Arbetsintervju

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Nu har jag deppat klart och blivit förbannad i stället.

I morgon har jag möte med förskolan i alla fall.
Har en dialog med chefen via mail om eventuell start på tisdag nu också.

Jag behöver inte ha mammas stöd i det här men hon var ändå den sista jag trodde skulle säga det hon gjorde. Vad hon än tror/tycker så är jag inte samma person som förr. Allt berättar jag inte för henne heller då hon ibland har väldigt konstiga åsikter om saker. Bland annat sjuka barn. Hon tycker vi föräldrar är för fjantiga med sjukdomar och har barnen hemma för småsaker. Så var det inte på hennes tid minsann.

Gick ifrån intervjun med en fantastisk känsla. Ska provjobba nästa vecka två dagar. Men det känns som att jobbet är mitt.

Idag har jag pratat med chefen och fick reda på att det är heltid :eek: Jag som sökte jobbet deltid. Men men jag kör på ändå. Ingenting är omöjligt!

Om jag började tveka på att jag fixar detta dock? Ja! Det blir första gången någonsin jag jobbar heltid. Skrev till maken för att få lite stöd och fick tillbaka.

- klart du fixar detta!! Jag har sett dig gå ifrån att vara rädd för allting, isolera dig, sett ner på dig själv och hur värdelös du var som inte fixade någonting, till någon som fixar mer än jag någonsin skulle göra och lite till. Det är bara dina hjärnspöken som kan ställa till det för dig nu, skräm bort dom. Du är stark!

Tur jag har honom ändå :heart

Tack!

Butik. Kommer för första gången uppleva en av mina största rädslor. Sitta i kassan. Men som med allt annat nuförtiden så är det en utmaning jag är villig att ta.

Tack för tipset. Ska jag tänka på.

Var inne idag och handlade i butiken jag ska jobba i och såg kön :nailbiting: Men det är bara att ta ett djupt andetag och köra.

För ett tag sedan hade jag aldrig ens sökt det här jobbet, det fanns inte på kartan. Nu ser jag bara att jag kan utvecklas ytterligare som människa för varje grej jag testar. En helt annat inställning på livet och utmaningar överlag. Det är så himla skönt att inte se problem i allt.

Tack så jätte mycket.

Jag kan inte förstå riktigt att jag kommit så här väldigt långt. Jag minns fortfarande när jag började min terapi 2018 hur otroligt sårbar, ledsen, arg och ensam jag kände mig.

Men kan säga att jag var otroligt nervös på intervjun. Att dessutom ringa chefen idag var väldigt jobbigt, jag skakade som ett asplöv innan. Chefer har alltid skrämt mig lite. Förut lyssnade jag mer på rädslan. Nu lyssnade jag på min vilja att utvecklas, prova på och framförallt drivs jag av att få en egen ekonomi och kunna bistå med egna intjänade pengar till hemmet, barnen och livet. Det är frihet!

Strunta i mamma, hennes osäkerhet är hennes börda att bära.
Fokusera på dig och hur bra allt kändes innan hon tyngde ner. (Därför citerade jag så många av dina inlägg, de sjöd av positivitet, glädje och utveckling).

Hejja dig :banana:

Det var ju roligt att höra av sin egen mamma att jag kommer schabbla bort det här jobbet, som jag alltid gör med saker.

Hon har uppenbarligen inte lyssnat alls vad jag sagt eller så skiter hon bara i det. Gjorde upp med chefen att jag ska provjobba när barnen är friska. Nu har maken lovat att vabba på tisdag så jag kommer kunna provjobba då och eventuellt kan farfar ta stora barnet på onsdag.

La på i örat på henne och nu ligger jag i sängen och gråter. Tack för den!

Men va? Bry dig inte om henne och det otrevliga beteendet. Gör ditt bästa gör att visa tvärtom ❤️.

Nu har jag deppat klart och blivit förbannad i stället.

I morgon har jag möte med förskolan i alla fall.
Har en dialog med chefen via mail om eventuell start på tisdag nu också.

Jag behöver inte ha mammas stöd i det här men hon var ändå den sista jag trodde skulle säga det hon gjorde. Vad hon än tror/tycker så är jag inte samma person som förr. Allt berättar jag inte för henne heller då hon ibland har väldigt konstiga åsikter om saker. Bland annat sjuka barn. Hon tycker vi föräldrar är för fjantiga med sjukdomar och har barnen hemma för småsaker. Så var det inte på hennes tid minsann.

Hahaha på hennes tid. Kunde det visst vara så. Var jag och brorsan hos mormor och morfar (bodde granne med oss) och var man minsta snuvig höll hon oss direkt hemma från skolan 😆. Försök att inte bry dig ❤️.

Hahaha på hennes tid. Kunde det visst vara så. Var jag och brorsan hos mormor och morfar (bodde granne med oss) och var man minsta snuvig höll hon oss direkt hemma från skolan 😆. Försök att inte bry dig ❤️.

Jag var mycket hos min farfar när jag var liten eftersom förskolan inte var mitt favoritställe. Pappa var aldrig hemma och vabbade om man var sjuk utan jag minns att jag var själv hemma då. Mamma behövde alltid jobba.

Dock hade mina föräldrar ett missbruk att försörja också. Det var väl därför pengarna behövde rulla in.

Jag blir bara ännu mera taggad när någon tvivlar på mig. Det är skillnaden på den gamla jag och den nya jag.

Senast ändrad:
Jag var mycket hos min farfar när jag var liten eftersom förskolan inte var mitt favoritställe. Pappa var aldrig hemma och vabbade om man var sjuk utan jag minns att jag var själv hemma då. Mamma behövde alltid jobba.

Dock hade mina föräldrar ett missbruk att försörja också. Det var väl därför pengarna behövde rulla in.

Jag blir bara ännu mera taggad när någon tvivlar på mig. Det är skillnaden på den gamla jag och den nya jag.

Såååå har hon mage att försöka få dig känna dig misslyckad när de själva inte är "bättre". Nä bry dig inte om det det där snicksnacket.

Såååå har hon mage att försöka få dig känna dig misslyckad när de själva inte är "bättre". Nä bry dig inte om det det där snicksnacket.

Så är det.

Det tar dock lite hårt att mamma inte alltid är stöttande. Vi har varit med om mycket, gått samma terapiform och stöttat varandra igenom det. Jag försöker dock inte bry mig allt för mycket.

Skrev till henne efter jag lagt på att inte ringa mig på ett par dagar. Jag hör av mig när jag har lust. Vill inte att hon påverkar mig allt för mycket. Tackade dessutom för att hon ville passa äldsta men eftersom hon är multisjuk vill jag inte att hon blir ännu mer sjukare i nån influensa. Det kan bli hennes död.

Jag stressade i natt. När det blev lugnt, tyst och mörkt började mina hjärnspöken försöka övertala mig om att det här jobbet är en dum ide. Jag kommer aldrig fixa det, jag är för feg och rädd för det här. Det här är för mycket för mig, hur tänkte jag egentligen? Jag har aldrig jobbat heltid?!?

Idag är det inte lika illa men jag funderar fortfarande om jag tagit mig vatten över huvudet?

Jag är dock fortfarande otroligt taggad. Det är bara min ptsd som kommer smygande och vill ställa till det lite för mig. Jag tänker absolut inte låta den delen ta över.

Senast ändrad:
Nånting jag försöker komma ihåg är att jag inte ska säga nej själv till mig själv. Om jag får en tanke att jag ska prova något ska jag inte begränsa mig genom att säga nej själv. Om det sedan visar sig att det inte gick när jag provade, någon annan sa nej, det var för svårt, dyrt, annat så får det vara så men då har jag i varje fall provat. Inte alltid så lätt att komma ihåg men jag jobbar på att påminna mig när jag glömt och fastnat i nej det går inte. Förvånansvärt mycket mer än jag tror går bra ❤️

Det kommer gå jättebra för dig! Behöver du sedan göra anpassningar för att det ska kännas fortsatt bra så är det då, prova först 💪

Nånting jag försöker komma ihåg är att jag inte ska säga nej själv till mig själv. Om jag får en tanke att jag ska prova något ska jag inte begränsa mig genom att säga nej själv. Om det sedan visar sig att det inte gick när jag provade, någon annan sa nej, det var för svårt, dyrt, annat så får det vara så men då har jag i varje fall provat. Inte alltid så lätt att komma ihåg men jag jobbar på att påminna mig när jag glömt och fastnat i nej det går inte. Förvånansvärt mycket mer än jag tror går bra ❤️

Det kommer gå jättebra för dig! Behöver du sedan göra anpassningar för att det ska kännas fortsatt bra så är det då, prova först 💪

Detta ska jag lägga på minnet! Tack.

Jag ska prova först. Kommer ju få lönebidrag och anpassad anställning så det här blir nog inget schema jag kommer gå varje dag. Har sagt att jag gärna jobbar helger/storhelger också och kvällar så förhoppningsvis blir det bättre sen.

Nånting jag tränar mig på är att inte lyssna på min hjärnas nattliga resonemang. De är sällan relevanta och ännu mindre problemlösande. Lägg bort det bara.

Nånting jag tränar mig på är att inte lyssna på min hjärnas nattliga resonemang. De är sällan relevanta och ännu mindre problemlösande. Lägg bort det bara.

Jag borde vara van. "Löst" problem på nätterna så länge jag kan minnas :angel: Det är dock sällan problemen blir lösta, det blir bara ett kaos.

Träffade chefen idag när jag var och handlade och blev så taggad inför i morgon.

Nu är allt förberett. Matlådan gjord. Lagt fram allt jag ska ha så jag slipper krångla med det i morgon bitti. Räcker nog med att nerverna kommer vara på utsidan ändå.

Hörrni. Det här med butik alltså...

Vilken grej! Det var så jäkla kul! Men så himla jobbigt. Jag är helt död både fysiskt och mentalt.

Dock grät jag i morse när jag gick hemifrån. Det var så känslosamt att gå ifrån barnen. Det trodde jag inte, att det skulle bli så jobbigt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 202
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
12 513
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: miumiu
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så... 2
Svar
23
· Visningar
3 897
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka