Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ursäkten är inte det minsta tagen!!Nu kommer en Valle-bild till. Förlåt.
@Oh_really så avundsjuk jag blir! Men jag har en känsla av att Haritcza inte är lika avundsjuk...
ÅhHaha... kan ju säga att bonden som just sått frön på ängen inte heller drog andan av vördnad och ödmjukhet när jag -intet ont anandes- struttade runt där...
Haha... kan ju säga att bonden som just sått frön på ängen inte heller drog andan av vördnad och ödmjukhet när jag -intet ont anandes- struttade runt där...
Man blir lite lycklig av att se din knasmaja ränna runt sådär!Ojdå, det var ju lite mindre bra...
Tempen: han e så fin din vackre prins
Min knasmaja förstår att roa sig själv om ingen annan orkar engagera sig
tack snälla, det lilla jag prövat så står han i framvikt men det är väll bara att träna påAl Jazeera visar hals. Detta är ju proffsigt på riktigt, har snott bilderna från Gerard Patys fb-sifda.Detta är inte direkt något vi ser ofta på mindre shower. Knappt ens på större. Det är inte alldeles perfekta uppställningar, men hästarna står inte i framvikt eller som sågbockar.
tack för tipsen! Vill man att benen ska vara placerade som bilden ovan, dvs frambenen pararella men inte bakbenen? eller det kanske inte spelar någon större roll?@Ozen: Det jag skulle rekommendera är att se till att har fötterna bra placerade och locka fram halsen med lite godis. Jag har har ju filmat en drös utställningar och det vanligaste felet amatörerna gör (och även en del proffs ) är att de står och tjafsar med huvud/hals och skiter i benen, dvs domarna har ingen chans att se hur hästen ser ut. De som placerar bakbenen parallellt typ 10m bakom hästen har jag också svårt för, har hästen inte ett plant kors så syns det när den rör sig så att ställa upp den som en tax hjälper inte!
Lär hästen också att springa ordentligt vid hand, göra femtielva volter gör ingen glad.
Frambenen parallella och bakbenen i split - ALDRIG parallella bakben. Dra inte fram halsen om du inte vet exakt hur du ska göra! Halsen ska komma "upp" ur hästen och om du har en brant bog och sedan drar halsen rakt fram blir det inte så lyckat. Precis som i ridning arbetar du bakifrån och fram, ställer bakbenen först, sedan ett framben i taget. Kräver en hel del övning att få hästen att stanna med bakbenen rätt och röra frambenen,,, (Har exempel på mina egna hästar som stått uselt själv !) Men gör om- gör rätt!tack för tipsen! Vill man att benen ska vara placerade som bilden ovan, dvs frambenen pararella men inte bakbenen? eller det kanske inte spelar någon större roll?
tack för tipsen! Vill man att benen ska vara placerade som bilden ovan, dvs frambenen pararella men inte bakbenen? eller det kanske inte spelar någon större roll?
Det är så intressant att höra om sånt här! Sånt man inte lär sig på ett naturbruksgymnasium