Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

*KL*
Lite bilder på min gorgeous girl när hon löshoppade igår.

Moonahoppar2_zps4edb7829.png
[/URL][/IMG]

Moonahoppar3_zpsc42d7efe.png
[/URL][/IMG]

Moonahoppar_zpsb5152912.png
[/URL]http://[/IMG]

Öronen spetsade framåt. Hon ser ut att tycka det är jättekul!

Ja jag tror att hon gör det. Jag har aldrig hoppat med henne (har aldrig hoppat alls egentligen) men har har tänkt boka lite lektioner med en hoppkompis o komma igång lite, så vi kan ta någon skutt ibland bara på kul. Jag tror att det skulle göra Moona glad :)

Kul med lite bilder igen som omväxling till arg debatt!:D

Här är ett par av vårens bilder på ettåringarna.

Först har vi Neo med sitt blåa öga:
294765_581227808575453_1494387318_n.jpg

Sedan kommer Eliza Day, så lik sin mamma och så ljuvlig!
941840_581227855242115_1763602619_n.jpg

Och så Pasja, som tyvärr är i Hbg med punkterad knäled, dock på bättringsvägen och förhoppningsvis hemma på måndag ...!
486654_576377782393789_944967527_n.jpg

Åh vilken trio!

Men stackars lillan som är på "sjukhus" :(

Min Arabtrio (mitt förra liv kan man säga):

Sofias+bilder+412copy.jpg

An någon outgrundlig onåd finns de inte mer.

Skimlarna har jag snackat en del om och visat bilder på förut.

Liten vit: Lutzian, e:U.P Mobaris u:Lucerka - Caspian, min första Arab, köpte honom som unghäst och utbildade honom främst inom AR där vi nådde skolor ovan mark, tävlade hoppning upp till 110 (120?), anmälda till Arab-SM 2004 men missade pga hälta. Vi fick 12 år tillsammans.

Flugskimmeln: Bambi (Mahout på riktigt), e:Gotcha u:Mirkhana - Probat, tog honom på foder när jag tvingades avliva min första häst (welshponnyn Dino). Köpte honom inom ett år och tränade med fälttävlan som mål, startade distans och dressyr. 4 år fick vi.

Fuxen orkar jag faktiskt inte "prata" så mycket om, köpte honom, red in och drömde om framtida segrar i svåra dressyrklasser. Han blev 6 år.

Älskar den här bilden:

Sofias+bilder+361.jpg

Mina nu levande hästar ser ut så här om någon glömt ;)

IMGP2107.JPG

Dinos 19 år yngre godkända hingst till brorsa och paketet är stora vita jätteAraben Erucj. Båda nu 12 år, Rucj har jag haft i två år och Fester i drygt ett år.

IMGP2047.JPG

Gääsp... tack för ikväll! :D

Du har rätt, du har berätta om dem tidigare, min minne är bra men kort ...:o

Bilden där skimmeln och fuxen hälsar nos mot nos är helt ljuvlig. Förstår att det är din favorit ....

Åh vad mycket fina bilder ni har lagt ut!! :) Galet söta småttingar, Cornelia! Och håller med om Fjellheims bild på skimmeln och fuxen, verkligen fin.

Idag red jag barbacka, galet vad bra balans och stabilitet det ger! Jag galopperade uppför en backe, första gången nånsin som jag galopperar barbacka. :) Är så himla glad, jag trodde aldrig jag skulle göra det.

En bild på en lite trött Noohr tidigare i veckan:
20130528171917.jpg

Han har fortfarande en rätt härlig kulmage, men men :p

Snygg han är!

Idag har jag också, med lite hjälp av din sadel, gjort en grej för första gången någonsin (skämmigt men sant :o) nämligen ridit dressyr med Erucj.

Gravt handikappad av mina massakrerade pekfingrar är det inte den tjusigaste ritten jag åstadkommit... :p

http://youtu.be/94cn18hVzNI

Jag väljer att fokusera på det som trots allt har förbättrats. ;)

Och hoppas ni är snälla. Haha!

Om det var första dressyrpasset finns det inte mycket att klaga på!

När jag kravlar mig upp på Exlencja eller Yazz för första gången sen i november ska jag INTE ha någon som filmar ....:eek:

Haha!

Jag var ju ensam (satte kameran på en grej och tryckte på rec helt enkelt) vilket hjälper en hel del. När det rent fysiskt står någon och följer en med en kamera ja då blir man ju lagom psykad... haha :D

Men vad roligt, det syns definitivt inte varken att du har trasiga fingrar eller att ni aldrig har dressyrat ihop innan! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
421
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka