Arabpose??

Scandi

Trådstartare
..har ingen aning vart denna tråden bör ligga :S Jag har undrat lite över hur man får hästen att stå i sån där snygg arabpose? Och exakt hur ska den stå? Någon som vet?

Sv: Arabpose??

OJ! tack så mycket, väldigt informativ sida. Lät inte alls trevligt.

Säger detsamma. Lät inte trevligt alls.
Hur ska man våga lämna en häst i träning...

Tydligt det... men man vet aldrig vad folk gör när man inte är där. En av sveriges främsta unghästutbildare(hbl) är riktigt grym på sina hästar enligt säker källa.
Hon får ofta kritik för att hästarna är spända ,men de ligger jämt i topp på championaten...
Så resultat är ju tyvärr inte samma sak som att behandla hästarna just, tyvärr. Men skrämmande är det.

Tydligt det... men man vet aldrig vad folk gör när man inte är där. En av sveriges främsta unghästutbildare(hbl) är riktigt grym på sina hästar enligt säker källa.
Hon får ofta kritik för att hästarna är spända ,men de ligger jämt i topp på championaten...
Så resultat är ju tyvärr inte samma sak som att behandla hästarna just, tyvärr. Men skrämmande är det.
Ja, det är ju därför som det får fortgå även i arabvärlden. Tyvärr ger det resultat och då väljer ägarna att titta åt andra hållet. Men det finns absolut tränare även utanför Sverige som jobbar med mjuka metoder och som ändå ligger i världstoppen med sina träningshästar. Emma Maxwell är en av dem och Johanna Ullström i Belgien en annan.

Det finns även justa tränare i USA, men där vet jag faktiskt inte hur de klarar sig i konkurrensen. Som Emma skriver så är det ju en annan typ av visning där som är mer "tillåtande" när det gäller ojusta träningsmetoder.

Angående att veta vad som görs utom synhåll, så tycker jag att det bästa sättet är att lyssna på illasinnade rykten (ingen rök utan eld...) och att iaktta hästarnas attityd när de visar dem.

Carina på Silver Arabians

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat