Arbetsintervju

Om tre timmar ska jag på intervju. Är jätte nervös men också taggad. Det är första intervjun på väldigt länge. Hoppas hoppas hoppas så på att jag får det här jobbet.

Det är deltid dessutom så skulle vara perfekt nu när det ändå var ett par år sedan som jag gjorde mitt sommarjobb.

Något jag dock tycker är väldigt jobbigt är att jag tar med mig jobbet hem lite grann. Har väldigt lätt för att få ångest över småsaker, tex saker jag gjort eller sagt.

Överanalyserar allt jag sagt under dagen och minsta lilla grej som känns fel blir jobbigt, även fast det inte är fel. Så det är det jag hållit på med idag, och fått ångest, så jäkla dumt. Är det bara jag som är så här? Så klart inte, men det känns lite som det.
Jag kan va lite liknande med att analysera alla fel jag gjort under dagen. Men sen börjar jag ta fram de exemplen som är värre som andra har gjort och då känns det okej igen. Ex jag flck göra om xxx för att jag gjorde fel först men en kollega gjorde YY som var värre. Och då känns det lite bättre.

Grattis till jobbet 😊

Något jag dock tycker är väldigt jobbigt är att jag tar med mig jobbet hem lite grann. Har väldigt lätt för att få ångest över småsaker, tex saker jag gjort eller sagt.

Överanalyserar allt jag sagt under dagen och minsta lilla grej som känns fel blir jobbigt, även fast det inte är fel. Så det är det jag hållit på med idag, och fått ångest, så jäkla dumt. Är det bara jag som är så här? Så klart inte, men det känns lite som det.
Nja alltså som så tycker jag det har varit lättare att inte ta med mig jobbet hem när jag jobbat inom handel, däremot gjorde jag absolut det inom vården. Försök släppa på det 🤗 (vet, lättare sagt än gjort).

Två dagar själv i kassan nu. Själv?!? Det trodde jag aldrig skulle hända. Idag känns det som att jag alltid gjort det och det går på autopilot. Det känns såå bra. Idag är min sista utbildningsdag.

Har jag sagt att detta bara är ett sommarjobb? Den detaljen har jag nog glömt. Men min chef vill gärna ha kvar mig efter också har hen sagt. Men det är upp till högre chefer att bestämma så vi får väl se. Jag hoppas det blir så.

Två dagar själv i kassan nu. Själv?!? Det trodde jag aldrig skulle hända. Idag känns det som att jag alltid gjort det och det går på autopilot. Det känns såå bra. Idag är min sista utbildningsdag.

Har jag sagt att detta bara är ett sommarjobb? Den detaljen har jag nog glömt. Men min chef vill gärna ha kvar mig efter också har hen sagt. Men det är upp till högre chefer att bestämma så vi får väl se. Jag hoppas det blir så.
Ibland/ofta kan det ju leda till mer och du ser ju att det finns goda chanser! Vad roligt att det går framåt för dig, du vet....Vi klarar mer än vi tror 💪✌️.

Ibland/ofta kan det ju leda till mer och du ser ju att det finns goda chanser! Vad roligt att det går framåt för dig, du vet....Vi klarar mer än vi tror 💪✌️.

Ja men så är det. Jag tror dessutom mitt förra arbetsträning ställe som sedan blev mitt sommarjobb var en bra grund att stå på. Jag fick bra självförtroende där även fast det var en mindre butik och mer plock än vad det är nu när det mestadels är kassa jag gjort.

Kassa är dock väldigt roligt. Nu när jag vant mig vid det och lärt mig massor med plu koder går det av bara farten. Konstigt nog har jag en plu kod som ej vill fastna, gurka. Fattar inte, slog in den så många gånger idag ändå fastnar den inte. Haha! Nu sitter dessutom utlämning av post också. Det enda som fortfarande är lite jobbigt är faktura. Men annars går det bra.

Får jag säga att jag är imponerad av mig själv? För det är jag. Lilla rädda jag, jag är så glad att jag vågade det här. För mig är det stort!

Ja men så är det. Jag tror dessutom mitt förra arbetsträning ställe som sedan blev mitt sommarjobb var en bra grund att stå på. Jag fick bra självförtroende där även fast det var en mindre butik och mer plock än vad det är nu när det mestadels är kassa jag gjort.

Kassa är dock väldigt roligt. Nu när jag vant mig vid det och lärt mig massor med plu koder går det av bara farten. Konstigt nog har jag en plu kod som ej vill fastna, gurka. Fattar inte, slog in den så många gånger idag ändå fastnar den inte. Haha! Nu sitter dessutom utlämning av post också. Det enda som fortfarande är lite jobbigt är faktura. Men annars går det bra.

Får jag säga att jag är imponerad av mig själv? För det är jag. Lilla rädda jag, jag är så glad att jag vågade det här. För mig är det stort!
Verkar va hur många som helst (såklart) men att just gurkan är så trälig då 😅. Såklart du får!!! Grymt bra jobbat 😃

Man ska absolut vara stolt och imponerad över sig själv - och tänka den tanken högt - då man har kravlat sig upp ur ett (i huvudet påhittat) dike.
Bravo!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag hade ett jobb på gång. Det verkade verkligen som om jag var vad de sökte. Jag blev hittad på fb där jag annonserade om jobb... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 228
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit på arbetsintervju idag. Jag hatar verkligen att gå på intervju. Inte för själva intervjusituationen utan för känslan jag... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
12 854
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: miumiu
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så... 2
Svar
23
· Visningar
3 924
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka