D

Grattis! Och fantastiskt gjort att jobba dig igenom psykisk ohälsa. Ni som gör det är de starkaste och bästa av oss! Jag har jobbat i behandling största delen av min karriär och är helt övertygad om att jag inte har modet och styrkan att ta mig igenom en behandling. Tror det kommer ge dig oerhört mycket med ett heltidsjobb

Jag har personligen aldrig riktat min irritation mot kassapersonalen när det tar lång tid. Krångliga pensionärer är de som får ta emot mina tysta förbannelser :D

Grattis! Och fantastiskt gjort att jobba dig igenom psykisk ohälsa. Ni som gör det är de starkaste och bästa av oss! Jag har jobbat i behandling största delen av min karriär och är helt övertygad om att jag inte har modet och styrkan att ta mig igenom en behandling. Tror det kommer ge dig oerhört mycket med ett heltidsjobb

Tack så jätte mycket.

Jag kan inte förstå riktigt att jag kommit så här väldigt långt. Jag minns fortfarande när jag började min terapi 2018 hur otroligt sårbar, ledsen, arg och ensam jag kände mig.

Men kan säga att jag var otroligt nervös på intervjun. Att dessutom ringa chefen idag var väldigt jobbigt, jag skakade som ett asplöv innan. Chefer har alltid skrämt mig lite. Förut lyssnade jag mer på rädslan. Nu lyssnade jag på min vilja att utvecklas, prova på och framförallt drivs jag av att få en egen ekonomi och kunna bistå med egna intjänade pengar till hemmet, barnen och livet. Det är frihet!

Det som känns mest jobbigt just nu är logistiken med barnen. Lilleman kommer förhoppningsvis inte behöva gå jätte långa dagar på förskolan heller då maken jobbar skift. Hans längsta dag på föris blir 8.30 till 14.00.

Däremot kommer 8 åringen behöva hämtas på skolan. Där kan farfar eller mormor hoppa in och hjälpa till när maken inte kan. Men känns ändå jobbigt på nåt vis. Jag har aldrig behövt tänka på det då jag varit hemma så länge. Det som är vanligt för andra är nytt och ovanligt för mig. Och det känns jätte jobbigt att inte få se barnen så mycket som jag gjort innan. Jag hoppas just den känslan går över lite. Känner mig typ skyldig till att överge dom, dumt jag vet. Hoppas ingen tar illa upp, det här är ju bara mina egna känslor.

Det var ju roligt att höra av sin egen mamma att jag kommer schabbla bort det här jobbet, som jag alltid gör med saker.

Hon har uppenbarligen inte lyssnat alls vad jag sagt eller så skiter hon bara i det. Gjorde upp med chefen att jag ska provjobba när barnen är friska. Nu har maken lovat att vabba på tisdag så jag kommer kunna provjobba då och eventuellt kan farfar ta stora barnet på onsdag.

La på i örat på henne och nu ligger jag i sängen och gråter. Tack för den!

Det var ju roligt att höra av sin egen mamma att jag kommer schabbla bort det här jobbet, som jag alltid gör med saker.

Hon har uppenbarligen inte lyssnat alls vad jag sagt eller så skiter hon bara i det. Gjorde upp med chefen att jag ska provjobba när barnen är friska. Nu har maken lovat att vabba på tisdag så jag kommer kunna provjobba då och eventuellt kan farfar ta stora barnet på onsdag.

La på i örat på henne och nu ligger jag i sängen och gråter. Tack för den!
Mammor är skit ibland. Det kommer gå utmärkt. Den bra känslan du hade, den är riktig. Det din mamma vet ingenting och tyvärr hindrar det inte henne från att uttala sig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 202
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
12 513
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: miumiu
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så... 2
Svar
23
· Visningar
3 897
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka