Arabsto - frieserhingst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 495
  • Visningar Visningar 84 876
Sv: Arabsto - frieserhingst

Tack Ylva! Jo visst är hon oemotståndlig. Jag har svårt att slita mig - bor nästan i hagen nu. Fast det gör jag iofs varje år efter fölning... :crazy: Termos med kaffe, brassestol å några korvmackor i en lådda så klarar man sig en stund! :D

Kan bara intyga, Den lilla tjejen är något alldeles extra, men sanslöst kaxig:d

Nu har det fötts ett nytt litet arab/frieserföl! Arabstoet Wielka Dunja som jag sålde till Umeå för ett tag sedan har fått ett litet stoföl efter frieserhingsten Melle. Hoppas jag får några bilder skickade till mig så jag kan visa upp det lilla underverket här i tråden.:bump::bump:
Nu har jag fått bilder. Så här ser hon ut den lilla sköna:
DSC00255.jpg

Hahaha förstår det... :) Finfina är de... jag som inte brukar gilla föl så värst annars... tycker de kan se ut som älgar... :D

Dags för lite nya bilder på alla fölen för iår, tycker jag!
Malin- ut o fota
Stilett- ut o fota
Minna- ut o fota
Snälla......:d
De är ju sååå söta!:love:

Får se om vädret hinner bli mer fotovänligt innan den lilla åker med mamma till hingsten nästa vecka. Annars får det vänta lite till.

(Vet inte hur jag ska klara mig utan mina dagliga kladdiga fölpussar i flera dagar - kanske ännu längre...):o

han o mamman är ute på sommarbete med likasinnade en bra bit från mig..jag är bara där 1 g/vecka ungefär o kollar till (daglig tillsyn sköts av betesägaren) så därför kommer det lite foton från min del. Ska dit imorgon men om det regnar blir det inga bilder. Gissa om man saknar dom!!! men dom har det skönt med semester o lek...

håller med dom andra men jag hann ta lite bilder innan regnperioden körde igång, dom är inte så roliga men det är nåt iallafall :)

Hstarnapbetet007.jpg

Hstarnapbetet095.jpg

1 bonusbild på min allra första frieser/arab, Brego 4 år

Hstarnapbetet039.jpg

Brorsorna chillar lite

Hstarnapbetet068.jpg

Det var trevligt o se finingen:) Va stor han är redan...Pappa upp i dagen;)

Ja, det var det värsta;) Ska bli kul o se vart han drar i väg i för höjd...
Glad Midsommar allihopa!

jag förstår precis vad du menar, han har svag ländrygg. han växer fortfarande och är på bilden överbyggd vilket förstärker intrycket av svag länd. när jag rider honom så jobbar han dock jättefint men sin rygg. det finns för och nackdelar i alla hästars exteriör och jag vill se hur han utvecklas innan jag tar ur både min hingst och mitt sto ur avel??

Om den är 4 kommer den inte att förändras nämnvärt.

Nu är den ung- hur kommer den att se ut om 10 år:crazy:

Dålig kombination.

du Axel, är du premieringsförrättare här på Buke? ;) läste några av dina gamla inlägg och du är tydligen foderexpert, åskvetenskapsman och hästbeteendevetare också! :laugh: skämt åsido

jag är som sagt medveten om min hästs exteriör då jag ser honom varje dag. ser även hur han utvecklats och utvecklas och känner när jag rider hur bra han jobbar med ryggen TROTS sin långa länd och sitt överbyggda kors. han är som sagt bara 4 år och trots att du vet att han inte kommer förändras så vill jag se hur han utvecklas.

Ja man älskar ju sina barn oavsett deras tillkortakommanden;)

Tänkte bara att du kanske inte skulle göra en till likadan.:crazy:

*kl*

Och så tog tråden bara slut?!:eek:

Tänker nu kolla upp om ni startat en ny tråd ni håller till i, om inte tycker jag ni ska göra det!
Vill ju följa era vackra pållar, lätt att min nästa häst blir en arab/frieser:love:

*kl*

Och så tog tråden bara slut?!:eek:

Tänker nu kolla upp om ni startat en ny tråd ni håller till i, om inte tycker jag ni ska göra det!
Vill ju följa era vackra pållar, lätt att min nästa häst blir en arab/frieser:love:

Du har så rätt - det här går ju bara inte för sig!!:eek:

Slänger genast in några nya bilder på min senaste arab/friesertjej Duchesse, 4 månader:

DSC_0085r.jpg

DSC_0025r.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0016r1.jpg

DSC_0010r-1.jpg

Liknande trådar

Avel Vi funderar seriöst på att betäcka vårat arabsto med en ponny i år. Vi hoppas få fram en trevlig ridponny helst D. Stoet är drygt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: kicket
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka