Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Ordförande är internationell domare
Vice är, tror jag, chef på Bollerup och ganska inriktad på travare
de kan nog hästar ;)
En enda i styrelsen äger inte en endaste häst men är väl befaren i styrelsearbete.

Du skrev ju att styrelsen var inte världsbäst på hästar, jag bara undrade varför. Jag vet vem vice är och sist jag pratade med honom hade han också ett stall fullt av araber (showaraber).

Men allt du skrev bekräftar ju det jag skrev, att SAHF inte är en förening för arabhästägare.

Och det är fine by me ;-) Kan inte säga att mitt hästliv har blivit annorlunda som icke-medlem. Tom tidningen kommer fortfarande...!

Senast ändrad:

Det var en enda som inte hade häst. Alla har arabiska fullblod. Alla är inte världsbäst på hästar. Är du? Jag tex är det inte!

Tycker det verkar vara en helt underbar natur i skåne!
där jag har min häst så är vi bara omringade av vatten....asfalt och hus. såna fina bilder kan vi inte fota.

Det är första gången jag själv använder ordet särintressen (tror jag).

Jag tror definitivt inte att det var en kupp för att utrota utställningar, absolut inte.
Jag vet att den oförskämde inte alltid var trevlig men jag visste att han hade RÄTT kvalité för det som föreningen behövde just då. Jag hade många långa samtal med honom och han var definitivt inte hängiven bara show. Bl.a var han med och startade arabgaloppen i sin begynnelse. Lite kuriosa bara.
Men svara mig då vad ni ville med er kandidat? Vad ville han uträtta, tillföra osv? Det fattade jag aldrig.

Det skrev jag väl? Att få föreningen att bli ärlig, öppen, saklig, och att läsa på.

Att "er" kandidat var fel, var väl rätt tydligt, eftersom han hoppade av strax efter han blev invald.

Slutdiskuterat, synd för Sahf att missa den där chansen. Men jag bryr mig inte längre.

Men vad är det du inte förstår? Varför envisas du tjata om särintressen? En stark avelsförening vill väl alla ha? Eller tror du på fullt allvar att allt var en kupp för att utrota utställningar?

Istället valdes en person in i styrelsen, som månaderna innan årsmötet, på sahfs eget forum, varit oerhört oförskämd mot mängder med medlemmar.

Där och då så vart beslutet att lämna föreningen självklart....

Denna person gjorde att även jag, valde att inte vara medlem i SAHF.
Med sådana vänner behöver SAHF inga ovänner.
Han var mycket oförskämd, men blev ändå invald. Hur kan en sån person bli invald? Vilka värderingar har man i styrelsen, om man väljer in en sådan person.

//Kristina

Visst är det så att styrelsen genom åren inte alltid handlat i medlemmarnas intressen, det är tydligt.

Men är inte alla värda en chans till? Ett nytt försök? Det HAR faktiskt skett förändringar, det sitter många i styrelsen som vill verka för en öppenhet mot medlemmarna, verka för sporten, öppna upp för nya tankar och ideer.

Visst är det så att styrelsen genom åren inte alltid handlat i medlemmarnas intressen, det är tydligt.

Men är inte alla värda en chans till? Ett nytt försök? Det HAR faktiskt skett förändringar, det sitter många i styrelsen som vill verka för en öppenhet mot medlemmarna, verka för sporten, öppna upp för nya tankar och ideer.

Klart att alla är värda en andra chans, men det känns som att SAHF fått många chanser.
Ett förbrukat förtroende tar tid att återställa.
Men allt är möjligt!

Klart att alla är värda en andra chans, men det känns som att SAHF fått många chanser.
Ett förbrukat förtroende tar tid att återställa.
Men allt är möjligt!

Det tar tid att återställa, självklart! Men eftersom arabhäst- Sverige är beroende av att vi alls har en styrelse får vi inte ge upp. Det kommer att bli bättre, ge den nya styrelsen en chans!

Valberedningens förslag. Allt finns att läsa på SAHFs hemsida.

Vidare kan jag bara nämna att medlemmarna i diskussionerna på nätet inte var speciellt trevliga de heller. Den omtalade gav svar på tal och serverade en del sanningar som för många var ganska obekväma och han var icke invald i styrelsen då.

Jag vet varför han avgick och några kan ana sig till det.
Nu är det här gammal skåpmat och jag har definitivt inte lust att älta det här mer.

Det finns personer som kan avslöja sanningar utan att idiotförklara folk.
Respekt till dom.

Alla medlemmar hade/har chansen att rösta in den man vill i styrelsen. Det bestämmer inte SAHF. Valberedningens förslag röstas det också om så det behöver inte alls vara deras namnförslagna personer. Alltså har man två chanser att välja.

Någon skrev: Jag blev utkastad från SAHF! Hur då skulle jag vilja veta, fick du ett brev att föreningen inte ville ha dig som medlem, eller var det någon som ringde? Det är ganska allvarliga påståenden - blir man utesluten som medlem skal det gå ganska långt.

En annan skrev: SAHF har fått så många chanser.. Jag är intresserad av att veta vilka chanser du menar.

och så en sista: SAHF måste locka med något annat för att man skall komma på årsmötet. Varför då?

mvh/ Linn

...nån skrev: Arabhästsverige snurrar utan SAHF.

Det tycker jag stämmer rätt bra.

Jag har varit medlem i olika omgångar, varje gång slutar det med att man tröttnar på alla konstiga händelser, och slutar betala medlemsavgift.

Nu gör jag inga nya försök.

Men det är intressant att höra vilka konstigheter som händer.. Det som har skrivits i den här tråden var att en person blev inröstad framför en annan som inte SAHF kan påverka. Det måste ju vara något mer? Bara fylla på ord efter varandra är lätt men varför är man inte med? Det dundrar ju inte in förslag till SAHF och föreningen. Det diskuteras mycket om att föreningen inte gör något åt sporten men det görs ju inte mer för show.. Jag har tittat på tex SAM under 2012, det är betydligt mer sport/rid relaterat än show. Många betal annonser är mest show relaterade, men det bestämmer man ju själv vad man vill läsa om så att säga..vill man se mkt annonser om tex distans/galopp hingstar är man välkommen att skicka in lite underlag, inte sant?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
4
· Visningar
418
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka