Sv: Arabiska Fullblod
Så länge det rör sig om rena felaktigheter så är det HELT ok att försvara sig.
När det däremot är ett försvar och nedtystning så tycker jag det är illa.
Munkavlevarianten är INTE ok.
Man måste faktiskt vara lite öppen och se brister på sina individer, inse att allt är inte rosa flufffluff här i världen.
Kan ta ett exempel om ett sto som ägaren hade röntgat med fynd och skrev om det här på buke.
Det blev ett jädra liv från hingstägaren som satte en "fin" press på stoägaren, som följdaktligen tog tillbaka allt, och helt plötsligt var stoet rent.
Det var bara en "skugga".
Det stoet betäcktes efter det flera ggr, annonserades senare ut utan att öht nämna i annonsen något om någon "skugga".
Det mörkades minst sagt.
Vad ger sånt?
Är det att ta rasen framåt verkligen?
HUR ska vi kunna forska på obefintlig statistik, få en hållbar plan, verka för rasens framtid då vi inte har någon backup av vår förening?
Jag är inte med i sahf längre, har faktiskt börjat prenumera på Illustrerad Vetenskap.
Just för att sahf har inte tillvaratagit mina intressen:
Att verka för en sund avel.
Och jag tror INTE dom saknar mina motioner
Blivit!
Om sanningen skall fram, så har jag faktiskt också för ett antal år sedan kontaktat två personer, den ena via mail, den andre via telefon, och påtalat att de påstod rena felaktigheter om mina hingstar samt begärde offentlig rättelse. Jag hoppas att jag gjorde det på ett snyggt sätt Min avsikt var inte att hota någon, och jag hoppas verkligen att det inte uppfattades så utan jag ville bara att personerna skulle rätta något de påstod som inte var sant. Jag uppfattade det som att jag med båda personerna hade en bra dialog, både då och efter
.
Så länge det rör sig om rena felaktigheter så är det HELT ok att försvara sig.
När det däremot är ett försvar och nedtystning så tycker jag det är illa.
Munkavlevarianten är INTE ok.
Man måste faktiskt vara lite öppen och se brister på sina individer, inse att allt är inte rosa flufffluff här i världen.
Kan ta ett exempel om ett sto som ägaren hade röntgat med fynd och skrev om det här på buke.
Det blev ett jädra liv från hingstägaren som satte en "fin" press på stoägaren, som följdaktligen tog tillbaka allt, och helt plötsligt var stoet rent.
Det var bara en "skugga".
Det stoet betäcktes efter det flera ggr, annonserades senare ut utan att öht nämna i annonsen något om någon "skugga".
Det mörkades minst sagt.
Vad ger sånt?
Är det att ta rasen framåt verkligen?
HUR ska vi kunna forska på obefintlig statistik, få en hållbar plan, verka för rasens framtid då vi inte har någon backup av vår förening?
Jag är inte med i sahf längre, har faktiskt börjat prenumera på Illustrerad Vetenskap.
Just för att sahf har inte tillvaratagit mina intressen:
Att verka för en sund avel.
Och jag tror INTE dom saknar mina motioner