Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är första gången jag själv använder ordet särintressen (tror jag).
Jag tror definitivt inte att det var en kupp för att utrota utställningar, absolut inte.
Jag vet att den oförskämde inte alltid var trevlig men jag visste att han hade RÄTT kvalité för det som föreningen behövde just då. Jag hade många långa samtal med honom och han var definitivt inte hängiven bara show. Bl.a var han med och startade arabgaloppen i sin begynnelse. Lite kuriosa bara.
Men svara mig då vad ni ville med er kandidat? Vad ville han uträtta, tillföra osv? Det fattade jag aldrig.
Men vad är det du inte förstår? Varför envisas du tjata om särintressen? En stark avelsförening vill väl alla ha? Eller tror du på fullt allvar att allt var en kupp för att utrota utställningar?
Istället valdes en person in i styrelsen, som månaderna innan årsmötet, på sahfs eget forum, varit oerhört oförskämd mot mängder med medlemmar.
Där och då så vart beslutet att lämna föreningen självklart....
Det blir inte alltid som man har tänkt sig, tyvärr!
Visst är det så att styrelsen genom åren inte alltid handlat i medlemmarnas intressen, det är tydligt.
Men är inte alla värda en chans till? Ett nytt försök? Det HAR faktiskt skett förändringar, det sitter många i styrelsen som vill verka för en öppenhet mot medlemmarna, verka för sporten, öppna upp för nya tankar och ideer.
Klart att alla är värda en andra chans, men det känns som att SAHF fått många chanser.
Ett förbrukat förtroende tar tid att återställa.
Men allt är möjligt!