Arabiska Fullblod

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabiska Fullblod

Då väntar vi med spänning på om han är lika bra i avelsboxen som i show ;)

Några avkommor ännu? Bilder? Stam på stona?

Jubla på Ni, det är Ni värda :)

Kul!

Kunde ju kollat stamboken själv, i stället för att fråga. Kollade nu, såg att han hade två reg avkommor, med samma sto dessutom!

Blir det några fler 2013?

Visst var Era halvbröder? Intressant att se hur de verkar i avelsboxen båda två.

Spännande också att se om de blir lika bra förärvare som jag förstått att deras far är :)

Kul!

Kunde ju kollat stamboken själv, i stället för att fråga. Kollade nu, såg att han hade två reg avkommor, med samma sto dessutom!

Blir det några fler 2013?

Visst var Era halvbröder? Intressant att se hur de verkar i avelsboxen båda två.

Spännande också att se om de blir lika bra förärvare som jag förstått att deras far är :)

Våra är helbröder men av olika typ!

219rjpk.jpg
[/IMG]

Så här ser Bernards lillebror ut!

Där gick jag igång, jag som är svag för fuxar!! Och vilken härligt röd fuxfärg dessutom!:d
Han ser jättefin ut med sin långa hals och fina överlinje. Vilka är planerna för honom? Eller har du redan skrivit det kanske, är lite måndagstrött ...;)

Oj så färdig han ser ut!
Tror du han kommer växa mkt till?
Eller tror du han är ganska färdig?

Riktigt fin! Och rätt färg med ;)

Där gick jag igång, jag som är svag för fuxar!! Och vilken härligt röd fuxfärg dessutom!:d
Han ser jättefin ut med sin långa hals och fina överlinje. Vilka är planerna för honom? Eller har du redan skrivit det kanske, är lite måndagstrött ...;)

Han ska ut på lite shower i sommar, han är ju så kul att visa. Sedan ska han gå sensommarhingstbete hemma. Efter det är det förberedelser för inridning, jag tror att han blir en utmärkt ridhäst med en hel del krut i.

Jag tror han har en hel del kvar att växa, han har ju varit jämn i kroppen i princip hela tiden. Han blir nog inte någon bjässe, han är kanske 150 nu. (Efter att mitt ungsto från Polen kom hem är alla mina andra hästar pygmeer- hon är 1 år och 155 hög... med rätt färg hon också!)

Du har inte funderat på att försöka få honom godkänd för ridponnyavel? Han ser ut att passa väldigt bra med dagens moderna sportponnyer!

Du har inte funderat på att försöka få honom godkänd för ridponnyavel? Han ser ut att passa väldigt bra med dagens moderna sportponnyer!

Jag har faktiskt inte tänkt så långt! Det är en spännande tanke, dock. Men i såna fall behöver jag en bra pilot till honom, då ska han verkligen lanseras på tävlingsbanorna!

2whgjtw.jpg
[/IMG]
bildbombar med våran fina nya tjej som kom i torsdags! Jag har redan matat Facebook med hundra bilder av henne, nu nådde jag hit med
2d9sraf.jpg
[/IMG]

Det är ju synd att han inte är några cm mindre, jag kan tänka mig att det finns många yngre ponnyryttare som är riktigt duktiga som skulle kunna tänka sig att rida honom!

Jag letar själv ryttare till Pselma då jag känner att det är alldeles lagom med en häst just nu. Både ekonomiskt och framförallt så hinner jag lägga ner tid på det jag tycker är viktigt med hästarna!

Ryttaren hon har idag är väldigt nöjd med henne men tycker att hon förtjänar att ridas av en ännu bättre ryttare. Enligt div tränare så lär hon inte ha några problem med att hoppa banor på 130 och tävlas högt i dressyr.
Både piaffen och piruetterna ligger bara under ytan på henne redan!
Hoppas verkligen att jag hittar någon bra! Vore så kul att se henne på tävlingsbanorna!
Och givetvis önskar jag samma sak till dig! Vore så kul om det fanns fler arabekipage där ute!

Senast ändrad:

Jag hoppas ju att det blir allvar med att låta ungdomar tävla stor häst- det kommer att ge små stora hästar en bra plats på banorna.

Ungdomar får väl tävla stor häst så mkt de vill? Eller har jag missuppfattat något?

Det är väl bara att tävla den bland storhästar oavsett även om det är en liten häst. Jag tävlar ju alla mina 3 ponnyer bland dom stora. Vill man som ungdom tävla storhäst så får man väl tävla bland dom äldre ryttarna (det gjorde jag, fick storhäst när jag var 13 år) tycker inte man ska sätta in massa extra klasser. Förstår inte vitsen med det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
296
Senast: Hedwig
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka