Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

KL

Kastar in en bild från dagens kvällspromenad med kompisen som håller forne distanskungen Delicat till vänster och unge förmågan Ortero PL till höger :D

promenaden.jpg

Kanske ska tillägga - Delicat har två unghingstchampiontitlar och är bland annat svensk och nordisk mästare i lag i distansritt, gått över 3000 godkända km varav flera 160 km o best condition i sin samling. 20 år i år, still going strong, efter Cawat u. Daaydream ue Muscat SU :D

Ortero PL har hittills gjort två starter på galoppen i Polen och är e. Perkal PL - Druid PL. Hingst, 4,5 år, superskalle och går med några valackkompisar i hagen :)

Vad kul att se- Delicat minns jag från mina första år som arabhästägare! Funderade på att betäcka med honom, men det blev aldrig ... Minns inte om han kastrerades?

Han är så fin Ortero! :love: Superfina bilder Aliah och Fjellheim också :D

Och grattis dressyrteamet till både magen och bra poäng! :)

Själv kom jag på för några dagar sedan att jag glömt ta grönt kort som jag borde gjort under våren... Får se om det blir nån distans senare i sommar eller ej...

Är så förtjust i Greta :)

och hennes skyddsling är jättesöt :)

Blir det någon fortsättning på Greta-linjen? dvs skall Du betäcka.

----

Neywaz, så kul att se bilder, både på den gamle och på den nye :)

Jag tackar så mycket. Ja han håller sina höga poäng. Nu kom han trea men mellan ettan och trean är det små marginaler ;). Är så glad så över min fina hingst.
Det fina är att han har verkligt höga poäng på typ och rörelser och det är inte precis ngn slump.
Det ligger i generationer tillbaka och är vad jag har viljat befästa.
Roligt att ha en smidig hingst!

Senast ändrad:

Ja, jag gratulerar här också! Han är så oerhört jämn och så konsekvent bedömd! Fina, fina Bernhard!

Det är verkligen kul att följa honom, med jämna poäng.

Med tanke på vem ettan och tvåan var i klassen och vad de senare blev så är det ju rent ut sagt skitbra :)

Hade ju själv en gång i tiden en unghingst som gick trea, ettan var Marwan al Shaqab så det kan man liksom inte räkna ;), men alltid kul att se riktiga världshingstar, de är verkligen i en klass för sig.

Törs man gissa på Elran Cup och Aachen ;)

----

Tycker samma som Du med Greta, det vore fantastiskt roligt att få följa den linjen vidare. Någon dag skall jag roa mig med att se hur polackerna har gjort med den linjen, men det kanske är någon som redan vet och kan berätta.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
426
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka