Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Tjohej!

Idag red vi vår första lektion på nästa 2 år!! Nemisen var hur duktig som helst och matte är SÅÅÅ stolt!.

Fotade lite bilder efter på hennes söta krullöron, huruvida snedmulen också syns har jag inte hunnit kolla än :-)

941960_517489004953624_1208875667_n.jpg

474570_517489031620288_255675052_o.jpg

914004_517489028286955_434680338_o.jpg

Bild från film = inte lika skarp...
923143_517488401620351_1154832865_n.jpg

/Lavinia, slav till världens finaste prinsessa :-)

205625_1947013678088_5280366_n.jpg

Idag gråter mitt hjärta trots att att jag vet att jag gör det rätta. Min gangsterbrud har nu hittat ett nytt hem, tanken är att hon ska bli distanshäst på heltid, hon som ska ha henne har tävlat på nationell nivå i distans..

Å, det där är ju så svårt! Man vet att det är det enda rätta, både mot hästen och en själv, och ändå ....:cry:
Alla hästar som har passerat här, antingen som uppfödningar eller som inköpta, och sedan sålts, har lämnat ett rejält avtryck i mitt hjärta.
Egentligen är jag fel sorts person till att föda upp och sälja, jag fäster mig så vid dem och avskyr beslutet att sälja. Men ibland måste man. Och intresset för avel går ju aldrig över, verkar det som, så jag får bita i det sura äpplet.
Har ju flera till salu just nu, och det är verkligen blandade känslor ... Måste ju minska hästantalet, så är det bara, men hjärtat hittar en massa olika anledningar att slippa ....

Lavinia, uttrycket hos din lady motsvarar på pricken den beskrivning du ger oss av henne! Söt och go, men med vilja och en del nerv!;)

KL

Eftersom ingen här inne verkar nämnt det så framför jag mitt Grattis till Annika och hennes Bernhard. Bernhard blev igår klassvinnare och bronschampion på Tulip Cup i Deurne. Vad jag förstår var det en förhållandevis stor klass och Bernhard fick riktigt höga poäng!

Grattis, om än i efterskott ;)

KL

Fortsätter grattandet med stort grattis till Genberg & Co för deras uppfödning Big Ben e: Daffaq som igår vann stort på Täby galopp.

Grattis i efterskott!

Sällar mig till den grattande skaran! Grattis! :D

Aliah, inget lätt beslut, men låter som ett givande och lovande hem till en go tjej.

Oj, missade att han tog brons! Jättegrattis Annika, så roligt, han är verkligen en superb hingst!!:d

Men är det där lillprinsen som blivit så STOR?! härliga bilder :)

Lavinia, Kul!!! ska själv rida för instruktör igen efter vinteruppehåll i kväll, räknar minuterna till kl 19 ;)

Lånar knapp och bidrar med lite bilder:

Bild på en gran :D
ejStill+22.jpg

ejStill+24.jpg

ejStill+25.jpg

ejStill+19.jpg

På tal om öron så måste jag säga att Erucjs öron är några av de mest välsnidade jag sett (och då har jag sett hundratals araböron). Får se till att föreviga dem när de är så där spetsade att de nästan möts på mitten -det är ju sååå fint! :love:

Det förstår jag, att det var en stor dag.

Måste vara riktigt roligt att se att ens häst faktiskt kan göra sig gällande i större internationella sammanhang med riktig konkurrens!

Roligt med svenska framgångar utomlands, detta borde uppmärksammas mer, även om hästen i fråga är hingst ;) och kan konkurrera med andra hingstägare. En framgång är en framgång :d och den skall Ni verkligen glädjas åt!

Hepp!

Nu har pållan fått börja galoppera.. Bra val liksom.. eller inte. Från att ha varit en lagom framåt pålla har hon nu förvandlats til lågtflygande jethästen som tror att allt betyder galopp eller hopp. Vi har idag hoppat 2 diken och minst 3 trädstammar- i skritt, men hon envisas med att det är galopp som gäller. Minst lilla viktändring hos mig och hon fnattar iväg i galopp.. *suck* Men jag får väl vara glad att hon är pigg och glad och inte verkar ha ont. Knäpphäst!

/Lavinia

Vi jublar!!!
Ett långt avelsarbete för att se resultat. En duktig och frisk hingst för show och sport. Aldrig sjuk inte ens en snuva under alla år men så är det också en arab ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30