Arabsto - frieserhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
Sv: Arabsto - frieserhingst

Fotade lite igår när jag tränade Arda 4 år.

Grundlongeringen i AR, hon balanserar sig jättefint i trav nu i båda varven
Arda013.jpg

Dags att hoppa upp, fan vad vig jag är alltså :)
Arda022.jpg

Det är är 4:e gången jag är uppe på ryggen och klänger.
Arda023.jpg

Arda024.jpg

Yeah!
Arda048.jpg

Va fin hon är din Arda! Verkar jättecool och inte alls bekymrad över att du finns däruppe! Det är kanske så med friesern, jag har ingen tidigare erfarenhet av deras temperament, men min Blekie är också så där cool. Har hon bara fått prova något en gång så är hon helt lugn sedan.
Håller med om att hon ser ut som rejäl arab med fin resning:) Visst är det fint med svarta, men det blir väldigt läckert och spännande med en brun häst som ser ut som hon!:d
Hur var det, är det pappa eller mamma som är frieser?

Till Stilett!
Är din också korsning Frieser-arab? Hänger inte med riktigt!
Jättefin är han iallafall! Är han en 09:a? Ser så "färdig ut" i kroppen.

Hon är jättecool i all hantering men hon har ändå lite puls i sig :) Hennes mamma är en arab och hennes pappa är en frieser.

ja, hans pappa är en frieser (min frieser...dock är han nu kastrerad) och mamman är arab (vårat arabsto) så vi har hela familjen :laugh: han är född 21 mars 2009

Kul att ha hela familjen! Det kan inte vara så lätt att sälja då....jag menar, det är ju inte alla som har möjlighet att följa fölet och dessutom få se vem han brås på :laugh:

precis..inte lätt!

och mamman är 21 år nu och ska inte få ngt mer föl...(hennes första avkomma som hon fick före denna dog tyvärr av spark i hage hos förra ägaren) och pappan är ju valack nu så det är ju hans enda avkomma, så det gör det hela extra svårt.

Nu lossnade tummen ur röven så jag fick med mig kameran ut. Dom stod och mådde så gott i den gassande solen och hade ingen större lust att flytta på sig så det blev många nästan likadana bilder... :crazy: Här är -09an Duchesse i alla fall:

DSC_0041r.jpg

DSC_0034r.jpg

DSC_0044r.jpg

DSC_0045r.jpg

Några till:

DSC_0042r.jpg

Här gör hon sig väl kanske inte som bäst... Men hon rör på sig i alla fall! ;)

DSC_0070r.jpg

Storasyster "Linslus" Chantilly undrar vad i hela friden jag menar med att inte rikta kameran och all uppmärksamhet mot henne...

DSC_0079r.jpg

:d:love: Hon är såå go och sååå stor fin flicka, dessutom har "potatismoset" en härlig personlighet, precis som storasyrrorna:d

Tycker med att arab/ PRE låter bättre!
Har själv korsat med PRE för att förbättra för mitt sto/ avkomman.
Kul!

Å just som jag skrev det så kom jag på att vi har ju highjackat Salanders tråd! Ska vi skapa en egen tråd kanske där vi pratar om vår korsningar?? Det här blev ju pinsamt....

Hahaha ja det kanske är dags för en egen tråd, det har ju blivit lite förvirrade inlägg mer än en gång... Men då måste vi ju börja om... Phuh vad jobbigt det blev... :D

:love:jaa, Minna! Lilla potatismoset håller på att växa om min lilla skrutta:eek:
Cashmere är inte så lik sina syrror!!;) Men hon är :love:
Gillade din hemsida:)

Å just som jag skrev det så kom jag på att vi har ju highjackat Salanders tråd! Ska vi skapa en egen tråd kanske där vi pratar om vår korsningar?? Det här blev ju pinsamt....

Jag kikade just in och fick se en massa härliga bilder! Det är verkligen intressant att se hur olika hästar kan bli fastän det är samma grundkorsning.

Liknande trådar

Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka