Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Samma här, med den skillnaden att när jag ropar kommer tuppen Pondus och hans lilla fru springande också, i full hönsgalopp, och hoppas på något gott!:D:D

Nu på 3:e vån har jag ingen katt men när jag bodde "hemma" så ropade man också.
Katten kom i full galopp från ån. Tills han var 10m ifrån, då satte han sig ner o tvättade sig så fick man stå o vänta tills det var klart.
Sen gick han 1m men fick syn på något intressant som måste studeras. Sen var han tvungen att klia sig, tvätta sig på ett annat ställe osv.
Så sista meterna tog väldigt lång tid. Typiskt katter att själv bestämma.

Hahahaha så typiskt katter den där, "jag kommer när jag känner för det stilen" :D

sköna berättelser om era inkallningar, Arthur brukar glatt mumma ett dovt ljud, med sin manligaste röst och sedan glatt vänta på att jag gått hela vägen fram till honom, är han på generöst humör går han halva vägen och möter upp, å andra sidan är jag oftast ute i stallet på mornar och fm (oftast har jag utsläppet) vid insläpp kommer han i full galopp om han inte redan står och trycker med de andra grabbarna vid grindhålet ;)

Fjellheim

underhållande film på er, jag gillar din Fester :love:

Happ.

Nu är det för sent. Nu är vi anmälda till ett stycke otäck dressyrtävling. Jag tror inte vi vinner, eller ens blir godkända, men nånstans måste man börja:-)

/Lavinia, som också fått en sån där islandshäst-arab. Luden isbjörn ungefär...

spännande :) själv ska jag rida för min braiga instruktör i morgon.

Arthur är redan klippt 1 gång i år...inte för att han svettas utan jag fullkomligt avskyr pissfläckar...och det är ett helvete att få bort med hans mammutpäls han sätter vintertid.
Hade han haft någon annan färg hade han fått vara naken, fullpälsad och fri på vintern.

Följer den här tråden i smyg och beundrar era fantastiskt vackra och kloka hästar :)

Det bästa är att jag snart kanske kan få bidra själv här i tråden! Letar medryttarhäst och igår provred jag ett trevligt hbl/arab sto och idag har jag fått mail om en annan arab som låter superbra. Beskrivningen är som om jag fått svar på en drömhäst köpes-annons! Lite läskigt med så höga förväntningar bara!

Har varit medryttare på två araber i två år vardera tidigare och sen dess drömmer jag om att köpa mig ett eget arabsto en dag, men just nu känns egen häst inte aktuellt. Provred en arab i våras och bara skrattade hela tiden åt hennes underbara energi, nu blev det inte den hästen ändå så nu hade jag förlikat mig vid tanken att försöka hitta en vanlig, trevlig medryttarhäst bara men nu hoppas jag på mer än så! :D

Lavinia; heja er!!!!:banana::bump: Strongt gjort, även om det skulle bli en medioker placering. Spelar ju faktiskt ingen roll.

Karini; hoppas du hittar en underbar arabhäst att vara medryttare på, och att du så småningom kan skaffa en egen! Något man aldrig ångrar ...:love:

Yey, heja!! Återkom med bilder och video sen va? ;):D

Arabizar - Visst är han underbar, han är min bääästa häst ever :p Däremot är det lite skämmigt att visa upp honom i det här tillståndet (läs: kalasfet). Pga en massa tråkiga händelser tvingades jag flytta hästarna i somras och kunde därmed inte ta emot de ston vi skulle, förhoppningsvis kan han vara tillgänglig nästa år och då vore det ju lämpligt om han faktiskt såg ut som en sek b och inte en förkrympt fjordhäst, haha.

På tal om inkallning:

20131004_183917(0).jpg

20131004_183922.jpg

20131004_183923.jpg

20131004_183944.jpg

Söta! :love:

Klart det blir bilder!! Film är dessutom det som funkar bäst i ridhus. Sambon är bokad, så defintiivt både och :-).

Ska bli så spännande/läskigt/otäckt/gaahhhhh!!! (Vad har jag gett mig in i???).

Apropå inkallning: Min kommer oftast när jag knatar ut till hagen och ropar på henne: "Kom, OmNomNom" brukar det blir. Stackarn verkar tro att hon heter OmNomNom :-)

/Lavinia, ska leta låda till sadeln idag, den ska till sadelmakaren NU

KL
Vi var ute på en fantastisk långtur idag, 4 1/2 timme hade passerat när vi kom tillbaka. Den stora överaskningen på turen var när en björnunge dök upp från diket 70m framför oss! Tur att vi satt på coola hästar som inte hetsar upp sig i onödan. Men vi pratade och tjoade ganska högt när vi skulle passera stället där björnen gick över vägen. Det kändes inte som att vi ville överaska björnmamman. :)

What!? :eek:

Shit var bor du någonstans? Björnar vill man ju gäärna undvika :p

Jag som tyckte att jag hade ett lite spännande "djurliv" just nu, jag har lyckats träffa på samma älgtjur tre gånger inom loppet av någon vecka.

Vilken upplevelse det måste varit, men läskigt!!

Jag funderar på om hästarna reagerar på en varg om man möter i skogen...vi har en i trakten som har ballat ur lite nämligen :-)

Det har jag tyvärr varit med om ett par gånger med olika hästar, samtliga har fått panik.

Förra vintern var jag ute med Erucj på kvällen, eftersom jag hade sett två vargar bara några dagar innan höll jag mig på den relativt stora asfalterade vägen, ingen bra idé...

Det hoppade upp en varg ur diket och hästen blåskenar hela vägen hem, jag red på stångbett just den gången så när jag försökte ta i honom sprang han på bakbenen.

Vargskrället hängde med ända in på stallplanen (var bara 300 meter hemifrån när vi stötte på varandra) så skenturen slutade i en kullerbytta på stallgången. Vi klarade oss bra men det var något av det otäckaste jag varit med om. :crazy:

Å fy!!!!:nailbiting::nailbiting:
Så fruktansvärt, något man väl aldrig trodde skulle hända i nutid, att till häst bli jagad av en varg?! Och ända in på stallplanen ....!!

Hmmm, tror jag ska hålla mig till paddocken i fortsättningen ....

Å fy!!!!:nailbiting::nailbiting:
Så fruktansvärt, något man väl aldrig trodde skulle hända i nutid, att till häst bli jagad av en varg?! Och ända in på stallplanen ....!!

Hmmm, tror jag ska hålla mig till paddocken i fortsättningen ....

Välkommen till Dalarna... :meh: Vi har haft spår efter två vargar rakt genom vår gård som ligger rätt så mitt inne i byn (jag har två katter som får vara inne på nätterna!). Det har också varit vargspår bredvid låg-mellanstadieskolan som verkligen ligger mitt inne i byn.

Ja, inte bara i Dalarna .... vi har haft varg här också, i södra Småland, de senaste åren. Förra sommaren hade vi en som höll till runt byn här, och många fårfarmare har haft stora problem med vargrivna får.

Men åtminstone jag tänker mig inte att vargen ger sig till att jaga häst och ryttare- det chockade mig en hel del!:crazy:

Jag bor i västernorrland och björn finns det gott om här, men jag har aldrig sett en ute i det vilda tidigare och jag lär väl knappast få uppleva det igen om jag inte har tur.

Det som förvånade mig var att hästarna inte reagerade. Vinden låg på åt vårt håll så jag förstår ju att björnen inte kände vår lukt men hästarna måste ju ha känt björnens tycker jag?! Dessutom såg vi alla- både ryttare och hästar- björnen där den stog på vägen.

Däremot varg tror jag inte det finns så gott om, inte här vid kusten i alla fall och det är jag glad för, det räcker med ett stort rovdjur.:)

Står hästen still så kan inte vargen ta den om det inte är en hel flock. Springer hästen däremot så är den ett mkt lättare byte.

Kl*

Hoppas inte jag får varg här, då måste jag ju börja hålla koll på hunden :p Men det vore kanske nyttigt för alla kattägare :sneaky:

Nu lånar jag knapp lite igen, måste berätta om mitt misslyckade försök att frihetsdressyra Yazz idag ...:D

Tycker ju att Yazz kan det där med att arbeta efter mitt kroppsspråk och att vara löslongeras i paddocken. Gammal och erfaren, sansad och samarbetsvillig juh ....!:sneaky:

Så vi knallade upp i nämnda paddock, jag släppte lös Yazz och började med att skicka ut henne i ena varvet. Hade tänkt öva på inkallning så jag hade laddat fickan med morotsbitar.

"Tjohosan!" ropade Yazz och började springa. Jag såg hur hon fick den där blicken som säger "Weeeeee, fort fort fort!!!!"

I nästa sekund fick hon syn på att Pakistans hage gränsar till paddocken, och det hade han också fått syn på. Så han kom stilande i värsta förförarposen, tjusade och showade loss, och Yazz hängde på och var plötsligt brunstig, trots att de går i hagarna bredvid varandra nästan alltid. Jag fick jaga bort henne med långpiskan ...:meh:

Fortsatte envist, lät henne inte springa bort till Pakistans kortsida, och efter en stund kunde jag få henne att byta varv, stanna och komma in till mig.

"Går bra det här!" tänkte jag och började filma. Tror Yazz märkte det, för det blev en skojig film. Först byter hon varv så fint på mitt kommando, sen börjar hon trava och man hör mig "saaaaaaaaaaktaaaaaaaa!" och hon springer fortare mot Pakistan och man hör mig muttra "shit, det här går ju inte, shit också!!" och så ser man långpisken i högsta hugg när jag springer efter henne ...:D

Tyvärr raderade jag filmen, hade varit kul att visa i undervisningssyfte, alltså hur det INTE ska gå till ....:crazy:O_o

Hahahaha ser er framför mig :D man måste ju ha såna här dagar också, det är därför man lever lääänge på dom dagar man har det där fantastiska samspelet när allt bara flyter.

Min grisus, brukar utnyttja att vi har en stor ridbana när jag ska löshoppa honom tex... jag får mkt mer motion än lilla grålle...han vet att det tar tid för den lilla tvåbenta köttbullen att ta sig hela vägen ner till honom, så man (läs han) kan till och med ta sig tid att nonchalant ställa sig och äta det som hittas kan under trådarna ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
3
· Visningar
321
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka