Sv: Arabiska Fullblod
I det här kan jag inte annat än hålla med dig. Det har vi stött och blött.
Jag vill tro att det här kan vara en chans att marknadsföra araben på om det då givetvis annonseras i Ridsport mm och närliggande orter.
Däremot tycker jag att själva SC skall hålla klasser inom rimliga gränser, Förra årets SC var enormt rörig och placeringar och priser var ofta felaktiga. Det här med SC är ngt SAHF bjuder på och det blir ett oerhört arbete för styrelsen att anordna både show och SC.
Som jag ser det är föreningen större än medlemmarna!
Den är dessutom oberoende av medlemmarna på så sätt att den har ett ändamål som uttrycks i ändamålsparagrafen. Styrelsen ansvarar för förvaltningen av detta ändamål. Ändamålet är oberoende av medlemmarna!
Självfallet påverkas föreningens aktiviteter, förutom Riksutställningen, av medlemmarnas önskemål och krav, men dessa skall vägas mot ändamålet, inte mot nyttan som det har för någon enskild medlem eller gruppering av medlemmar/särintresse.
Att ha ridtävlingar tillsammans med show är en sak, frågeställningen var om det är föreningens uppgift att ordna ridtävlingar. Detta bör då vägas mot ändamålet med föreningen samt alternativa vägar att promota arabhästen som ras. Men det är mitt sätt att se det på.
När man gör ett val, så säger man ju samtidigt nej till alternativen.?
I det här kan jag inte annat än hålla med dig. Det har vi stött och blött.
Jag vill tro att det här kan vara en chans att marknadsföra araben på om det då givetvis annonseras i Ridsport mm och närliggande orter.
Däremot tycker jag att själva SC skall hålla klasser inom rimliga gränser, Förra årets SC var enormt rörig och placeringar och priser var ofta felaktiga. Det här med SC är ngt SAHF bjuder på och det blir ett oerhört arbete för styrelsen att anordna både show och SC.