Arabsto - frieserhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
Sv: Arabsto - frieserhingst

men oj, det har ju trillat in mera bilder i tråden som jag missat! vad roligt!
roligt att få se era korsningar!!

Här kommer en bild på isprinsen Dytmer Jr :D

DSC01105.jpg

På bilden så är det ungefär -25 grader och ingen av hästarna frös, jätteskönt :)

Sötplutten! I det här kalla vädret trivs dom verkligen! Har sällan sett ett sånt glatt gäng som nu. Dom springer och busar och rullar sig och bökar i snön dagarna i ända. Måste komma ihåg att ta med mig kameran ut nu innan det blir slask igen.

Duchesse har nu tillbringat två nätter i egen box. Det går jättebra och mamma Tessan tycker nog det är skönt att få vara ifred lite, hon var ganska sur mot den lilla i boxen nu på slutet. Men det är väldigt bråttom att få träffas igen på morgonen och då är tutten sååå god! :D

Hej alla arab/frieser älskare! Jag har följt tråden med stort intresse, men varit tveksam till att kasta mig in i hetluften:o Det verkar stundvis vara ett ganska tufft klimat....men jag är ändå helt tagen av av alla likasinnade som älskar korsningen arab/frieser (OBS, har en korsning och inte arabofrieser...) Såg i ett tidigare inlägg att Malin J skrev om en från Gotland som importerat en från Holland, o det är jag det! Har en helt fantastisk dam som blir 2 år i maj. Väldigt social och kelig och helt orädd för sådant som hästar vanligen flippar ur för...ändå är hon alert och showig, rör sig både uppåt o framåt.....Följer med stort intresse era charmtroll, får se om jag kan klura ut hur man bifogar bilder!:confused:

Hej alla arab/frieser älskare! Jag har följt tråden med stort intresse, men varit tveksam till att kasta mig in i hetluften:o Det verkar stundvis vara ett ganska tufft klimat....men jag är ändå helt tagen av av alla likasinnade som älskar korsningen arab/frieser (OBS, har en korsning och inte arabofrieser...) Såg i ett tidigare inlägg att Malin J skrev om en från Gotland som importerat en från Holland, o det är jag det! Har en helt fantastisk dam som blir 2 år i maj. Väldigt social och kelig och helt orädd för sådant som hästar vanligen flippar ur för...ändå är hon alert och showig, rör sig både uppåt o framåt.....Följer med stort intresse era charmtroll, får se om jag kan klura ut hur man bifogar bilder!:confused:

Jag kan bifoga lite bilder som du skickat till mig, vi hade ju mailkontakt i somras :) Hojta till om du vill att jag ska ta bort bilderna.

Blekie090308.jpg

Blekie0907192.jpg

Blekieapril.jpg

Hon är verkligen snygg! :)

Hej Minna! Det är helt ok att du visar "mina" bilder! Tack! :bow:Ska göra ett försök att få med en nyare bild. Tyvärr har jag bara mobilen, så kvalitén är väl inte den bästa.
30280579.jpg
Här kommer en liten bild med täcke på, ska försöka få in fler!
30280502.jpg
Här kommer en bild från stallet, får ta med kameran o fota lite mer!

Senast ändrad:

Haha jag ser då varken bilden med täcket eller något från stallet. Minnas bilder ser jag men jag tror jag har sett dom förut - du skickade bilder till mig också. Fin är hon i alla fall!:laugh:

Hm, va konstigt:confused: Igår fanns det två bilder o nu ser jag bara en.... Ska försöka klura ut vad det kan vara. Jag la bilderna på pixbox, det kanske inte funkar? Bilderna var väldigt små och inte "klickbara". Det stod ju på Buke att Photobucket skulle vara bra, är det den ni använder?

Jag har i alla fall varit med Blekie vid hovslagaren idag, och efter det passade jag på att tömköra i hans ridhus. Det gick riktigt bra, men det finns mycket spring i benen! Hon förstår var "tömtagen" betyder nu och börjar göra fina volter. Härligt att hon börjar bli stor...jag längtar så till ridningen!:laugh::eek:

Jag ser bara en ruta där det står "behörighet saknas". Det är jätteenkelt att visa bilder här genom photobucket, du laddar upp bilden sen när du palcerar muspekaren på bilden så öppnar sig 4 olika alternativa bildadresser under. Klicka på adressen "direct link" så den blir blå sen högerklickar du och tar kopiera eller Ctrl C (kopierar) och sen Ctrl V (klistra in). Den adressen klistar du sedan in i den lilla rutan som kommer upp när du klickar på Infoga bild här på buke, se till att du raderar "http://" som står i rutan när den öppnas annars blir det fel :) Hoppas det går bra :O)

Jag ser den också fast den är liten :)

Här kommer en film från igår på Dytmer Jr, jag håller på och skiljer ifrån honom från sin mamma så några timmar om dagen får han vara hos sin bror Brego, nordisen Taggen och favoriten shettisen Pelle. Så här glad blir man då :D

Dytmer
[/URL][/IMG]

Klicka på bilden så öppnas filmen i ett nytt fönster.

Hahahaha, ja det var nog precis vad han tänkte hela tiden :) Pelle brukar vara med på noterna men har inte lika mycket uthållighet som Dytmer, han är trots allt en överviktig shetlandsponny :O)

Här kommer lite nytagna bilder, inte så roliga eller bra men nya

Brego, frieser/arab 5 år.
19578_263823063747_657233747_332312.jpg

Tapir?
19578_263823113747_657233747_332313.jpg

Släkt med tapiren?
19578_263823168747_657233747_332314.jpg

Skulle bra gärna vilja provrida lite :)
19578_263823153747_657233747_332313.jpg

19578_263823178747_657233747_332314.jpg

Pelle busar med en svart kamel?
19578_263823348747_657233747_332316.jpg

Arda, frieser/arab 4 år
19578_263823438747_657233747_332316.jpg

Haha, har man nyfikna och sällskapssjuka hästar så blir det tapirbilder - har själv ett gäng sådana i olika färger och storlekar! :D

Fina allihop fast jag är nog mest glad i din Arda! :love:

Sällskapssjuka är bara förnamnet, skulle vilja påstå att dom känner någon slags förälskelse i människor :)

Arda är otroligt fin, hon har en heeeelt annan exteriör än Brego. Tänk att dom är helsyskon och ändå så olika, avel i ett nötskal :) Hon är inte inriden än men jag har hängt på henne och tränat henne från marken sen hon var typ 2 år och hon är precis lika lättlärd och samarbetsvillig som sin pappa och sina syskon men hon har också den där inre glöden :)

Det blir inga fler kombinationer arab/frieser hos mig, mest för att jag vill att Ella ska få lite renrasiga avkommor men också för att jag är inte helt nöjd med deras avkommor. Nästa år ploppar det förhoppningvis ut en svart avkomma med Armaani som pappa :)

Armaani
19922_1209128750.jpg

Ella
Ellavren09066.jpg

Jag tror det kan bli bra :)

Jag tror också det kan bli riktigt bra! Jag gillar Armaani och hade själv lite tankar på att använda honom till ett sto jag hade för några år sedan. Och ditt tänkande är helt rätt - är man inte själv supernöjd med avkommorna finns det ingen anledning att fortsätta, då är det bättre att prova en ny kombination.

Får hoppas att svartfärgen slår igenom en gång till nu då! ;)

Satt och kollade igenom mina hästbilder och hittade den här bilden på Cooper från i våras

Hstarna20090520146.jpg

Jag känner mig ganska ensam i den här tråden just nu men den som väntar på nåt gott... :) Snart är våren här och då vill jag har lite bildbomning på era snyggingar :)

Liknande trådar

Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka