Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Grattis till din fina gosse!!
Han ser "polsk" ut, rejäl med jättefin hals.:d

Hoppas du får en massa trevliga upplevelser med honom!:)

Ja, mödernet är polskt och mormor mormor är Nidshem. Fader är brittisk vad jag förstår med linjer från Australien och Brasilien. Kan ha fått det om bakfoten. Har haft ett 16 års uppehåll runt arabstammar och linjer.

Han är otrolig häst. Nyfiken och äckliga saker är spännande och med lite envishet och guidning så löser han uppgifterna som att gå över bro, möta kor, bilar och fladdrande ensilageplast. Sen har en avslappnad och vägvinnande skritt som jag hoppas att hans gång följer med upp i ridningen. Han har inte gjort så mycket i vinter så han är under igångsättning. Följer tråden och försöker lära mig allt. Funderar på att åka till Strängnäs i juni och titta och lära mer.
923106_10200732149602583_653433748_n.jpg

600931_10200732137002268_1569865700_n.jpg

47974_10200732292086145_397506470_n.jpg

Vilken fin en, hoppas ni får mycket roligt tillsammans :)

KL: Nyaste bilden på Syrran och Pirayan 3 år som är under inridning, de trivs bra tillsammans

921503_10151607058463679_923093176_o.jpg

det ser ut som det går bra för syrran och Pirayan:D

Diamond
Han ser nyfiken och klok ut:love:

Arthur tömlongerades igår och fastnade på bild.
Foto-A4HNGP8S.jpg

Foto-6DI3V4B3.jpg

Foto-VBY83YAN.jpg

Foto-QIWMOW6R.jpg

Fina bilder! Skuttet, är det en liten protest eller en galoppfattning?:D

Kunde inte låta bli att fota Pakistan idag när jag var ute en runda med kameran, han tittade så nyfiket på vad jag hade i handen (har börjat lära sig att det finns godis där ibland ...:d)

931361_570363739661860_2074152586_n.jpg

Men den där blicken kan man nästan dö för:love: Underbar!

Ang Arthur det va en galoppfattning, han reagerade fort och explosivt just vid den fattningen, jag kommer ihåg att jag hajjade till :)

Han ser väldigt snäll ut!
Jag känner igen mkt i Pakistans blick hos Fille med.

Jag börjar mer o mer gilla hingstar faktiskt, de är mysigare på något sätt. Fille blev verkad idag, när hovslagaren riktade framfötterna så la han sitt huvud mot henne och gosade ordentligt. Övrig tid stod han o sov, och det trots att han var sist på turlistan och alla andra hästar var utanför.

Han är så himla goooo!! :love:

Det är sådär coola de ska vara med människor!!! Jag har gjort likadant med alla mina! Lilla pontus som inte ens är ett år har redan haft ryttare på ryggen i samma stuk!

Eller ja.. Lilla och lilla... Han växer, 142 cm är han, 2,5 månad tills han är 1 år.
Jag mätte Fille oxå, men jag ska mäta om, kanske är han lite lägre nu när han är nyverkad :idea: :up:

Jag är ju väldigt förtjust i mina hingstar, älskar verkligen deras temperament och tycker att det är den viktigaste detaljen hos en hingst- men stona är mina favoriter! Speciellt de gamla stona, milda och kloka, moderliga och ömsinta- de smälter mitt hjärta totalt!
Finns inget som blicken hos ett gammalt arabsto. Det är som om all deras klokhet och kunskap finns där om man tittar efter riktigt noga.
Ja, ni ser, jag blir riktigt poetisk bara jag tänker på dem!:love:

65206_555668641131370_812452801_n.jpg

Jag tycker Fille ser rätt så klok ut med, framförallt nu när han har gått med Pontus ett tag. Han är verkligen pappa. Pontus får bita i honom hur mkt han vill nästan. Flyttar inte Pontus på sig när Fille ska gå så biter inte Fille, nej han bara går rakt över Pontus, det är lite roligt att se faktiskt!
På mornarna så kan Fille vara lite grinig, då kan Pontus få sig ett nyp i rumpan. Men annars är de ofta vääääldigt nära varann, äter alltid ur samma hög, sover på samma kvadratmeter i hagen (bra nära iaf...)

Men det är klart, lika klok som Pselma är han inte. Men Pselma är oxå grinigare och tycker om att gå sin egen väg lite mer.
Fille är en följare och är lycklig bara man petar på honom.
Det är värt mkt för mig som har varit lite hästtrött på sista tiden.
En häst som är enkel, som tycker ALLT är kul.

Sen är ju unghästar roligare överlag tycker jag.

Vacker dam!

jag tycker det stämmer in på ston, valacker och hingstar, med åren kommer den där kloka, lugna blicken som kan få vem som helst att smälta:love:

Älskar öron som pekar inåt. :love:

316453_10150337703475882_720149154_n.jpg

406051_10150430363020882_1410640789_n.jpg

Hästar med toppiga öron är känsliga och mycket intelligenta enl boken om hästars ansiktsdrag. Stämmer mkt väl in på mina två med såna öron.

Senast ändrad:

Visst är det!
Mirres öron går nästan ihop om han är särskilt upphetsad över något och spetsar öronen till max haha.

Mer öron
564494_10150597244130882_183378943_n.jpg

Vacker!:d

Älskar sådana där välsnidade öron, har väl ingen med sådana, möjligtvis Pakistan men de är fulla med vinterlurv ännu!:D

Igår var det riktigt otäckt. Möttes av en av stalltjejerna när jag kom ut som precis skulle hämta Noohr då hon sett hur han rullat fast sig mellan ett träd och en sten (?!?!), han fäktade som en tok en bra stund innan han tog sig upp :crazy: Bakbenet, magen/låret och frambenet på ena sidan är fulla av skrapsår, men bara ytligt som tur är. Han ser ut som en riktig liten krigshäst min Noohr, helt full med gamla och nya ärr... Förstår inte hur han lyckas med allt!! Jag är väldigt, väldigt glad att det gick bra igår i alla fall.

Låter precis som Noohr! :D Han kommer få 78 nya ärr på de mest konstiga saker innan du vänjer dig ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10