Arbeta utomlands

xantina

Trådstartare
Tänkte kolla lite ifall några här har arbetat i England? Jag har hittat ett mycket intressant arbete hos en familj på landet. Arbetsuppgifter är barnpassning,lättare hushållsarbete och lite stallsysslor,även ridning. Så är det någon som har varit i England och jobbat så dela gärna med er av era erfarenheter.Fördelar och nackdelar. Tack på förhand.

Sv: Arbeta utomlands

Hej!
Jag har arbetat i England i ett par år som arbetsryttare, inte riktigt samma typ av arbete som du tänkt dig då jag bara arbetade med hästar men jag kanske kan hjälpa ändå:) Kan ju börja med ett par nackdelar, många hus i England är dåligt eller inte alls isolerade vilket inte är ett problem på sommarn men på vintern blir det riktigt kallt:( Ett annat minus är alla dessa hemska heltäckningsmattor de lägger överallt, inklusive badrummet:eek: sjukt äckligt. Sen har vi ju de idiotiska handfaten, med en kokhet och en iskall kran, undrar vem som kom på det:confused: så har det varit i ALLA 5 olika hus jag bott i där. Många hus har heller inte någon dusch utan ett badkar med igen (en kokhet och en iskall kran):( Men avskräcks inte, finns massa positiva saker oxå. Tog mig ett par veckor att vänja mig vid den nya badrumssituationen men jag hade 3 underbara år i England. Är jättefint på landsbygden och finns hur mycket hästar som helst. Ett annat plus är ju att engelskan förbättras då du bor i en engelsk familj. Fråga gärna om det är något annat du undrar över, hjälper gärna till om jag kan:) Vart i England är det du ska bo?

Hej!
Jag har arbetat i England i ett par år som arbetsryttare, inte riktigt samma typ av arbete som du tänkt dig då jag bara arbetade med hästar men jag kanske kan hjälpa ändå:) Kan ju börja med ett par nackdelar, många hus i England är dåligt eller inte alls isolerade vilket inte är ett problem på sommarn men på vintern blir det riktigt kallt:( Ett annat minus är alla dessa hemska heltäckningsmattor de lägger överallt, inklusive badrummet:eek: sjukt äckligt. Sen har vi ju de idiotiska handfaten, med en kokhet och en iskall kran, undrar vem som kom på det:confused: så har det varit i ALLA 5 olika hus jag bott i där. Många hus har heller inte någon dusch utan ett badkar med igen (en kokhet och en iskall kran):( Men avskräcks inte, finns massa positiva saker oxå. Tog mig ett par veckor att vänja mig vid den nya badrumssituationen men jag hade 3 underbara år i England. Är jättefint på landsbygden och finns hur mycket hästar som helst. Ett annat plus är ju att engelskan förbättras då du bor i en engelsk familj. Fråga gärna om det är något annat du undrar över, hjälper gärna till om jag kan:) Vart i England är det du ska bo?

Haha! Precis så är det att bo i England!! Som att flytta 30 år tillbaka i tiden.

Flyttade dit en period med mina hästar, hade eget stall men även standarden på stallen är inte riktigt vad vi är vana vid. Vattenkoppar o annan "lyx" saknas.
Vet dock inte hur det är att jobba med hästar där. Vart ska du åka?

Visst är det:) Nej inga vattenkoppar där jag var heller, där gällde det att släpa hinkar, till 82 hästar:( (Tills vi fick en modern vattenslang):laugh: Mockningen skedde på ett lite speciellt sätt också, vi mockade ut allt på en stor tygbit som man sedan vek ihop till en säck full av piss och skit som man fick slänga upp på ryggen och bära bort till gödselstacken:cry: Var nära och vända och åka hem första gången jag gjorde det, men det sjukaste e att man vänjer sig vid det mesta:) Det är verkligen som du säger 30 år tillbaka i tiden eller ännu längre, har bott i ett hus där från 1700 talet, kallt och mögligt som bara den, men d var ju fint från utsidan:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
955
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.