Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Hej!

Snabb uppdatering!

Världens finaste arabprinsessa har idag varit så enormt duktig när vi red lektion. Både jag och tränaren har varit och tittat på Spanska Ridskolan och blivit inspirerade, helt sjukt vilken skillnad det blev!! Så nu är jag så sugen på att typ byta kön och låtsas att jag är klart yngre än vad jag är och ta med min ehh.. "lippizaner"prinsessa och åka till Wien!!!

Tränaren tyckte dessutom att det var en strålande idé att vara med på grannstallets träningstävling om ett par veckor, så det ska vi absolut testa, ska bara klura ut hur jag ska göra med sadel och så (den behöver akut omstoppning och omvärmning och jag har inte ridit i den på typ 2 månader).

/Lavinia, sååå glad i finaste prinsessan.

Åh vilken snygg en och vilken fin bild.

----

Mina sötdjur :love:

20130906_175219.jpg

Jag har varit ute på en ridtur nu efter Rucjs "sjukdom", det var väldigt spännande, hehe. Utslagen på halsen är nästan borta men tyvärr inte de i karlederna så det har bara blivit den enda ridturen, trök. :(

IMGP3553.JPG

Vilka fina bilder på din bruna springare:)

KL: Själv sitter jag hemma med förkylning och feber men for i alla fall ett varv via stallet bara för att se att pållarna hade det bra, och det hade de, de har fått hösilage balar nu och står och käkar för fullt..

Så fin! Bruna araber är så vackra, min Matrix's far var också så vackert brun fast utan några tecken och även hans farfar Aladdinn.

Just nu laddar vi inför en långritt i helgen, det är underbart ute nu med alla färger och den klara luften! Är det bara min arab som byter skepnad när det blir svalare och mörkare ute? Han ser ut som en luden islandshäst nu men med energi som en galopphäst i toppkondition. På sommaren är han lugnet själv.

Vi har en Jacson Santa Cruz Celine, den är kort och bred, har funkat utmärkt sen tre års ålder! Prova en sån Jen84, de ligger hyfsat i pris också. Skulle såklart helst ha en Prestige, men jag är inte så sugen på att betala de pengarna för en sadel...och våra hästar kommer från samma ställe, så de är nog ganska lika i kroppen ;)

Älskar detta, Fjellhjelm!!:love: Ni är så duktiga alla tre, och man kan se hur gärna gossarna samarbetar med dig!

Sen är det så ljuvligt att se lille Fester, som gärna vill ha åsikter, i alla fall i början tills han har fattat att det smakar godast att göra som matte säger ....!:D

Jag blir så inspirerad, har funderat länge på vad jag kan hitta på med gamla Yazz som är tillräckligt stimulerande men inte så ansträngande. Ska minsann prova detta!

Åh tack, vad glad jag blev nu.

Det roliga med just dessa gossar är att båda är så tuffa och framåt. Fester har dock mycket mer respekt för mitt livsrum än vad Erucj har, haha.

Fester "kräver" ju en viss respekt av Erucj men Fester är också lika duktig på att visa mig respekt, om ni förstår vad jag menar.

Fester vet att det är jag som är högsta hönset, utan att jag någonsin behöver påminna honom om det, han skulle aldrig råka göra illa mig eller tränga sig på.

Erucj däremot... :meh: Han är inte alltid helt ofarlig att leka med på det här sättet och han har faktiskt fått sig en snabb smäll på halsen (av mig alltså) någon gång. Jag är trots allt den enda matten de har så mig ska man vara rädd om... :p

Han är lite som en unghäst, klängig och så där spralligt oförsiktig, ni vet.

20130928_125426.jpg

Men ja, inget är så intressant som att jobba med hästarna "lösa", kroppsspråk is da shit, hehe.

Vad roligt med video, jobba på ni är duktiga och fester e ju bara för festlig :D
Cornelia: Vi jobbade mycket med frihetsdressyr med Zadira när hon inte längre gick att rida och det tyckte hon var hur kul som hellst, bra hjärngympa är det också för både häst och matte :) Jag tycker absolut att ni ska pröva :)

Inte skämmas! Det ser helt underbart ut juh!! ;)

Själv har jag tränat inkallning i hagen och fått en hungrig ponny som kommer och får godis direkt, och en arabtant som fortfarande står och (bokstavligen) skiter i o komma fastän jag alltid har äpplen... :cautious:

Inkallning fungerar utmärkt här på min gård. På kvällen går jag ut i trädgården och kallar Isssaaa! Det är min ragdollkatt (fin avelskatt :D) som inte får vara ute på nätterna. Inom en halv minut kommer Isa, mina två bondkatter och ett styck arabsto och ett styck shettis galopperande i full fart. Det slår aldrig fel :D

Inkallning fungerar utmärkt här på min gård. På kvällen går jag ut i trädgården och kallar Isssaaa! Det är min ragdollkatt (fin avelskatt :D) som inte får vara ute på nätterna. Inom en halv minut kommer Isa, mina två bondkatter och ett styck arabsto och ett styck shettis galopperande i full fart. Det slår aldrig fel :D

Vart är gillaknappen??!
Underbart juh! :D

Haha, sådär ser det ut här också, men det är ett gäng hästar och fyra bondkatter som kommer springande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka