moonshine girl
Trådstartare
jag har en arab som ja ska tävla i sommar och jag vet att det finns speciella westerntävlingar för just araber. finns det någon hemsida där man kan hitta tävlingskalender för dem? håller på och leta ihjäl mig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äntligen någon som vet något om RM !! Jättebra ! Ska du dit ?
Du kanske kan hjälpa mig med Sportcupen också, Hur funkar de olika cuperna ? Westernklasserna skulle jag kunna rida på B nivå, men sedan skulle jag kunna vara med på tex. hoppning kanske även dressyr. men inte på så hög nivå hur funkar det då?? Har inte riktigt förstått det där...
/Erik
Äntligen någon som vet något om RM !! Jättebra ! Ska du dit ?
Du kanske kan hjälpa mig med Sportcupen också, Hur funkar de olika cuperna ? Westernklasserna skulle jag kunna rida på B nivå, men sedan skulle jag kunna vara med på tex. hoppning kanske även dressyr. men inte på så hög nivå hur funkar det då?? Har inte riktigt förstått det där...
/Erik
Hej Erik!
Alltså RM kommer att vara precis som förra året.. vet inte om det är i strängnäs men jag kan förmoda det:smirk:
Sportcupen fungerar så, att det finns olika sorters nivåer på allt, alltså hoppning, dressyr, körning, Fälttävlan, western mm..
Det är du som väljer vilken och vilka nivår/klasser du ska tävla..
Jag har för mig att det lägsta på hoppningen var 80 el liknande..
Som sagt det är du som väljer vilken nivå..
Jag kan hjälpa dig mer när proppen kommer ut...
Hoppas att du förstår, annars är det bara att fråga igen
kramen
Carro
Hej !Hej Erik!
Roligt att du är intresserad av att vara med på sportcupen! På SC är det olika cuper, western har alla nivåer från prova på till A. I år är jag inte säker på om det blir A/B nivå kanske blir RM i stället. Det finns en classic cup som består av hoppning och dressyr, oxå den på olika nivåer. Det som gäller för att vara med i en cup är att man måste visa sin häst i utställningsklassen. Cuperna brukar vara indelade i typ, guld, silver osv. Du måste inte vara med i någon cup utan du kan välja bara den klass du är intresserad av. Men det vore jätte kul att se dig i både western och classic cuperna! Jag ska höra mig för så återkommer jag om RM.
Sportcupen kommer att ligga på Näsbyholm och kommer att vara ett 10 dagars arabjippo med riks utställningen som avslutning!
Jag siktar på att Beduin och jag ska vara med och härja men det blir kanske inte på någon högre nivå i år, vi får se hur han utvecklas under våren......
Kram Pernilla
Hej !
Har länge tänkt skriva ett litet mail till dig och höra hur allt är.. Nu SKA jag göra det ! !
RM proppen låg ute på ahis så det är redan klart att den är på näsbyholm. Okej, tror jag förstå lite bättre nu... men du kanske får hjälpa mig sen, beror på när det ligger också.
Hoppas allt är bra med dig oh hästarna annars
/Erik
Hej !
Westerncupen på A/B nivå skulle jag nog kunna vara med på om det blir någon sådan, Tror kanske inte att vi är klara för dressyr än så de cuperna hoppar vi nog över.. ( har varken grönt kort eller licens å mig heller ... )
Oj! Måste man ställa ut ?! Sånt kan jag ingenting om, men det kan man säkert lära sig...Carro HJÄLP ! haha..
Okej, hoppas ni kan vara med iallafall!
Tack för all nfo om cuperna, nu känner jag mig mer insatt!!
/Erik
Hej !
Westerncupen på A/B nivå skulle jag nog kunna vara med på om det blir någon sådan, Tror kanske inte att vi är klara för dressyr än så de cuperna hoppar vi nog över.. ( har varken grönt kort eller licens å mig heller ... )
Oj! Måste man ställa ut ?! Sånt kan jag ingenting om, men det kan man säkert lära sig...Carro HJÄLP ! haha..
Okej, hoppas ni kan vara med iallafall!
Tack för all nfo om cuperna, nu känner jag mig mer insatt!!
/Erik
Det är klart jag hjälper dej, det är skit kul, ja lovar....
Ni kommer att klara det galant!! vi tävlar emot varandra där
Kram
Carro
Det kommer att vara flera träningstävlingar i utställning som Madde Haag ordnar. Dom är väldigt poppis. Kanske något för dig? Det blir träning på fm och utställning för domare på em. Bra att kunna om du och Carro har funderingar på EM.....
Mvh Pernilla
Okej ! Låter bra, men det ordnas väl säkerligen borta hos er väl??
Jobbigt att alltid bo så "off" ...
Är det obligatorisk utställning på EM också??
/Erik
Jag kommer inte riktigt ihåg vart alla träningsutställningar är men vet att det ska bli en i Linköping iallafall.
Japp, det är obligatoriskt med utstln på EM, tyvärr kan just utställningen vara avgörande om ex. de två bästa får samma poäng så avgör utstlnpoängen..... Vilket betyder då att skönheten är viktigare än ridbarheten...... Den gången då jag kom på delad första plats i sportcupen var det just så, jag hade höga ridpoäng medans den andra hade höga utstlnpoäng och vann. Idag är det lite jämnare fördelat på poängen men ändå så känner jag mig inte bekväm med detta!
Mvh Pernilla
IDAG, så har proppen kommit ut till Sportcupen som kommer att hålla till på Näsbyholmsridanläggning och det kommer att hålla på i 10 dagar... det kommer att vara RM för araber i western också på den här tävlingen... det är bättre att ni går in och tittar på www.ahis.se så ser ni proppen där...
//Carro
Fattar inte.. ser inte ngt om rm.. och inga Y klasser heller.. för oss som är små ..... :smirk: