Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Grattis till din nya häst, ser trevlig ut!

Lavinia. jag tycker du fångar charmiga bilder på din sessa!

Jujja. du uppdaterar väl här hur det går, Åh vilken lååång pannlugg han har:)

Aliah. Mysiga bilder :)

Tixi. Fin kille du har!

Nu har jag tagit ett svårt beslut.
Min rygg är så dålig, jag har fyra diskbråck och återkommande ryggskott, ständig värk i ländryggen och har jättesvårt att klara av allt stalljobb.
Så maken och jag har bestämt oss för att sälja hälften av hästarna. Det känns jättejobbigt, bl a Eliza är ju ett "framtidshopp" .... Och Neva, ett helt underbart sto, med stor talang för ridning ....

Men jag måste. Jag behåller de gamla stona, Pakistan och KE Pasja. Om jag någon gång blir bättre i ryggen fortsätter jag med henne, så att säga.

Förstår att det måste vara ett jobbigt beslut att sälja av, men du måste vara rädd om dig, du har bara en kropp!

och några av alla dina godbitar får du ju fortsätta att njuta av:love:

Kram på dig!

Vad tråkigt, men klokt..hoppas du blir bättre snart! Och att du hittar bra hem till dina hästar. Är Fenix såld eller har du kvar honom?

Nej, vad tråkigt.

Men man ska ju vara rädd om sig, svårt att byta kropp än så länge..

/Lavinia

Ffenix är kvar, men utlånad, var och hälsade på honom idag .... Oj, vad det värkte i längtan- hjärtat, wow vad maffig han är, så fin i kroppen! Men han har det superbra och mår som en prins, mycket omtyckt i hela stallet för sitt helt underbara temperament ....

Hej!

Idag hade pållan dressyrträning med medryttaren. Med dressyrträning menas "levader" och skolor ovan mark. Hon blev omkörd av några travare, något som inte uppskattas av fröken prinsessa som såklart ville hänga med!!

Medis verkade ha överlevt iaf- haha... Överladdad prinsessa är rätt gulligt!

/Lavinia

Å stackare!
jag förstår ditt beslut, efter ett tag måste man bara lunga ner allt och ge kroppen en chans att läka..

Men oj så sugen man blir att låta en av dina sötnosar hitta hem till mig, men när jag själv har dålig rygg och snart börjar sista året på utbildningen vet jag inte om jag törs ta mig en en liten.. :arghh:
Hoppas att du hittar fina hem åt dom!

Tack för snälla ord!:) Det muntrar upp mig en del, kände mig rätt låg när jag "gick ut med" beslutet ...

Jag förstår att det känns jobbigt.
Jag har ju själv tagit liknande beslut nyligen.

Pselma är utlånad, Fille lånas ut över sommaren, Pontus kommer ställas i utställningsträning och Ella skickas iväg på inridning.

Ingen häst hemma på hela sommaren.

Jag letar nu stallplats till Fille tills han kommer hem till hösten, inte det lättaste till en hingst har jag upptäckt. Förstår inte vad folk är så rädda för. Funderar på att höra av mig till travtränarna, de lär ju inte vara rädda för hingstar iaf :meh:

Han har ston bokade.

Jag har ingen större lust att kastera honom då han fungerar så himla bra som hingst. Att kastera en vuxen hingst kostar ju en hel del, 10 000 får man ju räkna med iaf. Och det är förutsatt att det inte blir några komplikationer. Dessutom är det stor risk när man kastar dem och vid uppvaket. Att riskera brutna ben "bara för att" känns inte aktuellt.

Jag vill ju inte kastrera, jag har eget stall och kan lösa det ändå, men helst vill jag stalla upp honom nånstans.

Men hittar jag inget ställe så får han vara kvar hemma.

Försöker hitta något ställe som säljer showhalters. I Sverige eller åtminstone inom Norden. Det enda man hittar är Mustang som btw är svindyra. Är ute efter svart läder, runda remmar, med pärlor eller annan utsmyckning, inte cable eller några bredare modeller. Vill inte beställa från USA, dels för att frakten kan bli hur dyr som helst och dels för att det känns mer osäkert vad det är som kommer med posten sen... Några bra förslag?

KL

Ibland är det extra roligt att vara hästägare! Idag är en sådan dag! Strålande solsken och jag bestämde mig för att rida på banan för att få till båda galopperna.

Fick till 3 fattningar i varje varv innan jag la av.
Och vilka fattningar!
Jag vinklade höften lite och spände skinkorna lite och sedan fattade han samlad galopp och bara rullade på, varenda gång! :love:
Det gick så bra att jag verkligen önskar att jag hade haft någon som filmat!
När jag bryter av så vinklar jag bara höften lite och vipps så travar vi igen! Så enkelt! :love:

Han är ju dessutom så glad! Vi har lekt följa John i hagen flera ggr och han följer i alla gångarter och blir så glad när man berömmer! Det bästa som finns är ju när han får pussas tycker han!

Vad härligt det låter Kimmis!! :laugh:

Jag har också tränat galoppfattningar idag, han är så himla duktig och lydig! Eftersom matte inte är så duktig så blir det fel galopp för jämnan, men det är ju bara för att han lyssnar så fint på mig som ger honom fel signaler :p :angel: Men vi tränar på, så småningom lär väl även jag mig hur man ska göra :D

Igår var det riktigt otäckt. Möttes av en av stalltjejerna när jag kom ut som precis skulle hämta Noohr då hon sett hur han rullat fast sig mellan ett träd och en sten (?!?!), han fäktade som en tok en bra stund innan han tog sig upp :crazy: Bakbenet, magen/låret och frambenet på ena sidan är fulla av skrapsår, men bara ytligt som tur är. Han ser ut som en riktig liten krigshäst min Noohr, helt full med gamla och nya ärr... Förstår inte hur han lyckas med allt!! Jag är väldigt, väldigt glad att det gick bra igår i alla fall.

Hon som brukar rida honom på fredagar hoppade barbacka förra veckan, så imponerad! Jag vågar ju knappt hoppa med sadel ;)

barbackam2sudd.jpg

barbackamsudd.jpg

barbackahoppsudd.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka